AB „Alita“ veiklos scenarijaus sudarymas


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Įmonės tikslai ir uždaviniai. Bendra įmonės charakteristika. Įmonės potencialo įvertinimas konkurencinė analizė. Įmonės aplinkos analizė. Aplinkos veiksnių turinčių įtakos įmonės tikslų pasiekimui, įvardijimas. Didžiausią įtaką darančių aplinkos veiksnių įmonės tikslų pasiekimui, naudojant veiksnių tarpusavio ryšio analizę, nustatymas. Veiksnių tarpusavio ryšio analizė. Aplinkos vystymosi alternatyvos. Aplinkos veiksnių trendo projekcijos. Įmonės veiklos vystymosi scenarijaus sudarymas. Įmonės veiklos vystymosi pasekmių analizė. Įmonės veiklos vystymosi scenarijų galimybių ir grėsmių nustatymas, bei veiksmų galimybių panaudojimui ir grėsmių išvengimui numatymas. Įmonės veiklos vystymosi trikdžių eliminavimas. Įmonės veiklos strategijos suformulavimas. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Šiuolaikinės dinamiškos rinkos sąlygomis vyksta ženklūs pokyčiai socialiniame, ekonominiame, politiniame bei technologiniame lygmenyje. Dėl to keičiasi vartotojų elgsenos modeliai, jų požiūriai, vertybės ir nuostatos. Besikeičianti vartotojų elgsena sąlygoja konkurencijos atsiradimą ir jos intensyvėjimą. Vykstant tokiems esminiams pokyčiams, įmonės veiklos sėkmės pagrindą sudaro tinkamos veiklos strategijos pasirinkimas, sugebėjimas lanksčiai reaguoti į rinkos pokyčius, prisitaikyti prie naujovių, pabrėžti savo išskirtinumą. Norint laiku ir operatyviai prisitaikyti prie besikeičiančių vartotojų poreikių ir įvertinti naujas galimybes, didelis dėmesys turi būti skiriamas išorinių ir vidinių įmonės privalumų ir trūkumų analizei, konkurencinės aplinkos prognozavimui, tinkamos strategijos, veiklos krypties pasirinkimui.

Darbo objektas – AB „Alita“.

Darbo tikslas – išanalizuoti AB „Alita“ konkurencinę aplinką, jos vystymąsi bei parengti veiklos strategiją.

Darbo uždaviniai:

Nustatyti AB „Alita“ veiklą įtakojnčius aplinkos veiksnius, atlikti jų tarpusavio ryšių analizę;

Atlikti bendrovės veiklą įtakojančių trikdžių analizę;

Sudaryti AB „Alita“ veiklos strategiją.

Putojantis vynuogių vynas yra svarbiausias ir reprezentacinis AB „Alita“ gaminys, tačiau bendrovė turi didelę patirtį ir senas tradicijas vyno gamyboje, bei specializuojasi stipriųjų gėrimų gamyboje. Nauja produktų grupė - degtinė, AB „Alita“ asortimentą papildė 2000 m. pradžioje, kai buvo pagaminta 38% stiprumo „Gera“ degtinė. Sutapimas simboliškas, jis padiktavo ir gaminamos degtinės konkurencinį išskirtinumą – inovatyvumą, naujas tūkstantmetis simbolizavo naujų technologijų, modernių sprendimų erą ir “Alitos” gaminamos degtinės prekinio ženklo filosofiją: efektyvų gamybos tradicijų ir inovacijų derinį, bei aukščiausią kokybę ir jos užtikrinimą.

Per 2007 metus AB „Alita“ iš viso buvo pagaminta 312129,0 hektolitrų alkoholinės produkcijos. Bendra alkoholinės produkcijos gamybos apimtis hektolitrais 2007 metais išaugo 8% (lyginant su 2006 metais), tačiau koncentruotų obuolių sulčių pagaminta 31 %, obuolių aromato - 36%, džiovintų išspaudų – 37 % mažiau, nei 2006 metais. Bendra alkoholinės produkcijos gamyba vertine išraiška padidėjo 8 proc. (lyginant su 2006 m.) . Pajamos už parduotą produkciją 2007 metais sudarė 198,0 mln.Lt, t.y. virš 38 proc. daugiau nei 2006 metais.

2007 metais eksportas sudarė 24,3 mln. Lt arba 14,8 % visų įmonės pardavimų.

2007 metais bendrovėje vidutiniškai dirbo 332 darbuotojai, iš jų 207 (63,3%) darbininkai ir 120 (36,7%) specialistai ir tarnautojai.

Vienas svarbiausių bendrovės konkurencinių pranašumų – tai įmonės vardo žinomumas. Bendrovė įkurta 1963 metais ir žinoma daugumai Lietuvos gyventojų, o jos vizitine kortele yra tapęs putojantis vynas „Alita“, be kurio neapsieina įsimintiniausios lietuvių šventės.

Kitas nemažiau svarbus konkurencinis pranašumas – tai bendrovės produkcijos tarptautinis pripažinimas: ne kartą bendrovės produkcija buvo pripažinta Lietuvos metų gaminiais, o ir tarptautinėse rinkose pelnė daugybė medalių ir apdovanojimų.

Šiuo metu alkoholio rinkoje vyrauja labai stipri konkurencija, stambiausios Lietuvos alkoholio gamintojos neatsilieka nuo technologinio vystymosi ir pateikia rinkai ypatingai aukštos kokybės alkoholinius gėrimus; todėl AB „Alita“ pateikia rinkai aukštos kokybės ir konkurencingos kainos produkciją.

AB „Alita“ – viena iš Lietuvos alkoholinių gėrimų gamintojų lyderių, kuri ir toliau siekia išlaikyti lyderio pozicijas ir dar labiau didinti savo užimamos rinkos dalį tiek Lietuvoje, tiek eksportuodama produkciją į daugelį Europos Sąjungos šalių.

Degtinės pardavimai 2007 melais palyginti su 2006 melais išaugo 9 268 HLT ir tai sudaro 16 %. Nors AB „Alita" ir AB „Anykščių vynas" nėra įmonės, turinčios gilias degtinės gamybos tradicijas, tačiau jų gaminamos „Premium gera" ir „Ledo" degtinės, gaminamos pagal naujas specialias technologijas apdirbant šalčiu, yra gerai žinomos ir vertinamos vartotojų. Atnaujintas degtinių apiforminimas, prekinio ženklo įvaizdžio ir pasitikėjimo juo formavimas, vykdytos reklaminės kompanijos leido sėkmingai konkuruoti su AB „Stumbras" ir AB „Vilniaus degtinė" gaminama produkcija. Ypač įspūdingas buvo „Ledo" degtinės pardavimų augimas -2007 metais šio produkto parduota 79% daugiau nei 2006 metais. Reikia pažymėti, kad degtinės eksportas išaugo 1,6 karto, Nors eksporto dalis nėra didelė, tačiau tikimasi, kad užmegzti prekybiniai santykiai su naujais pirkėjais sėkmingai plėtosis ir 2008 metais eksportas dar padidės.

Pardavimų tendencija - kiekvienais metais brendžio parduoti daugiau - išliko. 2007 metų brendžio (kartu su konjaku) pardavimai, palyginti su 2006 metais išaugo 2 558 HLT. Augimas sudaro 14 %. Dar įspūdingesnis brendžio eksporto augimas - 2007 metais brendžio eksportuota 2,6 karto daugiau nei 2006 metais. Siekiant išlaikyti ir dar labiau padidinti brendžio pardavimus, ataskaitiniais metais vartotojams pateiktas naujas brendis „Alita boutiąue", atnaujinta brendžio „Forum" pakuotė - produktas išpiltas į firminį butelį, sukurta originali etiketė. 2008 melais numatoma atnaujinti brendžio „Alita" apiforminimą. Gėrimas bus pilstomas į naujo išskirtinio dizaino butelius, apiforminamas originaliomis etiketėmis, naujais kamšteliais. Visa tai leidžia tikėtis, kad labiausiai Lietuvoje perkamas brendis „Alita" ir toliau liks lyderiu tarp visų brendžių.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (6687 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 106 KB
  • AB „Alita“ veiklos scenarijaus sudarymas
    10 - 4 balsai (-ų)
AB „Alita“ veiklos scenarijaus sudarymas. (2015 m. Spalio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-alita-veiklos-scenarijaus-sudarymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:14