Amžiaus tarpsniai


Amžiaus tarpsnių klasifikacija. Vaikystes tarpsniai. Amziaus tarpsniu skirstymas. Vaikystės tarpsnis. Vaikystes amziaus tarpsniai. Amžiaus tarpsniu klasifikavimas. Žmonių amžiaus tarpsnių klasifikacija. Vaikų amžiaus tarpsnių raidos ypatumai. Vaikystė s amžių skirstymas. Amziaus tarpsniu suskirstymas.

Pedagogikos referatas. Įvadas. Amžiaus tarpsniai. Chronologinis amžiaus tarpsnių klasifikavimas. Vaikystės samprata. Antroji – jaunesnioji mokyklinė vaikystė. Konkretaus operacinio mąstymo stadija. Pažintinių procesų raida. Vaikų visuomenė. Žodynas. Vaikų elgesio taisyklės. Atstūmimas. Išvados. Literatūra. TIKSLAS – aprašyti antrosios – jaunesniosios mokyklinės vaikystės (7-12 m.) ypatumus.


Paauglystė (12 – 18 m.): Įsigilinama į mokymąsi kaip į tolimesnės egzistencijos pagrindą. Tai esmingai svarbus gyvenimo uždavinys. Paauglių mokymosi veiklą galima daugiau apibūdinti kaip atgaminamąją, o vyresnieji moksleiviai nori viską geriau suprasti, įsisąmoninti, atrasti mokymo dalykų prasmę, reikšmę savo asmeniniam gyvenimui. Mokymo dalykai diferencijuojami: reikšmingi, šiaip sau įdomūs ar nereikalingi. Atitinkamai organizuoja mokymąsi.

Veikla peržengia mokyklos ribas. Įstojama į jaunimo organizacijas. Susidomima pasaulėžiūra, ieškoma atsakymų į svarbiausius gyvenimo klausimus.

Pagilėja ir prasiplečia pažintiniai interesai, ieškoma tiesos. Lavinamas intelektas, nes siekiama, kad rasta tiesa būtų pagrįsta, nekeltų abejonių. Paprastai pažintinis interesas perauga į filosofijos ir religijos interesą. Taip formuojasi pažiūros. Jaunuolis tarsi iš naujo randa save, savarankiškai radęs atsakymą į daugelį pasaulėžiūros klausimų.

Nuo mąstymo priklausomumo pereinama prie mąstymo autonomijos. Siekiama suvokti tikrovę tokią, kokia ji yra, nepasitenkinama šabloniškais atsakymais. Tai dažnai sukelia sunkumų mokytojams, tačiau tik įrodo, kad vystosi sveika, mąstanti, kūrybinga asmenybė.

Išryškėja jaunuolio sugebėjimai. Jie ryškiai pasižymi matematikoje, muzikoje, literatūroje ar sporte. Intensyviai formuojasi profesinės orientacijos. Laisvalaikis įgauna kitokią prasmę. Jaunuolis kitaip negu paauglys žiūri kino filmus ir televizijos laidas, skaito grožinę literatūrą, kitaip linksminasi. Jis nori pasirodyti, pamatyti kitus, užmegzti naudingus socialinius ir draugystės santykius. Tačiau kartais kopijuojamas suaugusiųjų elgesys, kuris ne visada tinkamas. Reikia tam užkirsti kelią.

Ankstyvojoje jaunystėje pasikeičia vaiko santykiai su tėvais, draugais, mokytojais, nes žymiai subrendo intelektas, radosi pusiausvyra tarp pilietiškųjų emocijų, susikaupė bendravimo patirtis. Savigarba neleidžia vaikiškai elgtis. Suaugusiųjų kontrolę pakeičia savikontrolė. Tolerancija.

Santykiuose su žmonėmis domimasi ne tik kitais, bet ir savimi. Paauglystėje – daugiau draugaujama su tos pačios lyties atstovais, o ankstyvojoje jaunystėje – priešingai. Kyla poreikis rodyti gerąsias savo asmenybės puses (pasirodymo poreikis). Pasirodymas glaudžiai susijęs su saviraiška (tai ir dienoraščio rašymas, ir dalyvavimas konkursuose). Visa tai – socialinių kontaktų ieškojimas.

Vienas iš tų paieškų rezultatų – pirmoji meilė, kai surandamas “alter ego” – “antrasis aš”. Rūpinamasi kitu, suklesti altruizmas. Vėliau planuojamas bendras gyvenimas. Reikia saugoti šį tyrą jausmą, suaugusieji neturi teisės sudrumsti jo vulgariais priekaištais ar pašaipomis. Jų pareiga – ruošti jaunuolius rimtam ir atsakingam šeimos gyvenimui.

Ne viskas vystosi taip sėkmingai, kaip sakyta, nes šis amžius yra pavojingas, kai kartais daug kuo rizikuojama, pervertinama savo jėgas. Svarbu, kad šeima, mokykla ir visuomenė bendradarbiautų, nes tik bendros pastangos bus sėkmingos.

Jaunystė (18 – 21 m.): Po šio tarpsnio prasideda subrendimo arba suaugusio žmogaus amžius. Jaunimas palieka bendrojo lavinimo mokyklas, daugelis susiranda darbą, kiti tęsia mokslą. Pagrindinis uždavinys – rengtis suaugusio žmogaus gyvenimui. Būdingiausias bruožas – savarankiškumas.

Aukštas asmenybės savarankiškumo brandos rodiklis yra pasirengimas imtis atsakomybės už socialiai reikšmingų uždavinių vykdymą. Pirmieji žingsniai visada sunkūs, būtinas adaptacijos periodas. Rimtas subrendimo veiklai rodiklis yra aktyvumas, rūpestingumas, kruopštus pareigų atlikimas. Racionalus profesinės ir laisvalaikio veiklos organizavimas susijęs su intelekto subrendimu. Subrendęs intelektas sugeba adekvačiai vertinti faktus, įvykius, reiškinius ir žmones, nustatyti dėsningus ryšius, rasti optimalius sprendimus gyvenimiškose situacijose. Suaugęs žmogus geba derinti savo darbinę ir buitinę veiklą, šeimyninį ir profesinį gyvenimą.

  • Pedagogika Referatai
  • 2011 m.
  • 16 puslapių (3882 žodžiai)
  • Universitetas
  • Pedagogikos referatai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Amžiaus tarpsniai
    10 - 1 balsai (-ų)
Amžiaus tarpsniai. (2011 m. Birželio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/amziaus-tarpsniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:42