99 procter & gamble sėkmės paslapčių atvejo analizė


Marketingo analizė. „Procter & gamble" kompanijos istorija. „Procter & gamble" kelias į globalią rinką. Vietinių firmų įsigijimas - raktas į užsienio šalies rinką. Kultūros įtaka skverbiantis į užsienio rinką. „Procter & Gamble" reklamos ypatumai. „Procter & Gamble" kompanijos ryšiai su visuomene socialinės atsakomybės strategija. Literatūros sąrašas. Priedai.


Pasak, D. Daier, F. Dalzell ir P. Olegario (2005), pirmus kelis dešimtmečius „Procter ir Gamble“ sugebėjo sukurti pirmaujančią įmonę, kurios prekės buvo pristatomos upe į Naująjį Orleaną ir laivais plukdomos po visą Atlanto pakrantę.Ogajo-Misisipės vandens sistema buvo pagrindinis kompanijos paskirstymo kanalas. Visa gamyba buvo pritaikyta prekių pristatymui laivais. Tuo laikotarpiu gamyba pagrinde buvo finansuojama iš žvakių prekybos, naudojant trumpalaikius banko kreditus. Marketingas taikomas tik užmezgant kontaktus su didmenininkais ir parduotuvių savininkais. Kadangi P&G produktai tada dar nebuvo brendais, išlaidos reklamai buvo minimalios. Geležinkelio tinklo išvystymas pagreitino firmos augimą. Kompanija įsiveržė š naujas rinkas šiaurės-rytų JAV. Dar svarbesnė negu marketinginė ekspancija tapo aktyvus kompanijos veržimasis tobulinti gamygos technojogijas. 50-ųjų gale vadovaujant James Gamble jaunesniąjam P&G pradėjo sisteminį mokslinį muilo virimo meno tyrinėjimą.

XIX amžiaus 70 – tais metais žvakių manufaktūros augimas praktiškai baigėsi. Tam kad toliau vystytusi, kompanija turėjo iškoti naujų šaltinių savo bizniui būtent muilo gamybos srityje. P&G atsakas į 70-ųjų metų krizę, buvo perėjimas į prekes orientuotas į vartotojus. Pastangos buvo sutelktos į idėją sukurti brendą. Rezultate kompanija tapo viena iš didžiausių reklamuotojų JAV, pionieriumi užmezgusiu ryšius su savo klientais padedant CMI. Pirmuoju kompanijos brendu tapo įžymusis plaukiojantis muilas Ivory. 1879 metais Čikagos laikraštyje buvo išspauzdintas pirmasis straipsnis orientuotas į vartotoją, pasakojantis apie unikalias naujo muilo savybes. Dešimtmečių eigoje spausdinta reklama, ypač žurnaluose, tapo svarbiausiu kompanijos marketingo aspektu. Milijonai vartotojų sužinojo apie Ivory dėka reklamos, kurią P&G talpino praktiškai visuose žurnaluose.

Po Berlyno sienos žlugimo 1989 metų rudenį, minėtų autorių teigimu, P&G neėmė atsargiai skverbtis į naujas teritorijas, siūlydama vartotojams po vieną prekinę rūšį atskirai paimtoje šalyje. Buvo veržliai startuota ir prasidėjo nevaldomos lenktynės. Praktiškai vienu metu, keliose anksčiau uždarose užsienio prekėms šalyse, P&G „išmetė“ į rinką nuo 5 iki 7 prekių rūšių.

D. Daier, F. Dalzell ir P. Olegario (2005) pabrėžia, jog 90-jų metų pradžioje P&G įšsiveržė į lyderius Centrinėje ir Rytinėje Europoje bei Rusijoje. Tam turėjo įtakos apgalvota reklama nacionalinėje televizijoje, efektyvi paskirstymo sistema ir geri santykiai su platintojais. Rusijoje sėkmę atnešė jaunos, lojalios komandos sukūrimas. Darbuotojų apmokymai, kūrybingumo ir inovatyvumo skatinimas – išskirtinis kompanijos bruožas. Gero brendo sukūrimas svarbiau už marketingą. Procter & Gamble sėkmingo biznio esmė – sukurti ir pateikti rinkai produktus, išsiskiriančius savo savybėmis ir sukeliančius tokias asociacijas, kurias pirkėjai labiausiai vertina. Stiprus brendas sukuria ilgalaikę paklausą.

Šiandien savo prekes kompanija pristato daugiau kaip į 160 pasaulio šalių, jos metinė apyvarta viršyja 68 milijardus $ dolerių, o darbuotojų skaičius 80-yje šalių viršija 135 tūkstančius. "Procter & Gamble" Turi filialus daugiau kaip 50- je pasaulio šalių. Plačiai žinomi kompanijos prekės ženklai: Pampers, Tide, Ariel, Pantene, Always, Pantene, Mach3, Pringles, Lenor, Oral-B, Duracell, Olay, Head&Shoulders, Wella, Gillette, Braun ir daug kitų prekes ženklų užkariavusių vartotojų pasitikėjimą visame pasaulyje.

1930 kompanija atidarė dukterinę įmonę JK, tai buve verslo Europoje pradžia. Šiandien P & G prekyba Vakarų Europoje ir regione sudaro apie ketvirtadalį bendro verslo (Procter & Gamble in Europe, 2006).

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • 15 puslapių (3372 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 38 KB
  • 99 procter & gamble sėkmės paslapčių atvejo analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
99 procter & gamble sėkmės paslapčių atvejo analizė. (2015 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/99-procter-gamble-sekmes-paslapciu-atvejo-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 10:38