Agile


Informatikos aprašymas.

Individai ir jų bendradarbiavimas yra svarbesni už procesus ir įrankius. Veikianti programinė įranga yra svarbesnė už išsamią jos dokumentaciją. Bendradarbiavimas su užsakovu svarbesnis už kontrakto derybas. Galimybė reaguoti į pakeitimus svarbesnė už plano vykdymą. Agile Scrum. Agile Kanban. Kanban lentos kortelė. Burndown diagramos. Parking lot diagramos. Kanban taip pat galima organizuoti , žvelgiant iš trijų perspektyvų. Agile Lean Agile XP Agile Scrum Agile Crystal. Scrum metodikoje. Kanban metodikoje. Darbų skirstymas. Darbo apimties nustatymas.


Agile Scrum, tai 30 dienų trunkanti iteracija su Scrum susirinkimais, kur vienas kasdienis susirinkimas trunka 15-20 minučių, kurio metu kiekvienas komandos narys atsako į 3 pagrindinius klausimus: Kas iki šio laiko atlikta? Ką planuojama atlikti iki kito susirinkimo? Kokios iteracijos tikslų pasiekimo kliūtys?

Kad Agile Scrum projektas būtų sėkmingas jis susideda iš taip vadinamo „prieš žaidiminio planavimo“. „Prieš žaidiminiam planavime“ vykdoma veikla, kurios metu sukuriamas produkto neatliktų užduočių sąrašas drauge su savybėmis, naudojimo atvejais ir defektais; taip pat paskiriamas produkto savininkas, siekiant palengvinti būsimą komunikaciją. Toliau vykdoma sprinto planavimo veikla, kurią sudaro du susirinkimai: pirmo metu akcininkai tobulina ir teikia prioritetus užduotims, antro metu komanda ir produkto savininkai planuoja, kaip pasiekti iteracijos tikslus ir sukurti užduočių sąrašus.

Agile Kanban atveju jokių susitikimų, jeigu jie neturi pridėtinės vertės klientui. Scrum atveju didžioji dalis dalykų yra tinkami, tačiau kai kuriais atvejais manoma, jog Scrum pasižymi šiokiu tokiu eikvojimu. Dėl šios priežasties yra kelias Scrum praktikas, kuriose gali pasireikšti eikvojimas.

Visa su projektu susijusi informacija perduodama su Kanban lenta. Pagrindinės jos charakteristikos:

Reikėtų paminėti, kad iš Kanban boards, Burndown diagramų ir Parking Lot diagramų detaliausia informacija pasižymi Kanban lentos. Burndown diagramos ir Parking Lot diagramos gali būti sukurtos, naudojant kasdien besikeičiančią Kanban lentų informaciją. Kanban lentos yra pagrindinis informacijos perdavimo būdas, o Burndown ir Parking Lot diagramos – antrinis įrankis, kuris apibendrina darbus vizualiai.

Laikas lanksčiojo programavimo projektuose visų pirma skaidomas į „paleidimus“, o kiekvienas išleidimas į „iteracijas“, kiekviena iteracija savo ruožtu į dienas. Paleidimas paprastai apima 1-6 mėnesius. Tai trumpiausia apibrėžto laiko tarpo dalis. Tai sinchroninis visos grupės taškas, todėl kiekvienas komandos narys turėtų juo domėtis. Iteracija – antrasis laiko tarpo lygmuo. Paprastai jis apima 1-4 savaites, o programavimo grupės jį naudoja, kaip pagrindinį darbo, sekimo ir tobulinimo ciklą. Kiekviena diena – tai mažiausias laiko tarpas; grupė organizuoja susirinkimą, kad aptartų projekto padėtį ir problemas.

Feature Kanban pasitarnauja tuo, kad suteikia visai grupei aukšto lygio projekto atvaizdavimą. Aukšto lygio padėtis rodoma Parking Lot diagramų pagalba. Story Kanban yra viduriniame lygmenyje, kurį grupė pastebi geriausiai kiekvienos iteracijos metu. Čia galima naudoti iteracijos Burndown diagramą. Task Kanban yra žemiausiame lygmenyje, kuriame vaizduojamas kasdieninis padėties pokytis. Čia galima naudoti dienos Burndown diagramą.

Agile. (2016 m. Gegužės 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/agile.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 08:58