Ab „Utenos trikotažas“ finansinės veiklos prognozavimas


Finansų kursinis darbas.

Įvadas. Ab „Utenos trikotažas“ veikla. Makroekonominė AB „Utenos trikotažas“ aplinka. Ab „Utenos trikotažas“ veiklos prognozė. Ab „Utenos trikotažas“ finansiniai 2014 m. rodikliai. AB „Utenos trikotažas“ pelningumo, apyvartumo rodikliai 2014 m. Apyvartinio kapitalo valdymo strategija. Ilgalaikio turto naudojimo efektyvumas. AB „Utenos trikotažas“ veiklos rizika“. Išvados. Bibliografinių nuorodų sąrašas.


Darbo objektas: AB „Utenos trikotažas“ finansiniai duomenys

Darbo tikslas: Išanalizuoti AB „Utenos trikotažas“ veiklą ir įvertinti įmonės perspektyvas.

Darbo uždaviniai:

Aprašyti AB „Utenos trikotažas“ charakteristiką ir ištirti makroekonominę aplinką.

Suprognozuoti AB „Utenos trikotažas“ finansines ataskaitas.

Pateikti prognozuojamus AB „Utenos trikotažas“ finansinius rodiklius.

Finansinių ataskaitų duomenų palyginimas atliekant skaičiavimus.

Moksline literatūra, straipsniais, „AB Utenos trikotažas“ finansinėmis ataskaitomis bei auditoriaus išvada.

AB „Utenos trikotažas“ kasmet didina savo pagamintą produkciją, 2013 m. lyginant su 2012 m. ją padidino 24 %. Šalies BVP augimas mažesnis, 2013 m. lyginant su 2012 m. padidėjo tik 6 %. Didėjantis šalies BVP skatina didesnį vartojimo ir eksporto vystymąsi, kadangi AB „Utenos trikotažas“ didžiąją savo produkcijos dalį eksportuoja, tai ypač teigiamai veikia įmonės rezultatus.

Išaugę Azijos gamintojų kaštai bei suvaržytos finansų rinkos Europoje leido Lietuvos drabužių ir tekstilės gaminių pramonės įmonėms išnaudoti savo pranašumą bei padidinti pardavimus eksporto rinkose 8,8 proc.

Vykdydama veiklos strategija, orientuotą į inovatyvių medžiagų kūrimą ir aukštesnės pridėtinės vertės gamybą 2014 m. bendrovė investuos į savo ilgalaikį turtą ir įsigis naujas stakles už 200 tūkst. Lt., kurios medžiagų gamybą perkels į aukštesnį lygį. 2014 m. pradės gauti pajamas iš naujų, inovatyvių medžiagų prekybos, planuojama, kad bendrosios pajamos padidės 10%, nes bendrovėje buvo nuspręsta padidinti kainas 10%. Didesnio pardavimo pajamų didėjimo nesitikima, nes buvo atsisakyta dalies klientų ir užsakymų pirmąjį ketvirtį. Taip kompanija koncentruosis į strategiškai svarbius, pelningesnius, inovatyvių, pažangių medžiagų užsakymus generuojančius klientus.

Naujos staklės bus finansuojamos ilgalaike lizingo paskola. Pirmaisiais metais įmonė grąžintų 10 % paskolos ir sumokėtų 2 tūkst. Lt palūkanų bankui. Įmonė taip pat planuoja gauti 757 tūkst. Lt paskolą iš dukterinių įmonių. Ilgalaikio nusidėvėjimo sąnaudų numatoma 160 tūkst. Lt. Dėl ilgalaikio turto įsigijimo pardavimo savikaina padidėtų 5%, bendrosios ir administracinės išlaidos planuojama, jog didės 2 %, nes nuo 2014 m. spalio 1 d. padidės minimalus darbo užmokestis bei bus priimti 7 nauji darbuotojai. Pardavimo išlaidos didės 8%. Kitos veiklos pajamos nesikeis, o finansinės ir investicinės veiklos pajamos dar sumažės 5% dėl nukritusios Ukrainos valiutos kurso. AB „Utenos trikotažas“ stengsis išlaikyti tokį pat absoliutaus mokumo koeficientą – 0,03 ar net jį truputį pagerinti (žr. 1 priedas).

AB „Utenos trikotažas“ vadovai taip pat tikisi sutrumpinti kredito terminus nuo 70 iki 51 dienos, nes 2013 m. vidutinė pirkėjų įsiskolinimų trukmė buvo 18 dienų. Taip pat bendrovė pasiūlys 2 % pinigų nuolaidą apmokant per 10 dienų. Įmonė prognozuoja, kad apie 60 % pirkėjų siūloma nuolaida pasinaudos.

2014 m. prognozuojamieji teigiami pinigų srautai parodo, kad AB „Utenos trikotažas“ sumažės įmonės patirtas nuostolis, padidės atsargų likučiai bei prekybos skolos dėl, dėl padidėjusių pardavimų. 2014 m. įmonė įsigis ilgalaikio materialaus turto už 200 tūkst. pasiėmę ilgalaikę banko paskolą, taip pat gaus paskolą iš savo dukterinės įmonės, dėl apyvartinių lėšų stygiaus.

AB „Utenos trikotažas“ pelningumo, apyvartumo rodikliai 2014 m.

Prognozuojamais metais visi įmonės pelningumo rodikliai pagerėjo, nes įmonė patyrė mažesnį nuostolį, nei 2013 m. Žymiai pasikeitė veiklos pelningumas, kuris išaugo iki 3%, tai reiškia, kad įmonė susitvarkė pagrindinės ir kitos veiklos sąnaudos bei padidino pajamas. Grynasis pelningumas taip pat padidėjo ir siekia tik -0,8 %, parodo geras prognozes ateinantiems metams.

Turto pelningumo rodikliais labiausiai suinteresuoti įmonės vadovai, nes atsižvelgus į juos jie galės racionaliau valdyti turtą, objektyviau įvertinti įmonės veiklą. Turto pelningumo rodiklis parodo įmonės ilgalaikio ir trumpalaikio turto naudojimo efektyvumą (Bagdžiūnienė V., 2005).

  • Finansai Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (4440 žodžių)
  • Kolegija
  • Finansų kursiniai darbai
  • Microsoft Word 189 KB
  • Ab „Utenos trikotažas“ finansinės veiklos prognozavimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Ab „Utenos trikotažas“ finansinės veiklos prognozavimas. (2016 m. Vasario 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-utenos-trikotazas-finansines-veiklos-prognozavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:07