Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas Pagalbos ir ugdymo galimybės


Pedagogikos referatas.

Įvadas. Hiperaktyvumo simptomai. Hiperaktyvumo ir dėmesio sutrikimo priežastys. Pagalba ir patarimai tėvams. Hiperaktyvių vaikų ugdymas. Išvados. Literatūra.


Auklėtojai, mokytojai ir ypač tėvai – kiekvienas, bendraujantis su vaikais, berniukų ir mergaičių elgsenoje gali įžvelgti mūsų laikų atspindį. Jų gyvensenoje esama skubotumo, prieštaringumo, įtampos ir nepasitenkinimo apraiškų, būdingų mūsų gyvenimui.

Pastaraisiais metais labai dažnai visuomenėje minimas vaikų sveikatos sutrikimas „hiperaktyvumas ir dėmesio sutrikimas“. Tokių vaikų skaičius sparčiai auga ir jų problemos darosi vis aktualesnės. Dažnai mes jaučiamės bejėgiai padėti šiems vaikams, nes jų nesuprantame. Bendrauti su hiperaktyviais vaikais gana sudėtinga, nes jie neserga jokia pastebima liga, tik atrodo keisti ir jų elgesį sunku nuspėti.

Tarptautinėse ligų klasifikacijose šis sutrikimas vadinamas hiperkinetiniu sindromu, kitaip žymimas HKS. DSHS žymima dėmesio sutrikimo ir hiperaktyvumo sindromas. DSS žymima dėmesio sutrikimo sindromas.

Hiperkinetinio sindromo diagnozavimui iš išvardintų požymių, būtini bent aštuoni, trunkantys ilgiau nei šešis mėnesius:

Vaikai, turintys DSHS, kartais jau nėštumo metu būna labai aktyvūs – jie juda daugiau ir intensyviau nei kiti dar negimę kūdikiai. Maždaug 60% kūdikių su DSHS būna ypač neramūs, daug rėkia, juos sunku nuraminti. Į išorinius dirgiklius jie dažnai reaguoja klykdami. Daugelis kūdikių nenoriai leidžiasi paimami ant rankų, nusigręžia, kai motina ar tėvas nori su jais pabendrauti, kiti, priešingai, nori būti nuolat nešiojami ir rėkia, kai tik juos paguldo.

Kas sukelia DSS ir DSHS, nenustatyta. Daugelis ekspertų mano, kad tai genetiškai nulemta biocheminė smegenų anomalija. Jų nuomone, išsiskiriantis elgesys yra susijęs su neurobiologiniais pokyčiais. Siekdami visapusiškai apžvelgti hiperaktyvumo priežastis, galima remtis U.Mielke shema. Joje nurodomos šio reiškinio tokios priežastys:

Teigiama, kad DSHS yra paveldimas. Mokslininkai remiasi tuo, kad genai lemia daugelį tokių savybių kaip gebėjimas susikaupti ir judrumas. Daugelis mokslininkų laikosi nuomonės, kad DSHS paveiktiems vaikams būdingas medžiagų apykaitos sutrikimas smegenyse. Manoma, kad nervinio dirginimo perdavimas tam tikrose smegenų srityse funkcionuoja ne taip gerai, kaip tūrėtų. Dar viena iškelta hipotezė, kad turinčių šį sindromą smegenyse aptinkami tam tikri įgimti pakitimai.

Kalbama, kad tam tikri maisto priedai taip pat prisideda prie DSHS atsiradimo, tačiau tai nėra moksliškai pagrįsta.

Teigiama, kad hiperkinetinio sindromo priežastys gali būti ir šie veiksniai:

Vien simpatijos ir antipatijos, meilės ir bausmės nepakanka auklėjant ir sveiką vaiką, todėl šiems mažyliams reikia skirti daugiau dėmesio ir kantrybės. Pedagogas turi išmokti vaiką stebėti, įsijausti į jo būseną, Vaiką reikia suprasti be pykčio ir nusivilimo. Šiam tikslui reikia kasdien kelias minutes visą dėmesį skirti šiam vaikui, jį užkalbinti, padėti, domėtis jo veikla.

  • Pedagogika Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Martina
  • 14 puslapių (2436 žodžiai)
  • Kolegija
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 29 KB
  • Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas Pagalbos ir ugdymo galimybės
    10 - 1 balsai (-ų)
Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas Pagalbos ir ugdymo galimybės. (2017 m. Birželio 16 d.). http://www.mokslobaze.lt/aktyvumo-ir-demesio-sutrikimas-pagalbos-ir-ugdymo-galimybes.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 21 d. 01:16