AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos


Vadybos referatas.

AB „ Lietuvos geležinkeliai “ valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos. Teorinė dalis Valdymas ir organizacija. Organizacijos tikslai. Praktinė dalis AB „ Lietuvos geležinkeliai “ kaip valdymo objekto savybės. Iš viso. AB „ Lietuvos geležinkeliai “ pelnas nuostolis 2011 2014. laikotarpiu 2011 metai. 2012 metai. 2013 metai. 2014 metai. Krovinių vežimo pelnas nuostolis 2011 2014 2011 metai. Keleivių vežimo pelnas nuostolis 2011 2014 2011metai. Organizacijos aplinka. AB „ Lietuvos geležinkeliai “ valdymo praktika. AB „ Lietuvos geležinkeliai “ valdymo gerinimas. Literatūros sąrašas.


Pagrindinė AB "Lietuvos geležinkeliai" organizacijos valdymo problema – krovinių pervežimas, kuris pradėjo mažėti 2015 metais. Palyginti su 2014 metais,krovinių pervežimas 2015 sumažėjo 2,2 procento. Tai lėmė nuo bendrovės priklausantys veiksmai ir nuo jos nepriklausančios aplinkybės. Nuo bendrovės priklausantys veiksmai – tai būtų sumažėjusios geležinkelių tiesimo darbo apimtys, o nuo bendrovės nepriklausančios aplinkybės – tai Rusijos ekonomikos nuosmukis bei taikomos sankcijos maisto produktų įvežimui.

Valdymo metodai – tai organizacijos narių darbo planavimas, organizavimas, vadovavimas ir kontrolė bei išteklių panaudojimas iškeltiems tikslams siekti.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybės institucinė įstaiga, turinti nemažai akcininkų. Ji teikia krovinių pervežimo ir kitas logistikos paslaugas ir yra viena moderniausių geležinkelio įmonių visoje Rytų ir Centrinėje Europoje. Per pastaruosius kelerius metus investavusi apie 4 mlrd. Lt bendrovė eksploatuoja modernų prekinių lokomotyvų parką, pagrindinėse geležinkelio linijose ir stotyse įdiegtos šiuolaikiškos signalizacijos, telekomunikacijų, riedmenų kontrolės sistemos, atnaujinti geležinkelio statiniai. Sėkmingai veikianti įmonė sukuria maždaug 1,4 proc. šalies bendro vidaus produkto (BVP).

Bendrovė 2013 metų grynasis pelnas sudarė 97,1 mln. Lt ir, palyginti su 2012 m., kuomet buvo 130,2 mln. Lt, sumenko ketvirtadaliu.

Taigi kiekvienais metais bendrovės pelnas palaipsniui mažėja, bet pati bendrovė dirbo pelningai. Mažėjantį pelną lemia mažėjantis gabenamų krovinių srautas.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ 2012 m. vežė 49,4 mln. t krovinių, t. y. 5,6 proc. mažiau nei 2011 m. 2012 m. labiausiai sumažėjo importuojamų krovinių mastai. Jų vežta 17,0 mln. t arba 10,0 proc. mažiau nei 2011 m. Tranzitinių krovinių gabenta 12,2 mln. t arba 7,8 proc. mažiau, vietinių krovinių vežta 14,9 mln.t arba 1,0 proc. mažiau nei 2011 m. Eksportuojamų krovinių vežimai išaugo 2,4 proc., jų vežta 5,3 mln. t. Vietiniais maršrutais 2012 m. vežta 14,9 mln. t krovinių, t. y. 1,0 proc. mažiau nei 2011 m. Didžiąją dalį vietiniais maršrutais vežamų krovinių sudaro naftos ir jos produktų, cheminių ir mineralinių trąšų, mineralinių produktų (skaldos, kt. statybinių medžiagų) ir augalinės kilmės produktų (grūdų) gabenimai. Šiame rinkos segmente pagrindiniai AB „Lietuvos geležinkeliai“ klientai – didžiosios Lietuvos gamyklos, skaldos, grūdininkų asociacijų įmonės. Vietiniais maršrutais 2012 m. vežta 14,9 mln. t krovinių, t. y. 1,0 proc. mažiau nei 2011 m. Didžiąją dalį vietiniais maršrutais vežamų krovinių sudaro naftos ir jos produktų, cheminių ir mineralinių trąšų, mineralinių produktų (skaldos, kt. statybinių medžiagų) ir augalinės kilmės produktų (grūdų) gabenimai. Šiame rinkos segmente pagrindiniai AB „Lietuvos geležinkeliai“ klientai – didžiosios Lietuvos gamyklos, skaldos, grūdininkų asociacijų įmonės. Tranzitu Lietuvos teritorija geležinkeliais 2012 m. gabenta 12,2 mln. t krovinių, t. y. 7,8 proc. mažiau nei 2011 m. Tranzitinių krovinių didžiąją dalį sudaro Rusijos kroviniai, gabenami Kaliningrado srities kryptimi, ir Baltarusijos kroviniai, vežami Lietuvos teritorija (per Joniškį) į Latvijos uostus. Mažėjo beveik visų rūšių tranzitinių krovinių vežimai, išskyrus augalinės kilmės produktus, kurių daugiau buvo vežta iš Kaliningrado srities. Labiausiai krito kietojo mineralinio kuro (sumažėjo 37,1 proc.), mineralinių produktų (sumažėjo 33,4 proc.), naftos ir naftos produktų (sumažėjo 5,7 proc.) vežimų mastai. 2012 m. tranzitinių (išskyrus Klaipėdos kryptį) krovinių vežimas buvo netolygus: vasario ir balandžio mėnesiais tranzitinių krovinių srautų augimą lėmė baltarusiškų naftos produktų vežimai Latvijos kryptimi, gruodį tradiciškai buvo vežama kiek daugiau krovinių Kaliningrado srities kryptimi. 48 proc. tranzitinių vežimų sudaro nafta ir jos produktai, 14 proc. – kietasis mineralinis kuras, 10 proc. – juodieji metalai, kiti kroviniai užima gerokai mažesnę rinkos dalį. 2012 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ vežė 5,3 mln. t eksportuojamų krovinių, t. y. 2,4 proc. daugiau nei 2011 m. Eksportuojamų krovinių vežimų srautai labiausiai priklauso nuo naftos eksporto į Ukrainą, Latviją, Estiją. 2012 m. importuojamų krovinių buvo vežta 17,0 mln. t arba 10,0 proc. mažiau nei 2011 m.

  • Vadyba Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3362 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 92 KB
  • AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos
    10 - 2 balsai (-ų)
AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdymo praktikos analizė ir jos gerinimo rekomendacijos. (2016 m. Kovo 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-lietuvos-gelezinkeliai-valdymo-praktikos-analize-ir-jos-gerinimo-rekomendacijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 06:04