Aktyvaus mokymo metodų taikymas, ugdant sveikatą


Sveikatos esė.

Aktyvieji mokymo si metodai. Aktyviųjų mokymo si metodų samprata. Aktyviųjų mokymo si metodų reikšmė šiuolaikiniame ugdyme. Aktyvieji mokymo metodai sveikatos ugdyme. Paauglių sveikatos ugdymo ypatumai.


Šiuo metu gyvename pasaulyje, kuriame viskas nuolatos keičiasi ir tobulėja. Sparčiai besikeičiant visuomenei, tobulėjant įvairioms technologijoms vis dažniau susiduriame su skirtingais požiūriais, vertinimais bei prieštaringomis tų pačių faktų interpretacijomis. Taigi, šios sąlygos kelia naujus edukacinius tikslus mokyklose ir reikalavimą plėtoti ugdymo technologijų sritį. Tai paliečia ir vieną iš strateginių sričių – mokymo metodologiją (Galkienė, Cijūnaitienė, 2007). Vis dažniau yra pabrėžiama, kad šiuolaikinėmis sąlygomis mokymo metodai negali apsiriboti tik žinių pateikimu. Taigi, šalia tradicinių didaktikos metodų pastaraisiais metais atsiranda ir nauji metodai, kurie labiau atitinka šiuolaikinio ugdymo realybes. Tokiems metodams yra priskiriami aktyvieji mokymo(si) metodai. Bendrojo lavinimo mokyklose susitinka mokiniai, kurių kiekvieno mokymosi galimybės yra labai skirtingos, taigi įprastiniai mokymo metodai neleidžia pilnai įgyvendinti visų mokiniams priskiriamų kompetencijų. Tuo tarpu aktyviųjų mokymo metodų įvairumas laidžia ne tik daug sparčiau mokytis, bet ir padeda ugdytiniams išmokti savarankiškai surasti naujus dalykus, ieškoti kitokių sprendimo būdų ir kt. (Liu, Gretting, Fjortoft, 2010). Mokiniai tampa aktyviais dalyviais, o ne pasyviais klausytojais. Taigi panaudojant aktyviuosius mokymo metodus, sudaromos galimybės išugdyti kritiškai mąstančią, vertinančią ir kūrybingą asmenybę, o tai yra labai svarbu ne tik gyvenant šiuolaikinėje visuomenėje, bet ir rūpinantis, kad mokinys joje jaustųsi pilnavertis. Prie mokinių pilnavertiškumo prisideda ir bendra jų savijauta.

Sveikata - vienas iš reikšmingiausių veiksnių, nuo kurio priklauso mokinio, kaip bręstančio visuomenės atstovo psichinė, fizinė ir socialinė gerovė. Ypač trapūs šie veiksniai yra mokinių paauglystės metu. Šiuo raidos etapu formuojasi suaugusi asmenybė, kuri turi būti nukreipiama darnaus vystymosi linkme. Tikslo siekimą apsunkina paaugliams būdingi maištavimai, nuotaikų kaitos ir kiti šiuo laikotarpiu pasireiškiantys elgesio ypatumai. Todėl yra labai svarbu, kad mokykla pasitelkdama visus galimus metodus užtikrintų sėkmingą mokinio sveikatos ugdymą, prisidėtų prie vaiko dvasinio, fizinio, psichinio, socialinio pajėgumo ir gerovės. Juk mokykloje mokiniai praleidžia daug laiko, o Pasaulinės sveikatos organizacijos vertinimu, apie 50-60 procentų sveikatos lemia žmogaus gyvenimo būdas.

  • Sveikata Esė
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 9 puslapiai (2064 žodžiai)
  • Universitetas
  • Sveikatos esė
  • Microsoft Word 25 KB
  • Aktyvaus mokymo metodų taikymas, ugdant sveikatą
    10 - 8 balsai (-ų)
Aktyvaus mokymo metodų taikymas, ugdant sveikatą. (2016 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/aktyvaus-mokymo-metodu-taikymas-ugdant-sveikata.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 16:10