Alyvuogių aliejaus rinkos analizė


Ekonomikos analizė. Įvadas. Dėstomoji dalis Alyvuogių aliejus. Potenciali tikslinė rinka, jos segmentai. Potenciali rinka. Rinkos segmentų analizė. Segmentų panašumai/skirtumai. Konkurentai. Vartojimo intensyvumas. reguliarus/banguojantis. Vartojimą paskatinantys impulsai. Kainų ribos. Psichologinės kainų ribos. Reguliarus kainų lygis – patraukliausias ir priimtiniausias. Priimtiniausia akcinė kaina. Reklamos/pardavimo skatinimo veiksmų poreikis, potencialus kanalų efektyvumas. Eterio tarša kategorijoje. Naudotos literatūros sąrašas.


Šiame darbe analizuosime pirmo spaudimo alyvuogių aliejų, kuris priskiriamas premium segmentui, dažniausiai vartojamas salotoms. Mūsų darbo tikslas yra išsiaiškinti alyvuogių aliejaus:

Tikslinę rinką, jos segmentus, bei jų panašumus/skirtumus;

Šio produkto vartotojai (20-50 metų) išsilavinę žmonės, dažnai gyvenantys šeimoje, su vidutinėmis ir aukštesnėmis pajamomis, kurie ieško sveikesnio gyvenimo būdo. Alyvuogių aliejus gali pagardinti bet kokias namie ar ne namie darytas salotas.

Žmonės, kurie turi vidutines arba aukštesnias pajamas, kadangi šis produktas yra brangesnis negu, kiti aliejai (Saulėgrąžų, rapsų)

Geografinis kriterijus : Taikant geografinį kriterijų alyvuogių aliejui, galima pasakyti, kad šios rūšies aliejų daugiausiai vartoja miestų gyventojai, kadangi mieste daugiau išsilavinusių žmonių, kurie labiau rūpinasi savo sveikata. Mūsų atveju kaime žmonės naudoja kitas priemonės vietoje alyvuogių aliejaus (Pvz.: Sviestas, Grietinė salotoms ar saulėgrąžų aliejus, kuris yra pigesnis)

Demografinis kriterijus : Pagal demografinius segmentus alyvuogių aliejų naudoja asmenys nuo 20-50 metų, dažnai turintys šeimas. Kadangi šie žmonės yra labiau išsilavinę už senesnę kartą, daugiau rūpinasi savo sveikata. Šio segmento vartotojai turi didesnes pajamas todėl gali sau leisti rinktis brangesnį aliejų. Taip pat potencialūs pirkėjai daugiausiai būna moteriškos lyties, kadangi moterys gamina maistą namie dažniau.

Psichografinis kriterijus: Taikant šį segmentavimo kriterijų alyvuogių aliejui, galima teigti, kad tai žmonės kurie vertina kokybę, bei rūpinasi savo sveikata.

Vartotojo elgsena : Galime pasakyti , kad alyvuogių aliejų dažniausiai perka žmonės, kurie turi aukštesnes pajamas, bei rūpinasi produkto kokybe, bei savo sveikata. Dažniausiai jie turi motyvą, o šiuo atveju motyvas sveikata, sveika gyvensena ir panašiai, ko pasekoje jiems nėra svarbi kaina, jeigu lyginti su saulėgrąžų aliejumi.

Demografinis ir psichografinis segmentai:

Demografinio ir Psichografinio segmentų panašumai yra tokie, kad abiejų segmentų vartotojai yra linkę rūpintis savo sveikata, todėl renkasi alyvuogių aliejų. Taip pat tai yra žmonės turintys didesnes pajamas, todėl gali sau leisti mokėti daugiau pinigų, renkantis aliejų.

  • Ekonomika Analizės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1849 žodžiai)
  • Ekonomikos analizės
  • Microsoft Word 35 KB
  • Alyvuogių aliejaus rinkos analizė
    10 - 9 balsai (-ų)
Alyvuogių aliejaus rinkos analizė. (2015 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/alyvuogiu-aliejaus-rinkos-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 16:56