Aerodinamika, potencialūs srautai


Aviacijos konspektas. Srauto funkcija. Srauto debitas. Srauto debito nustatymas tarp dviejų srauto linijų. Potencialinių srautų pavyzdžiai. Lygiagretus srautas. Plokščias srautas prie kritinio taško. Erdvinis srautas prie kritinio taško. Plokščias versmės ir skylės srautas. Plokščias potencialinis sūkurys. Erdvinis versmės ir skylės srautas. Plokščio pusiau begalinio kūno aptekėjimas. Pusiau begalinio sukimosi kūno aptekėjimas.


Padidėjęs slėgis noselės srityje sudaro atgal (srauto kryptimi) nukreiptą spaudimo jėgą, o sumažėjęs slėgis duoda pirmyn nukreiptą siurbimo jėgą. Iš šių dviejų dalių gaunama atstojamoji jėga yra lygi nuliui. Taigi, gavome, kad slėgio kūno paviršiuje atstojamoji jėga srauto kryptimi, vadinamasis pasipriešinimas, yra lygus nuliui. Šis rezultatas prieštarauja patyrimui, kad kiekvienas kūnas turi pasipriešinimą (Dalambero paradoksas). Realiame sraute pasipriešinimą sukuria šlyties jėgos, kurios pernešamos iki kūno paviršiaus. Teorijos ir praktikos nesutapimo priežastis yra klampumo nepaisymas teorijoje.

Jeigu neklampiojo srauto teorija duoda klaidingą pasipriešinimo jėgą, tai slėgio kitimas daugeliu atvejų gerai sutampa su praktika.

Aerodinamika, potencialūs srautai. (2013 m. Gruodžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/aerodinamika-potencialus-srautai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:59