AB „Pieno žvaigždės“ strateginė analizė


Vadybos namų darbas. Išorinės aplinkos analizė. Pest analizė. Politinė – teisinė aplinka. Ekonominė aplinka. Socialiniai kultūriniai veiksniai. Technologiniai veiksniai. Šakos konkurencingumo analizė , pritaikant Porterio penkių konkurencinių jėgų modelį. Naujų konkurentų grėsmė. Konkurencija tarp esamų rinkos dalyvių. Pakaitalų grėsmė. Pirkėjų derybinė galia. Tiekėjų derybinė galia. Išorinių veiksnių įvertinimo matrica. Nustatyti ir aptarti pagrindinius konkurentus naudoti lenteles , grafikus , diagramas ir pan. nurodant konkurencijos intensyvumą šakoje. Strateginė konkurentų grupė Grupei priskiriamos įmonės. Stipriosios pusės. Silpnosios pusės. Ab pieno. AB Rokiškio sūris. AB Žemaitijos. Reitingas Svertinis įvertis Reitingas Svertinis įvertis Reitingas. Strateginių grupių matrica.


AB „Pieno žvaigždės“ sėkmingai užsiima pieno produktų projektavimu, kūrimu, gamyba ir pardavimais. Visi filialai nuo 2002 m. atitinka ISO 9001 kokybės standartus. Šiuo metu gaminamas asortimentas siekia 500 prekių ženklų. Dėl dažno naujų prekių įvedimo į rinką įmonė traktuojama kaip pieno mados atstovė. Įmonėje dirba apie 2200 darbuotojų.

Įmonės vizija – tapti viena iš stambiausių pieno kompanijų Lietuvoje. Būti lankstiems rinkoje ir specializuotiems gamyboje. Aukšta kokybė, platus asortimentas ir nauji produktai – veiklos svarbiausi orientyrai. Įmonės produktai vartotojams garantuos sveiką gyvenimo būdą ir valgymo džiaugsmą. Motto – numatyti modernaus poreikio vartotojo ateities planus jau šiandien. Gaminti tik aukščiausios kokybės natūralius pieno produktus. Sveikesniam ir lengvesniam gyvenimui.

Socialiniai-kultūriniai veiksniai. Lietuvoje mažinama socialinė atskirtis ir skatinama įvairių socialinių sluoksnių integracija, nes tik geros infrastruktūros, pilnai apgyvendintoje teritorijoje, kur gyvena skirtingų socialinių sluoksnių, įvairaus amžiaus bei ne vienodai uždirbantys asmenys, gali tikslingai funkcionuoti viešosios socialinės paslaugos. Tokiu būdu visuomenės požiūris į ekologines problemas sparčiai keičiasi ir plėtojasi visuomenės noras turėti švarią aplinką. Kalbant apie pieno perdirbimo įmones, aktuali yra gamtosaugos problema, kuri yra sprendžiama vis didinant gamtosaugos normatyvinius reikalavimus ir standartus, taip užtikrinant, kad pieno perdirbimui būtų naudojama tam tikros, reikalavimus atitinkančios technologijos, nors tai ir lemia didesnius gamybinius kaštus. Pieno perdirbimo įmonės dalyvauja tarptautinėje rinkoje, tokiu būdu įvairios kultūros veikia viena kitą, profesiniais, funkciniais, regioniniais ar nacionaliniais aspektais. Pieno perdirbimo įmonių produkcijos bei pelningumas priklauso nuo vartotojų poreikių. Lietuvai bendradarbiaujant su Europos šalimis, didėja pieno produktų apyvartumas bei išvežamas kiekis. Kadangi stiprėja lietuviškų produktų eksportas į Europos šalis, tikimasi ir toliau stiprinti bendradarbiavimą bei sudominti ne tik ES, bet ir pasaulio rinkas įvairiais kokybiškais ekologiniais ir natūraliais produktais. Taigi, globalizacijos įtakoje didėjantys visuomenės poreikiai, skatina tolimesnę, liberalesnę prekybą, todėl tik sugebėjimas prisitaikyti prie naujų rinkoje susiformavusių reikalavimų, padės pieno perdirbimo pramonei išlikti dominuojančiai.

Technologiniai veiksniai. Technologinė aplinka veikia pieno perdirbimo procesus. Mokslo ir technikos pažanga daro įtaką pieno produktų kainoms ir produktų transportavimui bei sandėliavimui. Tai taip pat pasireškia per pieno produktų įpakavimą ir ženklinimą. Patobulėjusios technologijos daro įtaką ir reklamos gamybai, jos leidžia kurti įdomesnę, veiksmingesnę, labiau pirkėjo dėmesį patraukiančią reklamą. Technologijos pažanga taip pat leidžia įrengti geresnę įrangą sandėliuose, naudoti geresnes transporto priemones. Šiuo metu pieno perdirbimo įmonėms palankiausi yra technologinės aplinkos veiksniai.

augimo; didelių fiksuotų kaštų; diferenciacijos ir pakeitimo kaštų pirkėjams nebuvimo; aukštų išėjimo barjerų; strateginiai kai kurių dalyvių tikslų būti rinkoje. Lietuvos pieno pramonėje yra 4 pagrindiniai dalyviai, kurie visi yra akcinės bendrovės, taigi, jų kapitalas yra didelis. Pieno rinkoje nėra dominuojančio lyderio, kuris galėtų greitai sustabdyti bet kurį konkurento žingsnį, todėl konkurencija yra gana aktyvi. Taigi, galima teigti, jog minėtos aplinkybės sąlygoja gana aktyvią konkurenciją tarp esamų

  • Vadyba Namų darbai
  • 2015 m.
  • 16 puslapių (3018 žodžių)
  • Universitetas
  • Vadybos namų darbai
  • Microsoft Word 41 KB
  • AB „Pieno žvaigždės“ strateginė analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
AB „Pieno žvaigždės“ strateginė analizė. (2015 m. Gegužės 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-pieno-zvaigzdes-strategine-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:43