Alita strateginis planas


Vadybos kursinis darbas. AB „ Alita “ charakteristika ir tikslai. Schema AB „ Alita “ valdymo organizacinė struktūra. AB “ Alita ” pagrindinis tikslas. Makro aplinkos analizė. Makro aplinkos veiksnių , turinčių įtakos įmonės tikslų pasiekimui , įvardijimas. Ekonominė aplinka. Teisinė – politinė aplinka. Socialinė kultūrinė aplinka. Technologinė aplinka. Gamtinė - ekologinė aplinka. Makro aplinkos veiksnių tarpusavio ryšių analizė. Šalies ekonominio išsivystymo lygis. Nedarbo lygis. Vid. darbo užmokestis šalyje. Perkamoji galia. Įstatymai , kiti įvairūs teisės aktai. Gyventojų skaičius šalyje. Sveikatos apsauga. Aktyvumas 22 16 16 13 11 15. Makro aplinkos vystymosi alternatyvos. Veiksniai Vystymosi projekcijos iki. Vystymosi projekcijų iki. Įstatymai , įvairūs teisės aktai. Ištekliai žaliavos. Vidutinis darbo užmokestis. Įstatymai , įv. teisės aktai. Literatūros sąrašas.


Įmonėje gaminamas putojantis vynuogių vynas, šampanas, viskis, karčioji trauktinė, stiprus grūdų gėrimas “Samanė”, degtinė, alkoholiniai kokteiliai, sidras, koncentruotos obuolių sultys, obuolių aromatas.

Putojantis vynuogių vynas pradėtas gaminti 1980 metais. Jis gaminamas nepertraukiamu rezervuariniu būdu. AB “Alita” putojančio vynuogių vyno gamyba yra artima klasikinei šampano gamybos technologijai, nes rauginimo talpose vyksta tie patys biocheminiai procesai, kaip ir buteliuose, rauginant šampaną klasikiniu būdu. Šiuo metu AB “Alita” pagal naujausią technologiją gamina daugiau nei 10 rūšių baltojo, rausvojo ir raudonojo putojančio vynuogių vyno. Per metus pagaminama apie 9 mln. butelių putojančio vynuogių vyno.

AB „Alita“ pirmoji Lietuvos rinkai pasiūlė silnuosius alkoholinius kokteilius „alkopopsus“ – tai Mix, kuris išsiskiria didele skonių įvairove, ir įvedė Lietuvoje analogo neturintį natūralių sulčių kokteilį Go. Šis žingsnis užtikrino lyderio pozicijas silpnų alkoholinių gėrimų rinkoje.

1998 m. įmonė pradėjo gaminti ir tautinį stiprų grūdų gėrimą Samanė. Tai vienas iš stipriausiųjų alkoholinių gėrimų, gaminamų Lietuvoje.

Koncentruotos obuolių sultys pradėtos gaminti 1989 metais. Naudojant naujausią ultra filtracijos techniką gaunamos labai geros kokybės koncentruotos obuolių sultys. Gamybinis pajėgumas apie 2000 tonų koncentruotų sulčių per metus, priklausomai nuo metų obuolių derliaus. Didžioji dalis bendrovėje pagamintų koncentruotų obuolių sulčių eksportuojama į Vakarų Europą.

Pagrindinis AB „Alita“ gaminamų produktų pranašumas yra tas, kad įmonė investuoja į produktų kokybę, tai rodo ir laimėjimai bei apdovanojimai ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Gerus įmonės rezultatus lemia bendrovės gebėjimas staigiai reaguoti į rinkos pokyčius ir laiku teisingai atspėti jos tendencijas bei vartotojų poreikius.

1999 m. AB “Alita” išplėtojo ir įdiegė kokybės valdymo sistemą, atitinkančią tarptautinius ISO 9002 reikalavimus. Tų pačių metų rugpjūčio mėnesį įmonė buvo sertifikuota pagal ISO 9001:2000. Įdiegta kokybės valdymo sistema leidžia užtikrinti nuolatinę gaminamos produkcijos kokybės kontrolę ir efektyviai aptarnauti vartotojus. 2002 metais įmonei įteiktas aplinkos apsaugos vadybos sistemos sertifikatas ISO 14001.

AB „Alita“ personalą sudaro 420 darbuotojų, iš kurių 80 žmonių priskiriama administracijai: 22 darbuotojai dirba apsaugos skyriuje, 35 – rinkodaros ir produkcijos pardavimų tarnybose, 23 yra administracijos darbuotojai, o likusieji 340 – gamybos technologai, techniniai darbuotojai, pagalbiniai darbininkai ir vairuotojai (iš jų 155 darbuotojai dirba tiesioginėje gamyboje, gamybą aptarnaujančiuose baruose – 151 žmonės, nepramoninį personalą (komerciniai padaliniai, poilsio bazė, statybininkai) sudaro 34 žmonės. Organizacinė įmonės struktūra pateikiama pirmoje schemoje.

1 schema AB „Alita“ valdymo organizacinė struktūra

AB “Alita” pagrindinis tikslas - 20 procentų padidinti eksporto apimtis ir išlaikyti pozicijas stipriųjų gėrimų rinkoje bei didinti alkoholinių kokteilių, sidrų bei putojančio vynuogių vyno rinkos dalį Lietuvoje 2008 - 2010 metais. Šiam tikslui pasiekti numatomi tokie uždaviniai:

Pirmais strategijos įgyvendinimo metais daugiausia dėmesio skirti eksportui plėsti į Lenkiją ir Jungtines Amerikos Valstijas bei toliau plėtoti tarptautinius prekybinius santykius su esamais klientais užsienyje, siekiant užimti didesnę rinkos dalį, pasinaudojant stambių prekybos tinklų pagalba.

Siekiant užimti dar didesnę Lietuvos alkoholio rinkos dalį, strategijos įgyvendinimo metais vykdyti reklamines pardavimo akcijas, tinkamai sutvarkyti ekspoziciją didžiuosiuose prekybos centruose, užtikrinti gerą asortimento formavimą pavienėse parduotuvėse, supažindinti jas su naujais produktais bei toliau vykdyti pardavimų organizavimą su HORECA (viešbučiai, restoranai, kavinės), įdarbinti daugiau pardavimo vadybinikų.

Kad įmonės veikla būtų efektyvi, būtina atsižvelgti į makro aplinkos veiksnius. Šie veiksniai lemia įmonės veiklos kryptis ir ribas. Įmonė turi palyginti mažai galimybių veikti šią aplinką, todėl jos pagrindiniu tikslu tampa aplinkoje pasireiškiančių tendencijų išsiaiškinimas ir atitinkamas priemonių, tikslams pasiekti priderinimas.

Vidutinio darbo užmokesčio augimas šalyje stipriai įtakoja įmonės pardavimus. Didžiausią dalį įmonės vartotojų sudaro vidutines ir aukštesnes pajamas uždirbantys gyventojai. Pastaruoju metu kylantis minimalus darbo užmokestis sudaro sąlygas platesniam vartotojų ratui įsigyti įmonės gaminamą produkciją.

Nedarbo lygis šalyje stipriai įtakoja įmonės pardavimus. Čia gali pasireikšti dvejopa šio veiksnio įtaka įmonei: a) mažėja produkcijos vartojimas, nes netekę pajamų, žmonės perka tik pirmo būtinumo prekes b) didėja vartojimas, nes dauguma pradeda vartoti alkoholį dėl darbo netekimo ir su tuo susijusiais neigiamais pokyčiais

Vartotojų amžiaus grupės skirtingai įtakoja skirtingų gėrimų rūšių apyvartą, pvz. 18-25 m. progresyvus jaunimas, teikiantys pirmenybę silpniems alkoholiniams kokteiliams.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 25 puslapiai (7197 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 113 KB
  • Alita strateginis planas
    10 - 3 balsai (-ų)
Alita strateginis planas. (2015 m. Spalio 26 d.). http://www.mokslobaze.lt/alita-strateginis-planas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 12:05