Alfonsas Nyka Niliūnas. Prarasties filosofija - keletas poetinio aš aspektų


Teksto suvokimas niliūnas. Alfonsas nyka- niliūnas temos ir variacijos teksto suvokimas. A. nyka-niliūnas. Nyka niliunas tekstai. Nykos niliūno tekstai. Alfonsas nyka-niliūnas suvokimas. Alfonsas nyka-niliunas maironis likimo prarasteje teksto suvokimas. Maironio likimo paraštėje suvokimas. Alfonsas nyka-niliūnas maironio likimo paraštėje. Maironio likimo paraštėje teksto tema.

Lietuvių esė. Alfonso Nykos-Niliūno prarasties filosofija keletas poetinio aš aspektų. Literatūros studijos atsiskleidžia kaip tam tikrų mąstymo apie literatūrą formų pavyzdys, keliantis teksto perskaitymo galimybės klausimą. Tačiau ar įmanoma konkretizuoti, t. y. Apibrežti, tas galimybes? Jeigu orientuosimės i klasikinius filosofijos modelius, turbūt atsakysime, kad kiekviena galimybė yra savaime apibrėžta ir nurodo tam tikrą teksto analizės aspektą. Tokiu atveju tampame modelio, arba sukonkretintos galimybės, nurodymų vykdytojais.


Literatūros studijos atsiskleidžia kaip tam tikrų mąstymo apie literatūrą formų pavyzdys, keliantis teksto perskaitymo galimybės klausimą. Tačiau ar įmanoma konkretizuoti, Tiesa, tikriausiai turėtume džiaugtis galimybe pasirinkti, juk filosofai pateikė ne viena, o daugybę teksto mąstymo būdu. Taigi, bet kuriuo atveju mūsų laisvę ar nelaisvę išsako tai, kaip mes šias sąvokas suvokiame. Atrodo, kad orientuojamės tik į save Į savo norus. Tačiau ką pirmiau pažįstame tekstą ar modelį? Ar tekstas nurodo perskaitymo būdą, ar modelis apibrėžia teksto kalbėjimo galimybę? Atrodo, tiktų abu panašiais atvejais vartojami žodeliai – taip ir ne . Juk esame laisvi pasirinkti. Neabejojame, kad intelektualinė erudicija dažnai yra vienintelė teksto perskaitymo galimybės nuoroda. Ji leidžia varijuoti teksto informacija. Ne veltui kalbama apie teksto perskaitymo būdų begalybę. Atrodo, jog ir vėl orientuojamės į save – tekstui visuomet pritaikome savo žinojimą. Ar įmanoma tokiu atveju teksto ir skaitančiojo komunikacija? Privalome priversti tekstą prabilti ar tiesiog turime pasakyti jam tai, ką žinome patys. Stigdami tam tikrų žiniu, nesuprastume teksto kalbos. Taciau ar teisingas yra teksto suvokimas, kai primetame jam savo žinojima?.

šiuo atveju pats klausimas diktuoja vienintelį galimą atsakymą – teksto suvokimas, grįstas intelektualine skaitančiojo erudicija, yra individualus, arba asmeninis. Vadinas, bet kuris filosofų siūlomas teksto perskaitymo modelis sukuria objektyvią teksto kalbėjimo ir jo suvokimo erdvę. Tačiau ar tai reiškia, kad toks teksto suvokimas yra teisingas? Jis pagrįstas konkretaus metodo tiesa, taigi yra teisingas tiek, kiek teisingas pats metodas. Tad teksto suvokimo riba nustato ne mūsų asmeninis intelektualinis pasirengimas ir intuicija, Ne mūsų asmeninė, bet konkretaus modelio tiesa. Todėl pasidaro labai svarbu, ką pirmiau pažįstame – tekstą ar modelį; ar tekstas siūlo suvokimo būdą, ar modelis primeta jam objektyvų žinojimą?.

Negalime teigti, kad tuomet visiškai išnyksta subjektyvumas. Jis pasireiškia, tarkim, pasirenkant modelį.

Savo teksto perskaitymo modelį dažnai nurodo pats autorius – jo estetinės pažiūros, išryškėjusios kritikos straipsniuose. Geriausias pavyzdys – Lietuvių išeivijos poeto alfonso nykos niliūno asmenybe ir jo eilėrašciai (1996) bei kritikos straipsnių rinktinė temos ir variacijos (1996). Literatūros kurinys, a. Nykos niliūno samprata, kuriamas racionaliai, įkvepimas tėra dingstis sukurti meninį universalumą: spontaniškai isgyventa medžiaga dar nėra meno kurinys.

  • Lietuvių kalba Esė
  • 2010 m.
  • 4 puslapiai (1440 žodžių)
  • Lietuvių esė
  • Microsoft Word 9 KB
  • Alfonsas Nyka Niliūnas. Prarasties filosofija - keletas poetinio aš aspektų
    9 - 2 balsai (-ų)
Alfonsas Nyka Niliūnas. Prarasties filosofija - keletas poetinio aš aspektų. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/a-nyka-niliunas-prarasties-filosofija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:35