Ab „pieno žvaigždės“ strateginė analizė namų darbas


Ekonomikos namų darbas. Įvadas. Ab „Pieno žvaigždės“ pristatymas. Vizija, Misija. AB „Pieno žvaigždės” Vizija. AB „Pieno žvaigždės” Misija. Išorinės aplinkos analizė. Pest analizė. Porterio penkių konkurencinių jėgų modelis. Strateginių grupių analizė. Vidinės aplinkos analizė. Ssgg analizė. Išvados.


2014 m. Rusija paskelbė embargą Lietuvos pieno perdirbėjams. Tai turėjo didelės įtakos visoms Lietuvos pieno perdirbimo įmonėms. Apie 2014 metu Rusijos draudimą. Nepaisant to pasiekti tokie puikūs rezultatai rodo, kad bendrovė tikėtina pasirinko teisingą strateginį kelią. Tačiau tokiu neramiu laiku, kai rinkose vyksta staigūs ir sunkiai numatomi pokyčiai, būtina nuodugniai įvertinti. administravimo sistemos tobulinimą, išteklių planavimą, paskirstymą ir valdymą, bei ištirti grėsmes bei galimybes išorinėje aplinkoje.

Darbo tikslas yra išanalizuoti išorinę bei vidinę bendrovės aplinką, bendrovės strategiją bei pateikti pasiūlymus patobulinimui.

Darbo objektas – AB „Pieno žvaigždės“ vidinė bei išorinė aplinka, strategijos ir alternatyvios strategijos.

Suformulavau patobulintas bendrovės viziją, misiją bei strategiją;

Analizavau bendrovės išorinę aplinką, atlikau PEST analizę;

Sudariau išorinės aplinkos veiksnių įvertinimo matricą;

Sudariau vidinės aplinkos veiksnių įvertinimo matricą;

Tyrimo metodai: Mokslinių literatūros įmonės strategijos ir marketingo strategijos aspektu šaltinių analizė. Įmonės išorinės (Pest, Porterio) bei vidinės (SSGG) aplinkos analizė.

AB „Pieno žvaigždės“ šiuo metu yra didžiausia ir moderniausia įmonė Baltijos šalių pieno produktų pramonėje. Bendrovė buvo įkurta 1998 m. Tuo metu šalyje didėjant konkurencijai, dvi įmonės – „Pasvalio sūrinė“ ir „Mažeikių pieninė“ nusprendė įgyvendinti tuomet dar naują ir nebūdingą susijungimo strategiją. Tokia strategija buvo pasirinkta, kad stabilizuotų pardavimus ir produkcijos platinimą, siaurintų įmonės specializaciją. Vėliau, svarstant tolimesnės plėtros galimybes, prie AB „Pieno žvaigždės” jungtis buvo pakviesta tuo metu savarankišką veiklą vykdžiusi AB „Kauno pienas”, o 2004 m. įmonė įsigijo „Panevėžio pienas“ akcijas. Šiandien akcinę bendrovę sudaro keturi modernūs filialai. Įmonės prekyba rūpinasi prekybiniai filialai Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Kaune ir centrinė būstinė Vilniuje. Nors visos įmonės bendrai vadinasi AB „Pieno žvaigždės”, tačiai buvo nuspresta, kad filialų pavadinimus paliks senuosius.

AB „Pieno žvaigždės“ ne tik gamina, bet ir kuria, projektuoja bei parduoda pieno produktus. Visi bendrovės filialai nuo 2002 m. atitinka ISO 9001 kokybes standartus. Įmonė dažnai įveda naujas prekes į rinką, dėl ko yra vadinama pieno mados atstove. Šiuo metu gaminamas asortimentas sudaro 500 gaminių. Įmonėje dirba apie 2200 darbuotojų.

Vizija turi atspindėti, ko bendrovė nori pasiekti, kokia ji nori būti. Šiuo atveju vizija tai atspindi, tačiau siūlau bendrovės viziją praplėsti: Vizija – tapti viena iš stambiausių pieno kompanijų Lietuvoje, būti lankstiems rinkoje ir specializuotiems gamyboje, turinčia nuolat augantį pelną, siūlančia aukščiausios kokybės platų asortimentą produktų papildančių sveiką gyvenimo būdą ir valgymo džiaugsmą.

Į savo misiją AB „Pieno žvaigždės” daugelio iš 9 komponentų neįtraukė, todėl siūlau bendrovės misiją praplėsti: gaminti ir tiekti vartotojams saugius bei sveikus pieno produktus, tenkinti jų poreikius; jautriai reaguoti į vartotojų reikmes ir atitinkamai į jas atsiliepti. Nuolat tobulinti produktus, gamybos technologiją ir teikiamas paslaugas, išlaikyti aukštos integracijos kompanijos vietą rinkoje ir ją plėsti, gerinti darbo sąlygas ir diegti modernią gamybos įrangą bei technologijas, žvelgti į ateitį ir dirbti kaip darni šeima, sukuriant geresnį ir sveikesnį gyvenimą savo vartotojams, partneriams, šaliai ir sau.

Makroaplinkos tyrimui naudojamas modelis, kuris padeda nustatyti tendencijas ir tobulinimąsi keturiose srityse. Pagal šį modelį ir tiriama AB „Pieno žvaigždės” išorinė aplinka.

Šiuo metu politinėje aplinkoje iškilo rimtų grėsmių. 2014 m. dėl Lietuvos politinės pozicijos Rusija paskelbė embargą Lietuvos pieno perdirbėjams. Tačiau ES kompensavo didžiąją dalį patirtų nuostolių.

Ekonominė aplinka. Pieno rinka yra gana jautri ekonomikos pokyčiams ir gerai atspindi realią rinkos ekonomikos būklę ir jos plėtros tendencijas. Kaip kitas įmones, taip ir pieno perdirbimo įmones veikia bendra ekonominė padėtis, infliacija, BVP pokytis, nedarbo lygio pokyčiai bei kiti rodikliai. Bendram pieno kiekio suvartojimui ekonominės situacijos pagerėjimas ar pablogėjimas įtakos beveik neturi, tačiau kai ekonominiai rodikliai gerėja, vartotojai dažniau renkasi aukštesnės kainos segmento pieną. Pieno pramonės subjektai seka pokyčius valiutų rinkoje, kadangi turi partnerių kai kuriose Europos Sąjungos šalyse, ir valiutų pokyčiai gali pakreipti kai kuriuos įmonės procesus viena ar kita linkme. Gamybos veiksnių kainos yra svarbios analizuojamos šakos įmonėms. Juk nuo gamybos veiksnių kainų priklauso įmonių patiriamų sąnaudų dydis. Todėl AB „Pieno žvaigždės” stengiasi produkciją gaminti su mažiausiomis sąnaudomis. Norimą veiklos rezultatą sąlygoja pieno perdirbimo savikaina, kurią lemia samdomų asmenų darbo apmokėjimas, įrengimai, energijos ištekliai ir kiti išlaikymo kaštai. Taip pat labia svarbi yra pieno supirkimo kaina.

  • Ekonomika Namų darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (3777 žodžiai)
  • Universitetas
  • Ekonomikos namų darbai
  • Microsoft Word 111 KB
  • Ab „pieno žvaigždės“ strateginė analizė namų darbas
    10 - 9 balsai (-ų)
Ab „pieno žvaigždės“ strateginė analizė namų darbas. (2015 m. Lapkričio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-pieno-zvaigzdes-strategine-analize-namu-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:06