Alberto Banduros ir Abrahamo Maslow asmenybės teorijų pristatymas


Psichologijos referatas. Alberto Banduros ir Abrahamo Maslow asmenybės teorijų pristatymas. Pratarmė. Alberto Banduros asmenybės teorija. Abrahamo Maslow asmenybės teorija. Literatūra.


Šiame darbe bus aptariamos dviejų psichologų Alberto Banduros ir Abrahamo Maslow teorijos. Ketinama aptari minėtų mokslininkų pagrindines teorines prielaidas iliustruojant pavyzdžiais.

Iš pradžių bus pristatyta Kanados psichologo Alberto Banduros, o vėliau JAV psichologo Abrahamo Maslow asmenybės teorijos.

Albertas Bandura atstovauja socialinei-kognityvinei teorijai. Psichologas teigė, kad mokymosi principų pakanka norint paaiškinti ir prognozuoti žmogaus elgesį. Reikia atsižvelgti į tai, kad žmogus nėra marionetė, kurios elgesį nulemia išorinė aplinka. Žmogus gali galvoti apie savo elgesį ir jį reguliuoti. Pasak D. G. Myers‘o (2000) šios pakraipos mokslininkams svarbu ne tik, kaip aplinka kontroliuoja mus, bet kaip mes sąveikaujame su aplinka. T. y. tiek elgesys įtakoja aplinką, tiek aplinka įtakoja elgesį.

Pavyzdžiui, žmonės, kurie gyvenime daug keikiasi atėję į bažnyčią to nedarys, nes kunigas ir visi kiti pamaldūs asmenys jį išvarytų iš ten. Arba mokykloje mokinys jaučiasi lyg laisvas, bet žino, kad vienaip ar kitaip negalės pasielgti todėl, kad mokytojui toks elgesys gali nepatikti. Tad aplinka vienu ir kitu atveju įtakoja žmonių elgesį.

Kai žmogaus elgesys įtakoja aplinką, galima būtų pateikti tokį pavyzdį. Kadangi mes esame, aplinkos kūrėjai. Tai .

Pavyzdžiui, klasioko tėvai buvo geri verslininkai, jiems sekėsi verslas. Bet šie žmonės to pasiekė didelių pastangų, atkaklaus darbo dėka. Draugas visa tai matė, kai baigė mokyklą ir aukštuosius mokslus, taip pat įkūrė savo verslą ir puikiai dirba iki šiol. Jis gavo puikų paskatinimą iš tėvų.

Pavyzdžiui, mokinys būtinai nori būti gydytoju todėl, kad nuo vaikystės svajojo apie šią profesiją. Bet jam nesiseka nei biologija, nei chemija mokykloje. Jis bandė įstoti pirmą kartą į mediciną. Neįstojo. Laukė visus metus, bandė stoti antrą kartą taip pat neįstojo. Visi giminaičiai ir pažįstami jam sakė, kad pakeistų savo pasirinkimą ir stotų į humanitarinius mokslus, t. y. tai, kas jam mokykloje sekėsi. Bet ne, tas užsispyręs žmogus nusprendė, kad nestos ten, kur nenori ir kaip bausmę sau už nuolatines nesėkmes stojant į mediciną nusprendė išvažiuoti į užsienį ir ten dirbti paprastu vairuotoju. Toks elgesys jam sukėlė depresiją, savęs nuvertinimą.

Pavyzdžiui, jeigu analizuotume mokinius, kurie turi aukštą savo efektyvumo vertinimą, tai jiems ir mokslai geriau seksis, negu tiems, kurie turi žemą savo efektyvumo vertinimą. Kadangi jie labiau pasitiki savo sugebėjimais, tai jie nebijos dalyvauti įvairiose mokyklos renginiuose ir šventėse, yra pasitikintys savimi. O tie, kurie turi žemą savo efektyvumo vertinimą bijos eiti į sceną ir ten šokti ir dainuoti, nes gali pamiršti žodžius, arba padaryti klaidingą judesį, gali būti, kad iš jo visi juoksis.

Turiu klasėje mokinių, kurie mokosi pagal pritaikytą programą. Daug mokyklos mokytojų neleidžia jiems patirti sėkmės, t. y. iš anksto žino, kad jie tam tikrų užduočių neatliks kartu su klase ir net neduoda jiems pabandyti. Tad šie mokiniai per tokių mokytojų pamokas nesiklauso, triukšmauja, nori tokiu būdu atkreipti į save dėmesį. Tuo tarpu aš norėdama parodyti, kad atlikdami autentiškus veiksmus, jis pasieks rezultatus, pateikiau jiems užduotis vienodas, kaip ir kitiems mokiniams. Kokia nustebusi buvo klasė, kai jie kuo puikiausiai atliko tas užduotis. Tad po šios patirtos sėkmės jie yra visada aktyvūs per mano pamokas, jiems nekyla noro triukšmauti.

Kalbant apie netiesioginę patirtį (įgytą stebint kitų žmonių veiksmus) galima pateikti tokį pavyzdį studentas baigęs ekonomikos fakultetą įsidarbino įmonėje, užsiimančioje tarptautiniais pervežimais. Jis stebėjo įmonės darbo organizavimą, visus vykstančius verslo mechanizmus. Tas darbuotojas pagalvojo, kad ir pats galėtų įkurti tokią įmonę ir jai vadovauti. Taip ir padarė ir dabar yra sėkmingas verslininkas. Jaunas verslininkas stebėjo savo vadovus, kurie jam buvo autoritetas, atliko teisingai vadovavo įmonei (kad ji būtų pelninga) ir iš to turėjo teigiamą efektą.

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (3784 žodžiai)
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 34 KB
  • Alberto Banduros ir Abrahamo Maslow asmenybės teorijų pristatymas
    10 - 5 balsai (-ų)
Alberto Banduros ir Abrahamo Maslow asmenybės teorijų pristatymas. (2015 m. Birželio 25 d.). http://www.mokslobaze.lt/alberto-banduros-ir-abrahamo-maslow-asmenybes-teoriju-pristatymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 21:21