AB „Snaigė“ analizė


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Lietuvos ūkio ir sektoriaus analizė. Lietuvos ūkis. Mašinų ir įrenginių gamybos sektoriaus analizė. Ab „Snaigė“ strategijos analizė. Išoriniai aplinkos veiksniai. Vidiniai įmonės aplinkos veiksniai. Ssgg analizė. Tarptautinės veiklos analizė. Ab „Snaigė“ balanso ir pelno/nuostolių ataskaitų horizontalioji ir vertikalioji analizė. AB „Snaigė“ horizontali analizė. Vertikali AB „Snaigė“ analizė. Ab „Snaigė“ santykinių finansinių rodiklių analizė. Pelningumo rodiklių analizė. Trumpalaikio ir ilgalaikio mokumo analizė. Veiklos efektyvumo rodiklių analizė. Ab „Snaigė“ pagrindinių įmonės veiklos problemų identifikavimas ir pasiūlymų jų sprendimui pateikimas. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Kiekviena įmonė norėdama vykdyti pelningą ir perspektyvią veiklą, turi ne tik siekti pritraukti klientus, vartotojus, bet tai pat sugebėti analizuoti įmonės turimą informaciją bei veiklos ataskaitas. Suvokiant finansinių ataskaitų duomenų prasmę ir esmę, galima ne tik planuoti tolimesnę įmonės veiklą, bet ir įžvelgti problemas, galimus koregavimus ir tendencijas naudingesnės įmonės gyvavimo link. Jos taip pat leidžia įmonei įvertinti veiklos efektyvumo, pelningumo, apyvartumo būklę, galima tobulinimo kryptis. Aiškiai suprantama taip, kad gebėjimas objektyviai analizuoti įmonės finansines ataskaitas suteikia konkurencinį pranašumą šiuolaikinėje lekiančioje verslo rinkoje, kuri yra ne tik pilna iššūkių, bet ir negailestinga tiems, kurie imasi neapgalvotų sprendimų.

Ekonominei analizei atlikti savo darbe pasirinkau AB „Snaigė“, kadangi tai vienintelė šaldytuvų ir šaldiklių gamintoja Lietuvoje bei Baltijos šalyse, todėl vertinga išanalizuoti ir išsiaiškinti, kaip šiai įmonei sekasi vykdyti savo veiklą.

Darbo tikslas – atlikti AB „Snaigės“ veiklos ekonominę analizę, išskiriant pagrindines problemines sritis ir pateikiant pasiūlymus tų problemų sprendimui.

Darbo uždaviniai:

Apžvelgti Lietuvos ūkį bei mašinų ir įrenginių gamybos sektorių;

Atlikti AB „Snaigė“ strategijos analizę įvertinant išorinius bei vidinius veiksnius;

Apžvelgti bei įvertinti AB „Snaigė“ tarptautinę veiklą;

Atlikti 2011 – 2013 m. balanso ir pelno (nuostolio) ataskaitos horizontalią ir vertikalią analizę;

Įvertinti įmonę remiantis apskaičiuotais santykiniais rodikliais bei atlikti pasirinktų rodiklių grandininę ir piramidinę analizę;

LIETUVOS ŪKIO IR SEKTORIAUS ANALIZĖ

Šioje darbo dalyje pateiksiu trumpą Lietuvos ekonominę apžvalgą, analizuojant šalies makroekonominius rodiklius, taip pat analizuojamos įmonės sektoriaus apžvalgą, svarbiausius rodiklius bei pasikeitimus analizuojamu laikotarpiu.

Analizuojant įmonės strategijos analizę, pravartu pateikti trumpą informaciją ir svarbiausius faktus apie įmonę ir jos veiklą. Šaldytuvų gamykla „Snaigė“ buvo įkurta 1963 metais Alytuje. Tai buvo pirmoji buitinių šaldytuvų gamykla visoje Lietuvoje. Faktas, jog tai buvo vienintelė tokio tipo įmonė ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse, atvėrė įmonei dideles galimybes. Praėjus vos 12 metų (1975 m.) įmonėje jau buvo pagaminta per milijonas šaldytuvų. Nors tuomet visa produkcija buvo paskirstoma vietinėje rinkoje, 1983 m. buvo pradėtas eksportas į kitas šalis. Po septynerių metų (1990 m.) AB „Snaigė“ buvo nacionalizuota ir tapo Lietuvos Respublikos valstybės įmone. Tačiau po dviejų metų (1992 m.) ji vėl pateko į privačias rankas. Verta paminėti, kad 2004 m. metais buvo atidaryta AB „Snaigė“ gamykla Kaliningrade, deja dėl nuostolingos veiklos ir rublio devalvacijos, 2009 m. ji buvo uždaryta.

Taip pat norėdama didinti konkurencingumą, įmonė nuolat ieško kitų panašių įmonių, kurias būtų galima įsigyti. Šiuo metu AB „Snaigė“ grupę sudaro Alytaus šaldytuvų gamykla bei dar keturios dukterinės įmonės.

Politiniai aplinkos veiksniai skirstomi į užsienio ir vidaus veiksnius. Kalbant apie užsienio politinius veiksnius, AB „ Snaigė“ yra vienintelė šaldytuvų ir šaldiklių gamintoja Lietuvoje ir visose Baltijos šalyse, todėl įmonei ypač yra svarbi užsienio politinė situacija, kadangi net 97 proc. savo produkcijos ji eksportuoja. Toks didelis eksporto skaičius yra todėl, kad Lietuvos rinkai reikia tik 3 proc. gaminių. 2012 m. AB „Snaigė“ savo gaminius eksportavo į 33 Europos ir Azijos valstybes, tarp jų žinoma yra ir Rusija. Įeiti į naują rinką su tokia produkcija, kurios pilna visame pasaulyje nėra lengva, o tuo labiau, kad pasauliui yra ir žinomesnių šaldytuvų gamintojų. Todėl svarbu yra palaikyti gerus santykius su įmonėmis užsakovėmis. Žinoma užsienio politiniai santykiai čia yra kur kas svarbesni. Sėkmingai įgyvendinta prekybos ir rinkodaros strategija Ukrainoje ne tik išaugino bendrovė pardavimus, bet ir itin sustiprino „Snaigės“ prekės ženklo pozicijas šioje rinkoje. Dabar AB „Snaigė“ šaldytuvų kategorijoje užima 6,8 proc. Ukrainos rinkos ir yra viena iš pardavimo lyderių. Puikūs rezultatai buvo pasiekti ir Vokietijoje, vienintelėje Vakaruose augančioje rinkoje: per pirmąjį šių metų pusmetį bendrovė į šią šalį eksportavo daugiau apie 20 000 šaldytuvų. Iš dalies šį augimą lėmė prasidėjusi prekyba su nauju klientu „Bomann“ bei aktyvesnė prekyba su „Severin“. Sėkmingai bendrovė dirbo ir kitose Europos rinkose. Pavyzdžiui pardavimas į Lenkiją augo 8 proc., į Čekiją 7 proc., į Vengriją – net 9 proc.

AB „Snaigė“ analizė. (2015 m. Kovo 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-snaige-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:32