AB „Pieno žvaigždės“ rizikos valdymo plano sudarymas kursinis darbas


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. AB „Pieno žvaigždės“ pristatymas. Išorinės aplinkos analizė. Pest analizė. Vidinės aplinkos analizė. Ssgg analizė. AB „Pieno žvaigždės“ rizikų nustatymas. Rizikos registras ir rizikos žemėlapis. Poveikio priemonės. Detalus rizikos valdymo planas. Užsienio valiutos sumažėjimo rizikos valdymas. Nespėti padengti turimas paskolas rizikos valdymo planas. Eksporto rinkos sumažėjimo rizikos valdymas. Užsienio valiutos sumažėjimo rizikos valdymas. Vartotojų perėjimo pas esančius konkurentus rizikos valdymas. Išvados.


Temos aktualumas. Pieno pramonės sektorius visada buvo daugiau ar mažiau stabilus ir perspektyvus. AB „Pieno žvaigždės“ - lyderio pozicijas užimanti įmonė ne tik Lietuvos pieno sektoriuje, bet ir bendrai Lietuvos rinkoje. Įdentifikavus ir įvertinus rizikas, padės bendrovei jas kontroliuoti ir išvengti, taip sustiprinant savo pozicijas konkurentų atžvilngiu.

Darbo tikslas yra nustatyti rizikas bendrovėje „Pieno žvaigždės“ bei sudaryti rizikos valdymo planą.

Darbo objektas – AB „Pieno žvaigždės“ išorinės bei vidinės aplinkos rizikos.

Analizavau bendrovės išorinę aplinką, atlikau PEST analizę;

Tyrimo metodai: Mokslinių literatūros įmonės strategijos ir marketingo strategijos aspektu šaltinių analizė. Įmonės išorinės (Pest) bei vidinės (SSGG) aplinkos analizė, kokybinis tyrimas, bei rizikų vertinimas.

AB „Pieno žvaigždės“ šiuo metu yra didžiausia ir moderniausia įmonė Baltijos šalių pieno produktų pramonėje. Bendrovė buvo įkurta 1998 m. Tuo metu šalyje didėjant konkurencijai, dvi įmonės – „Pasvalio sūrinė“ ir „Mažeikių pieninė“ nusprendė įgyvendinti tuomet dar naują ir nebūdingą susijungimo strategiją. Tokia strategija buvo pasirinkta, kad stabilizuotų pardavimus ir produkcijos platinimą, siaurintų įmonės specializaciją. Vėliau, svarstant tolimesnės plėtros galimybes, prie AB „Pieno žvaigždės” jungtis buvo pakviesta tuo metu savarankišką veiklą vykdžiusi AB „Kauno pienas”, o 2004 m. įmonė įsigijo „Panevėžio pienas“ akcijas. Šiandien akcinę bendrovę sudaro keturi modernūs filialai. Įmonės prekyba rūpinasi prekybiniai filialai Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Kaune ir centrinė būstinė Vilniuje. Nors visos įmonės bendrai vadinasi AB „Pieno žvaigždės”, tačiai buvo nuspresta, kad filialų pavadinimus paliks senuosius.

AB „Pieno žvaigždės“ ne tik gamina, bet ir kuria, projektuoja bei parduoda pieno produktus. Visi bendrovės filialai nuo 2002 m. atitinka ISO 9001 kokybes standartus. Įmonė dažnai įveda naujas prekes į rinką, dėl ko yra vadinama pieno mados atstove. Šiuo metu gaminamas asortimentas sudaro 500 gaminių. Įmonėje dirba apie 2200 darbuotojų.

Išorinė įmonės aplinka tai viskas, kas yra už tos įmonės ir jos veiklos ribų, kas gali daryti įtaką bendrovės gyvavimui ar sėkmei. Į išorinės aplinkos sąvoką įeina viskas nuo globalių makrotendencijų iki naujų rinkos dalyvių pasirodymo.

Makroaplinkos tyrimui naudojamas modelis, kuris padeda nustatyti tendencijas ir tobulinimąsi keturiose srityse. Pagal šį modelį ir tiriama AB „Pieno žvaigždės” išorinė aplinka.

Šiuo metu politinėje aplinkoje iškilo rimtų grėsmių. 2014 m. dėl Lietuvos politinės pozicijos Rusija paskelbė embargą Lietuvos pieno perdirbėjams. Tačiau ES kompensavo didžiąją dalį patirtų nuostolių.

Ekonominė aplinka. Pieno rinka yra gana jautri ekonomikos pokyčiams ir gerai atspindi realią rinkos ekonomikos būklę ir jos plėtros tendencijas. Kaip kitas įmones, taip ir pieno perdirbimo įmones veikia bendra ekonominė padėtis, infliacija, BVP pokytis, nedarbo lygio pokyčiai bei kiti rodikliai. Bendram pieno kiekio suvartojimui ekonominės situacijos pagerėjimas ar pablogėjimas įtakos beveik neturi, tačiau kai ekonominiai rodikliai gerėja, vartotojai dažniau renkasi aukštesnės kainos segmento pieną. Pieno pramonės subjektai seka pokyčius valiutų rinkoje, kadangi turi partnerių kai kuriose Europos Sąjungos šalyse, ir valiutų pokyčiai gali pakreipti kai kuriuos įmonės procesus viena ar kita linkme. Gamybos veiksnių kainos yra svarbios analizuojamos šakos įmonėms. Juk nuo gamybos veiksnių kainų priklauso įmonių patiriamų sąnaudų dydis. Todėl AB „Pieno žvaigždės” stengiasi produkciją gaminti su mažiausiomis sąnaudomis. Norimą veiklos rezultatą sąlygoja pieno perdirbimo savikaina, kurią lemia samdomų asmenų darbo apmokėjimas, įrengimai, energijos ištekliai ir kiti išlaikymo kaštai. Taip pat labia svarbi yra pieno supirkimo kaina.

Tiekimas per centrinius sistemų sandėlius, suteikia galimybę mažinti pardavimų ir transportavimo kaštus, tuo pačiu ir savikainą

Išorinės aplinkos veiksnių vertinimo matricoje AB „Pieno žvaigždės“ surinko net 3,51 balo, kas parodo, kad į visus veiksnius atsižvelgiama, galimybės išnaudojamos, grėsmės numatomos ir joms tinkamai pasiruošiama.

Atliekant įmonės vidinės aplinkos analizę svarbu atkreipti dėmesį į šias sritis:

Informacijos srautai bei valdžios pasiskirstymas aiškiai sureguliuotas. Valdymo struktūra yra tinklinė. Įmonėje teisingai deleguojami įgaliojimai ir skatinama asmeninė atsakomybė. Vadovai dažnai orientuojasi į savarankiškų darbo grupių organizavimą. Įmonės devizas “išgirsti – pagirti – įvertinti”.

Kaip matome, 2013 m. pelnas buvo ženkliai sumažėjęs, nors pardavimai ne taip stipriai nukrito. Taip buvo todėl, kad buvo išlaidos įsigyjant turto, dėl ko, jo vertė išaugo.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 30 puslapių (4823 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 308 KB
  • AB „Pieno žvaigždės“ rizikos valdymo plano sudarymas kursinis darbas
    10 - 6 balsai (-ų)
AB „Pieno žvaigždės“ rizikos valdymo plano sudarymas kursinis darbas. (2015 m. Lapkričio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-pieno-zvaigzdes-rizikos-valdymo-plano-sudarymas-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 16:16