AB Utenos trikotažas ekonominė analizė


Marketingo analizė. Įvadas. Įmonės charakteristika. Įmonės pristatymas. AB ,,Utenos trikotažas” produkcija. Lietuvos drabužių siuvimo sektoriaus analizė. Lietuvos ūkio apžvalga. Drabužių siuvimo sektoriaus analizė. AB „Utenos trikotažas“ strategijos analizė. Ab „Utenos trikotažas“ tarptautinės veiklos analizė. AB „Utenos trikotažas“ balanso ir pelno/nuostolių ataskaitų horizontalioji ir vertikalioji analizė. Ab „Utenos trikotažas“ santykinių finansinių rodiklių analizė. AB „Utenos trikotažas“ pelningumo rodiklių analizė. Rinikos mažinimo būdai. Rizikos draudimas. Įmonės ūkinės veiklos analizė. Turto diversifikacija. Įmonės lėšų rezervavimas. Atsiskaitymų tarp rinkos partnerių tobulinimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo tikslas – atlikti įmonės AB “Utenos trikotažas” 2011 – 2014 metų ekonominę analizę ir aptarus gautus rezultatus nustatyti įmonės problemas ir perspektyvas.

Išskirti rizikos rūšis su kuriomis susiduria nagrinėjama įmonė ir rizikos veiksnius, darančius didžiausią poveikį įmonės veiklai

Atlikti rizikos įvertinimą finansinės analizės metodu ir kt. pagal poreikį.

Išskirti alternatyvias rizikos valdymo priemones nagrinėjamos įmonės

• mažmeninė ir didmeninė prekyba savo ir kita produkcija, vidaus ir užsienio rinkose;

2001 m. ISO 14001 aplinkosaugos vadybos sertifikatas;

2005 m. suteiktas ES „EU- Flower“eko-sertifikatas;

2006 m. SA 8000 socialinės atsakomybės sertifikatas;

2009 m. OE (Organic Exchange) eko-sertifikatas;

2009 m. GOTS (Global organic textile standard) eko-sertifikatas.

Rūbų asortimentas yra labia platus. Kiekvieną sezoną įmonė išleidžia vis naują kolekciją. Naujos kolekcijos kiekvieną sezoną leidžia neatsilikti nuo tuo metu vyraujančių madų, o tuo pačiu tai padeda pritraukti daugiau naujų pirkėjų. AB,,Utenos trikotažas” virš 90% savo pagamintos produkcijos eksportuoja į kitas pasaulio šalis. Lietuvoje lieka, tik labai maža dalis gaminių.

1 etapas: gamybos paruošimas. Šį etapą sudaro: konstravimas, marginimo dizainas ir pavyzdžių gamyba. Konstravime įmonė naudoja “Gerber” gaminių konstravimo ir išklotinių dėstymo programas. Marginimo dizaino etapas apima raštų kūrima, jų korekcijas, bei raštų paruošimą margonimui. Pavyzdžių ruošimo bare, siuvami klientų reikalavimus atitinkantys stiliaus, foto ir prekybiniai pavyzdžiai bei ruošiami etalonai masinei gamybai. Pavyzdžių baro pajėgumas iki 3000 vnt. per mėnesį.

2 etapas: mezgimas.Mezgimas yra skirtomas į dvi grupes. Vienspalvės medžiagos ir juostuotos medžiagos. Vienspalvėms medžiagoms megzti įmonėje yra naudojama virš 50 vnt apvalaus mezgimo mašinų. Įrengimai yra nuo 14 iki 32 klasės, ir megzti gali net Ne 70 plonumo verpalus. Mezgamos 5 pagrindinių pynimų medžiagos: lygaus skersinio, lastikinės, interlokinės, piquet tipo ir fleece tipo su viduje šiaušiamu verpalu. Medžiagos gali būti su elastiniu siūlu ir be jo. Bendras pajėgumas iki 150 tonų per mėnesį.

Juostuotos medžiagos gaminamos iš dažytų verpalų, kurie taip pat dažomi įmonėje. Verpalų dažymo cecho pajėgumas iki 30 tonų per mėnesį. Gaminama dvieju tipų juostuotas medžiagas:

► siauro raporto (max 4cm), neribojant spalvų skaičiaus.

► neriboto raporto pločio medžiagos, bet maksimaliai 5 spalvų.

3 gamybos ciklo etapas yra dažymas. AB ,,Utenos trikotažas” yra dažomi verpalai, bei medžiagos. Nudažyti audiniai keliauja į apdailos cechą. Apdailos ceche medžiaga yra džiovinama, stabilizuojama ir  minkštinama, įgyja reikiamus parametrus ir išvaizdą. Po adailos atliekama medžiagos kokybės patikra. Iš apdailos skyriaus medžiagos perduodamos marginimui. Išmargintos medžiagos perduodamos sukirpimo skyriui. Šiame skyriuje yra atliekamos 3 funkcijos. Audiniai yra sukerpami automatiškai arba rankiniu būdu. Taip pat šiame skyriuje atliekama siuvinėjimo funkcija. Iš šio skyriaus sukirptos medžiagos yra siunčiamos į siuvimo cechą. Siuvimo ceche darbas organizuotas srautinėmis linijomis. Gaminys pilnai pasiuvamas vienoje srautinėje linijoje, gale linijos gaminys yra išlyginamas, patikrinama kokybė ir paruošiamas pakavimui. Pasiūti gaminiai yra supakuojami ir sudedami į dėžes pagal klientų reikalavimus. Klientui pageidaujant, supakuoti gaminiai, pristatomi į kliento sandėlį.

9 gamybos ciklo etapas yra kokybės kontrolė. Šis etapas yra labia svarbus norint gaminti kokybiškai ir patikimai. Užtikrinti produkcijos kokybės kontrolei įmonėje yra įkurtos trys laboratorijos. Verpalų laboratorija, cheminė laboratorija ir medžiagų kokybės ir testavimo laboratorija.

Verpalų laboratorijoje atliekama visų pirktinių verpalų kokybės patikra. Čia taip pat atliekame medžiagos pilingo testas.

Cheminėje laboratorijoje yra ruošiami spalvų lapdipai ir išdirbamos spalvų receptūros masinei gamybai. Dirbama su "Data Colour" sistema, ir receptūrų ruošimo automatu.

Trečioji, bet ne ką mažiau svarbi medžiagų kokybės ir testavimo laboratorija. Šioje laboratorijoje atliekami kokybės testai:

- medžiagos ir gaminių skalbimo testai;

- spalvos atsaparumo testai (trinčiai, prakaitui, skalbimui);

- spalvos atitikimo šviesoje testą.

Drabužiai 2014 metais eksporte sudarė 14 proc. ir tai antra vieta po maisto sektoriaus, tačiau reikia didinti eksportą ir tuo neapsiriboti su turimomis galimybėmis galima šį procentą padidinti.

Sėkmingai įmonės veiklai reikalinga tam tikra strategija, dauguma didelių įmonių savo dėmesį skiria – operatyviniams, taktiniams ir strateginiams planams sudaryti. Ne išimtis ir AB „Utenos trikotažas“, kuri tikrai turi visų trijų rūšių tipo planus. Tačiau aptarsime tik įmonės strateginius planus, kurie apibrėžia įmonės planus ilgalaikėje perspektyvoje, apibrėžia plėtros planus bei padeda įvertinti įmonės rodiklius esant pokyčiams rinkose.

  • Marketingas Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (4707 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo analizės
  • Microsoft Word 610 KB
  • AB Utenos trikotažas ekonominė analizė
    10 - 2 balsai (-ų)
AB Utenos trikotažas ekonominė analizė. (2015 m. Lapkričio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-utenos-trikotazas-ekonomine-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 14:18