Aktyvusis klausymasis


Psichologijos skaidrės. Aktyvusis klausymasis. Sugebėjimas klausyti - retas dalykas tarp žmonių. Klausymasis – tai stengimasis išgirsti. Geras klausytojas mano, kad jo pašnekovui kalbant tema yra ne pats svarbiausias dalykas. Keturi klausymosi lygiai. Nesiklausymas. Siekia daugiau kalbėti, nei klausyti Dažnai pertraukinėja Nori. Vertinantis klausymas. Daugiau dėmesio skirta žodžiams. Kraštutinis klausymasis. Dirbtinis klausymasis Galvoja, ką ji arba jis nori pasakyti Girdi žodžius. Aktyvus klausymasis Stengiasi. Skiriamos dvi aktyvaus klausymosi formos nereflektyvus ir reflektyvus klausymasis. Nereflektyviai klausydamiesi, mes nesikišame į pašnekovo kalbą. Klausytojas yra aukštesnio. Pašnekovas išgyvena gilius jausmus arba yra labai emocionalus (įtūžęs. Kai nori išsikalbėti, aptarti opius asmeninius klausimus. Minėtais atvejais tokiam žmogui svarbiausia būti išgirstam. Paskatinti žmogų išsikalbėti galima trumpomis frazėmis. Netinkamų frazių pavyzdžiai „Na negali būti. Reflektyvus klausymasis būna įvairių stilių. Pasitiksliname, ar teisingai supratome kalbantįjį „Jūs šią problemą suprantate būtent taip. Perfrazuojame jo sakomas. Atspindime kalbančiojo jausmus „Tau atrodo. Tačiau nepatartina vartoti nieko nereiškiančias „Raminančias“ frazes „Na. Apibendriname pagrindines pokalbio idėjas, tuo lyg pasiruošdami tolimesniam pokalbio etapui „Taigi problemos esmė yra. Klausymosi įgūdžiai dažniausiai yra būdingi empatiškiems žmonėms. Nesiklausymo priežastys. Vidinės nesiklausymo priežastys Dažniausiai nesiklausome dėl vidinių priežasčių. Prie blogų klausytojų reikėtų skirti tokius. Kurie laiko save aptariamos temos specialistais ir turi parengtus atsakymus į visus klausimus. Išorinės nesiklausymo priežastys Pašnekovas kalba per tyliai.


Klausymasis – tai stengimasis išgirsti, sutelkus dėmesį. Jei klausotės kitų, juos įkvepiate, pagiriate, praturtinate ir puoselėjate.

Vertinantis klausymas. Daugiau dėmesio skirta žodžiams, o ne tikslui Daug dėmesio skiria turiniui ir pamiršta žmogų.

Aktyvus klausymasis. Stengiasi suprasti ką nori pasakyti kalbėtojas ir koks yra jo požiūris Palaiko ir skatina pokalbį Duoda verbalinį ir neverbalinį atgalinį ryšį Nesprendžia neišgirdęs/usi teksto iki galo.

Pašnekovas išgyvena gilius jausmus arba yra labai emocionalus (įtūžęs, liūdnas ir pan.). Pašnekovas dega noru išdėstyti savo požiūrį kokiu nors klausimu.

Netinkamų frazių pavyzdžiai: „Na negali būti, kad viskas taip blogai“, „Pradėkite gi pasakoti“, „Tai kodėl dabar taip padarei?“ ir pan.

Aktyvusis klausymasis. (2015 m. Spalio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/aktyvusis-klausymasis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 08:17