Administracinio teisės akto teisėtumo byla


Teisės skaidrės. Administracinė byla dėl administracinio akto teisėtumo. Pristatymas. Administracinė byla nr. i261-15/. Lietuvos vyriausiasis administracinis. Pareiškėjas – A. Š. individuali įmonė skundė atsakovo – Palangos miesto savivaldybės administracijos įsakymą. LVAT abejonės dėl Taisyklių teisėtumo grindžiamos tuo. Teisėjų kolegijos nuomone. Kelių transporto kodekso 18 straipsnio 12 dalimi įtvirtinta. Konstitucinis Teismas savo aktuose yra konstatavęs. Konstitucinio Teismo. Kaip minėta, įstatymų leidėjas negali pavesti įstatymo įgyvendinamuoju aktu reguliuoti tuos santykius. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2006 m. Išvados   Pagal administracinių bylų teisenos įstatymo 16 skirsnio 111 str.


Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas   s p r e n d i m a s lietuvos respublikos vardu   2013 m. birželio 18 d.

Pareiškėjas – A. Š. individuali įmonė skundė atsakovo – Palangos miesto savivaldybės administracijos įsakymą, kuriuo Pareiškėjui buvo panaikintas leidimas (licencija) dėl keleivių vežimo. Palangos miesto savivaldybės administracija, priimdama sprendimą, vadovavosi Taisyklių 22.5 punkte įtvirtintu leidimo vežti keleivius lengvaisiais automobiliais taksi panaikinimo pagrindu. Tačiau toks leidimo panaikinimo pagrindas nėra numatytas Kelių transporto kodekse.

Išvados   Pagal administracinių bylų teisenos įstatymo 16 skirsnio 111 str. 3 d. nuostatas „Kai nėra pagrindo atmesti prašymą arba kai nagrinėdamas individualią bylą pats administracinis teismas suabejoja norminio administracinio akto, kuris turėtų būti taikomas konkrečioje byloje, teisėtumu, teismas nutartimi sustabdo individualios bylos nagrinėjimą ir, jeigu tokio akto teisėtumo tyrimas priskirtas jo kompetencijai, nusprendžia pradėti atitinkamą tyrimą. Šiuo atveju teismas pasinaudojo jam suteikta teise, ir, suabejojęs norminio akto teisėtumu, išnagrinėjo jo atitikimą įstatymui. Teismas suabejojo, ar poįstatyminiam akte, t.y. Keleivių vežimo taksi Taisyklėse numatyti išplėstiniai leidimų panaikinimo pagrindai neprieštarauja įstatymui, t.y. Kelių transporto kodeksui (kuriame tokie pagrindai nėra numatyti) ir Konstitucijai bei konstituciniams principams. Susisiekimo ministerija aiškindama leidimo panaikinimo pagrindų praplėtimą priimtose Taksi Taisyklėse, siekė užtikrinti ATPK numatyto pažeidimo tikslus. Tačiau Teismas, vadovaudamasis teismų praktika, konstatavo, jog Taisyklėse numatyti leidimo vežti keleivius panaikinimo pagrindai yra ekonominė poveikio priemonė, o tokios priemonės, pagal Konstituciją, privalo būti reguliuojamos tik įstatymais, o ne poįstatyminiais aktais.

  • Teisė Skaidrės
  • 2015 m.
  • 17 puslapių (1694 žodžiai)
  • Teisės skaidrės
  • MS PowerPoint 91 KB
  • Administracinio teisės akto teisėtumo byla
    10 - 6 balsai (-ų)
Administracinio teisės akto teisėtumo byla. (2015 m. Kovo 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/administracinio-teises-akto-teisetumo-byla.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 08:03