AB „Utenos trikotažas“ analizė


Ekonomikos savarankiškas darbas.

Lentelių ir paveikslų sąrašas. Įvadas. Investicijų portfelio formavimas ir valdymas. Makroekonominė analizė. Finansinė analizė. Sektoriaus analizė. Akcijos ir jų kainų dinamika. Pagrindiniai akcininkai ir vertybinių popierių prekybos istorija. Akcijų kainos dinamika. Investavimas į AB „Utenos trikotažas“ akcijas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas: Išnagrinėti AB „Utenos trikotažas“ finansinę veiklą ir suformuoti investicinį portfelį.

Lietuvos statistikos departamento pateiktuose trijų metų (2013-2015) duomenyse matyti, kad vidutinis šalies darbo užmokestis (bruto) nuo 2013 iki 2014 didėjo 4,8 %, o nuo 2014 iki 2015 padidėjo 5,1 %. Galima daryti prielaidą, jog toks darbo užmokesčio padidėjimas nuo 2013-2015 metų, lėmė 2,7 % nedarbo lygio sumažėjimą.

Atlikus vertikaliąją 2013-2014 balanso analizę matyti, jog ilgalaikis turtas sumažėjo 8,06 %, o trumplaikis turtas išaugo 3,83%. Nuosavas kaipitalas ir įsipareigojimai taip pat sumažėjo. Lyginant su 2013 metais kapitalas sumažėjo 719 Lt, o įsipareigojimai 1722 Lt.

Pardavimo pajamos 2014 metais lyginant su 2013 metais sumažėjo 3,49%. Bendrasis pelnas išaugo 27,76% tai yra 2136 Lt, tačiau grynasis įmonės pelnas sumažėjo net 72,6%. 2014 metais jis siekė tik 640 Lt. Tai yra labai didelis grynojo pelno pokytis, kuris aiškiai parodo, jog įmonė dirba nuostolingai.

Atlikus vertikaliąją 2014 ir 2015 metų analizę matyti, jog ilgalaikis turtas sumažėjo 3,23%. Trumpalaikis turtas išaugo 4,5 % . Kapitalas padidėjo 31,80%. Įsipareigojimai sumažėjo 12,31%.Kapitalo padidėjimą galėjo lemti tai, jog įmonė 2013 metais uždirbo labai mažai grynojo pelno, todėl išleido papildomų akcijų.

Lyginant 2015 metus su 2014 matyti ,jog pardavimo pajamos sumažėjo, tačiau ne ženkliai 0,16%. Bendrasis pelnas taip pat sumažėjo 10,26%. Grynasis įmonės pelnas 2015 buvo 157 Eur. Tai yra net 34,58 % mažesnis nei 2014 metais. Antrus metus iš eilės mažėjantis įmonės grynasis pelnas rodo tai, kad įmonė turi vidinių arba išorinių problemų, kurios trukdo uždirbti pelną. Įmonė dirba ne efektyviai.

Bendrasis pardavimų pelningumas yra vienas iš pagrindinių rodiklių. Jis skaičiuojamas taip :

Lyginant nuostolingas įmones su nuostolingomis drabužių gamyboje matyti tendencija, kad nežymus padidėjimas buvo 2013 m., o 2014 m. įmonių skaičius sumažėjo apie 40%. Pelningai dirbusių įmonių skaičius kiekvienais metais didėjo, bet drabužių gamyboje 2013 m. įmonių sumažėjo 4%, o 2014 m. įmonių skaičius išaugo iki 412.

Apdirbamosios gamybos pardavimai ir paslaugos Lietuvoje 2013 m. sudarė 33,3% visos rinkos, o ne Lietuvoje du kart daugiau net 66,7 %. Drabužių gamybos pardavimai ir paslaugos 2013 m. Lietuvoje sudarė 21,8 %, ne Lietuvoje daugiau nei tris kart daugiau t.y. 78,2% visos pardavimų ir paslaugų rinkos. 2014 m. Lietuvos rinkoje matyti pardavimų ir paslaugų padidėjimai, o tuo tarpu užsienyje įvyko pardavimų sumažėjimai. 2015 m. duomenys svyravo apie 1%.

Šiame paveiksle matyti, jog apdirbamojoje gamyboje pajamos 2013 m. išaugo 2,18%, o 2014 m. sumažėjo 2,21%.

Drabužių gamybos sektoriuje pajamos kiekvienais metais kilo, 2013 m. 9,87%, o 2014 m. 17, 35%. Todėl galime teigti, jog drabužių gamyboje pagerėjimas buvo žymesnis, nei apdirbamojoje gamyboje.

Drabužių gamybos įmonės 2015 m. sudarė 0,7 % visų ūkio subjektų. Nuostolingų įmonių skaičius kiekvienais metais mažėjo, o pelningų įmonių augo, išskyrus 2013 metus, kuomet nuostolingų skaičius buvo išaugęs, o pelningų sumažėjęs. Pardavimų skaičius Lietuvos rinkoje taip pat nežymiai kiekvienais metais kilo, kas turėjo įtakos pajamų augimui.

AB „Utenos trikotažas“ analizė. (2016 m. Gegužės 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-utenos-trikotazas-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 02:09