Ab „Audimas“ vyriškas džemperis kursinis darbas


Pramonės ir gamybos kursinis darbas. Įvadas. Kainos samprata ir reikšmė. Kainos politika ir jos tikslai. Kainų strategija ir jos tikslai. Veiksniai įtakojantis kainodaros sprendimus. Kainodara skirtinguose rinkos tipuose. Kainos nustatymo metodai. Kainų nuolaidų sistema. Praktinė dalis. Ab „Audimas“ apibūdinimas. Šakos ir rinkos apibūdinimas. Mažmeninė parduotuvė. Ab „Audimas“. Produkto EXW kainos skaičiavimas. Produkto pardavimo vartotojui kainos nustatymas. Kainos nustatymas nenuostolingumo metodu. Pardavimo apimties pokyčio nenuostolingumo analizė. Išvados ir pasiūlymai. Naudota literatūra.


Tyrimo objektu aš pasirinkau įmonės AB „AUDIMAS“ gaminamus, vyriškus džemperius, jų kainų organizavimą ir skaičiavimą.

Kursinio darbo tikslai:

Darbo uždaviniai:

Susipažinti su kainodaros sąvokomis;

Apibrėžti kainą ir jos nustatymo metodus;

Išanalizuoti kainų politiką, strategiją ir nuolaidų sistemą;

Įvardinti kainodarą skirtinguose rinkos tipuose;

Apibūdinti pasirinktą įmonę ir šaką su rinką kurioje ji dirba.

Darbo apribojimais: visiškai tikslios kainos nustatyti neįmanomą, kadangi skaičiavimo metu, kai kuriuos skaičius teko suapvalinti.

„Kaina - tai pinigų suma, kurią yra numatęs gauti pardavėjas, siūlydamas prekę ar paslaugą, kurią už šią prekę ar paslaugą pasirengęs sumokėti pirkėjas. Nuo kainų priklauso, kurios gamintojų išlaidos bus padengtos po to, kai prekės bus parduotos, kurios ne, koks bus pajamų, pelno lygis ir kada bus ir ar bus ateityje nukreipti resursai, ar atsiras stimulų tolesnei užsienio ekonominės veiklos plėtrai“ – kainos reikšmė iš „Tarptautinis normavimas ir kainodara“ R. Kinderio.

Anot, J. Rastenis (2005 m.) kainą yra svarbi firmos komercinės politikos dalis. Kaina yra svarbi, todėl, kad kaina yra priemonė tam tikriems santykiams tarp įmonės ir pirkėjų nustatyti, formuoti jos įvaizdį, turi įtakos tolesnei firmos plėtrai. Todėl bet kuris kainodaros metodų svarstymas yra prasmingas tik tuo atveju, kai yra įsivaizduojama, ko įmonė nori pasiekti savo prekių ar paslaugų kainomis. Kainos parodo įmonės rentabilumą, pelningumą, gyvybingumą. Kainos apibūdina firmos finansinį stabilumą, ji yra įtakinga priemonė kovojant su konkurentais. Todėl galime sakyti, kad kainodara padeda pasiekti įmonės tikslus.

Sampratas išanalizavus, galima prieiti išvados, kad kaina – vertinė prekės mainų priemonė, kuri ir svarbi ne tik pirkėjui, bet ir pardavėjui, tinkama kaina užtikrina išlaidų padengimą, pelno gavimą, įmonės rentabilumą ir konkurencingumą rinkoje.

Priimant kainodaros sprendimus svarbu ne tik kainos pasirinkimas, bet reikia atsižvelgti ir į vidinius bei išorinius veiksnius, kurie gali daryti lemiamą įtaką priimant sprendimą kokią kainą taikyti.

Marčinskiene (2009m.) savo knygoj išskiria vidinius ir išorinius veiksnius:

Jos turi būti tiksliai apskaičiuojamos ir kruopščiai analizuojamos. Tai suteikia svarų pagrindą nustatant teisingą prekės kainą, jas yra rizikinga naudoti kainos pagrindų, nes išlaidos numato apatinę kainos ribą.

Jie sieja prekių strategijas, prekių pozicionavimą ir palyginus su rinkos analogais, planuojama marketingo ir kainodaros strategija.

Ji lemia viršutinę kainos ribą arba maksimalią kainą, kurią galima nustatyti produktui. Ji priklauso nuo vartotojų produkto vertės suvokimo.

Kainodara veikia konkurentų skaičius, dydis, konkurentų išlaidų struktūra, kainos ir siūlomi produktai. Klasikinės teorijos pasiūlos variantai, tai: monopolinė, oligopolinė ir konkurencinė rinkos struktūra.

Ekonominiai veiksniai rodo ekonomines sąlygas, kuriomis veikia įmonė.

Visuotiniai veiksniai apima esama visuomenės savybes: normas, vertybes, žmonių įsitikinimus.

Monopolinė konkurencija – įmonė yra kainų nustatytoja. Įmonė gali pasirinkti pardavimo kainos lygį, t.y. gali pasirinkti tam tikrą paklausos kreivės tašką. (R. Virvilaitė, 2007m.).

Kainodaros metodų yra daug , bet aš apžvelgsiu tuos, kuriuos savo knygoje pateikė J. Rastenis(2005m.):

Pagrindinis šio būdo privalumas – paprastumas. Kainos pagrindas yra bazinės sąnaudos produkcijos vienetui, prie kurių pridedama suma neįskaitomoms išlaidoms padengti ir pelnui sudaryti. Šis metodas grindžiamas tuo, kad numatoma tą kainos riba, už kurią žemesnė gali būti tik išimtiniais atvejais ir ribotą laiką.

Visuminių kaštų metodas: Kaina nustatoma pagal visas sąnaudas, prie kintamųjų sąnaudų pridedant pastovias išlaidas, susijusias su gaminio gamyba.

Kainos nustatymas nenuostolingumo būdu: Šis būdas leidžia įmonei palyginti pelną, gaunamą esant įvairioms kainoms. Šis būdas padeda įmonei, kuri jau nustatė pelno normas, parduoti prekę tokia kaina, kuri, esant tam tikram gamybos dydžiui, maksimaliai padėtų šį pelną gauti.

Šiuo atveju remiamasi prekės paklausos lygio tyrimais ir ta vertę, pagal kurią ši prekė tinka vartotojui.

Kainos nustatomos šiek tiek didesnės ar mažesnės už konkurentų kainas. Nesiekiama palaikyti pastovaus santykio tarp kainų ir išlaidų ar paklauso

Parametrinis metodas remiasi gaminio parametrų ir jos kainos tarpusavio priklausomybe. Jis turi kelis variantus:

Sudėtingasis, kuris apskaičiuojant kainą remiasi daugelio parametrų įvertinimų;

Paprastasis, kai projektuojant kainą atsižvelgiama į vieną parametrą.

Optimali kaina yra tokia, kuri garantuoja maksimalų pelną. Taikant šį būdą pirmiausia surenkama informacija apie kaštus, kainas ir paklausą, bei numatomi keli elgsenos variantai.

Ab „Audimas“ vyriškas džemperis kursinis darbas. (2015 m. Lapkričio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-audimas-vyriskas-dzemperis-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 10:20