Ab „Žemaitijos pienas“ rinkodaros planas


Marketingo planas. Įvadas. AB „Žemaitijos pienas“ įmonės pristatymas. Ab ,,žemaitijos pieno“ rinkodaros aplinkos analizė. Konkurencinės aplinkos analizė. Vartotojų analizė. Tiekėjai. Ab „žemaitijos pieno“ marketingo kompleksas. Produkų asortimentas. Paskirstymas. Rėmimas. AB ,,Žemaitijos pienas“ vidinės aplinkos analizė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Šiandieniniame pasaulyje, dėka globalizacijos, sparčios ekonomikos bei technologijų plėtros ir greito gyvenimo tempo, dauguma Lietuvos įmonių patiria nuolat didėjantį konkurencinį spaudimą. Besikeičiantys vartotojų norai ir poreikiai, konkurencinės sąlygos rinkoje skatina įmonės vadovus domėtis naujovėmis ir ieškoti būdų kaip neatsilikti nuo savo varžovų, išlaikyti jau turimas pozicijas rinkoje ir dar labiau įsigalėti joje.

Pastaruoju metu rinkodara ir jos veiksmų analizė tapo svarbia bet kurio verslo dalimi, kadangi ji susijusi su vartotojų poreikių tenkinimu ir negailestinga konkurencine kova. Svarbiausias rinkodaros tikslas – maksimaliai patenkinti vartotojų poreikius, taikant rinkodaros priemones sukurti vartotojui tokias sąlygas, kad jis, sykį įsigijęs prekę, panorėtų jos dar daugelį kartų. Todėl įmonės, siekdamos išlikti konkurencingos, turi daryti daugiau, nei tik pateikti rinkai prekes ar paslaugas, kurios yra geresnės ar pigesnės nei konkurentų. Jos privalo greitai reaguoti į kainų kitimą, į nuolat besikeičiančius vartotojų poreikius; jos turi stebėti konkurentų veiksmus, modernizuoti savo gamybos technologijas, tobulinti savo jau turimus produktus, plėsti asortimentą bei tiekti rinkai naujoves. Trumpai tariant – įmonės privalo greitai ir efektyviai reaguoti į visus įmanomus tiek išorinės, tiek ir vidinės aplinkos pokyčius. Tai yra pagrindinė misija, siekiant ilgalaikės, efektyvios ir sėkmingos veiklos šių dienų konkurencijos prisotintoje rinkoje.

Kiti mažesni gamintojai, tokie kaip ,,Marijampolės pieno konservai“ gamina tik kelių rūšių produktus, o, pavyzdžiui, AB ,,Vilkyškių pieninė“ didžiąją dalį savo produktų eksportuoja į užsienį. Dėl šios priežasties mažesnės bendrovės nėra laikomos konkurentais lyderiams ir nekelia jokio realios grėsmės.

Bendrovės AB ,,Žemaitijos pienas“ konkurencinei aplinkai apžvelgti puikiai tinka Porter 5 jėgų modelis, kuriuo dabar ir pasinaudosime.

Naujų konkurentų grėsmė. Dėl masinės gamybos pieno perdirbimo įmonėse pasireiškia masto ekonomija, dėl to mažėja gamybos kaštai ir rinkoje stipriai įsitvirtinusių įmonių naujų konkurentų atėjimas negasdina. Šią teoriją patvirtina ir tai, jog jau gana ilgą laiką pieno perdirbimo pramonės lyderiai nesikeičia. Taip pat naujų konkurentų atsiradimą šioje pramonėje riboja įėjimo į rinką barjerai, tokie kaip atitinkami reikalavimai įmonės patalpoms (pieno laikymui, apdorojimui) ir gamybos procesams, aukšta pieno perdirbimo įrengimų kaina ir pan..

Esamų konkurentų grėsmė. Lietuvos pieno perdirbimo pramonėje, kaip jau buvo minėta, yra trys pagrindiniai ir didžiausi konkurentai. Tačiau nė viena įmonė nėra tokia galinga, kad galėtų sustabdyti visų kitų savo varžovų veiklą. Dėl šios priežasties pieno rinkoje vyksta intensyvi konkurencija tarp visų dalyvių.

Įmonę sudaro keturi filialai, kuriuose dirba apie 2000 darbuotojų. Bendrovė gamina daugiau nei 500 įvairių rūšių produktų. Turi kelias specializuotas parduotuves, tačiau pagrindiniai klientai yra didieji Lietuvos prekybos centrai bei smulkesnės parduotuvės, maitinimo, mokymo įstaigos ir pan.

Bendrovė turi keturis filialus, juose dirba apie 3000 darbuotojų. Gamina apie 200 skirtingų rūšių produktų. Įmonė turi platų specializuotų parduotuvių tinklą Lietuvoje.

2.2 Vartotojų analizė

Pirkėjai dažniausiai yra skirstomi į dvi grupes – fizinius bei juridinius asmenis. Juridiniai asmenys yra įvardijami kaip bendrovės klientai, tai būtent didieji prekybos centrai, mažesnės prekybos vietos, maitinimo įstaigos, mokymo įstaigos ir t.t. ( juos jau aptarėme anksčiau). Fiziniai asmenys yra pirkėjai, kuriuos produkcija pasiekia per prekyboc centrus. Pieno rinkoje produktai yra skirstomi į pirmo būtinumo (pienas, grietinė, sviestas, varškė), taip pat išvestinius (fermentiniai sūriai, jogurtai, sūreliai) ir prabangos produktus (pelėsinis sūris, ožkos sūris ir pan.). Pirmo būtinumo prekes vartoja visi asmenys nepriklausomai nuo jų gaunamų pajamų dydžio. Išvestinius produktus perka vartotojai, kurių pajamos yra vidutinės ar aukštos. Na ir galiausiai prabangius pieno produktus vartoja aukštas pajamas gaunantys asmenys.

Išvestiniai pieno produktai įgauna vis didesnį populiarumą tarp vartotojų, nes žmonės darosi vis išrankesni, ieško įvairovės nei naujų skonių. Be to, vartotojai pastaruoju metu labai vertina kokybę. Atliktų apklausų apie pieno produktų vartojimą duomenimis, vartotojams, renkantis pieno produktus, labai svarbu yra kokybė, maistingosios produkto savybės ir teigiamas poveikis sveikatai, pamėgtas produkcijos skonis, taip pat daug įtakos turi gamintojo prekinio ženklo žinomumas ir teigiama patirtis vartojant produktą.

  • Marketingas Planai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (3981 žodis)
  • Kolegija
  • Marketingo planai
  • Microsoft Word 299 KB
  • Ab „Žemaitijos pienas“ rinkodaros planas
    10 - 10 balsai (-ų)
Ab „Žemaitijos pienas“ rinkodaros planas. (2015 m. Gegužės 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/ab-zemaitijos-pienas-rinkodaros-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:41