Anaerobinės apykaitos slenkstis


Kūno kultūros aprašymas. Anaerobinės apykaitos slenkstis. Darbingumas anaerobinėse sąlygose. Vidutinio intensyvumo darbas ugdo tempą, kurį galima išlaikyti visą distanciją. Didelio intensyvumo darbas, plėtoja spurto greitį. Kreatino žala.


Laktato koncentracija kraujyje, didinant krūvį, pradeda lėtai didėti. Tik nuo tam tikro krūvio jo koncentracija didėja sparčiau. Laktato kiekis kraujyje labai greitai didėja, vadinamas laktato kaupimo slenksčiu. Anaerobinės apykaitos slenkstis atspindi dirbančiųjų raumenų sukeltą glikolitinių reakcijų suaktyvinimą. Kuo aukštesnis anaerobinės apykaitos slenkstis, tuo geresnis sportininko aerobinis darbingumas, ypač aerobinė ištvermė. Anaerobinės apykaitos slenksčio dydį svarbu žinoti dozuojant treniruočių krūvius. Fiziologai laikosi standartinių aerobinės ir anaerobinės apykaitos slenksčius rodančių laktato koncentracijos rodiklių – 2,0 ir 4,0 mmol/l.

Anaerobinės apykaitos slenkstis dažnai išreiškiamas procentais nuo VO2maks. Gebėjimas atlikti didesnio galingumo didesniu intensyvumu darbą nesikaupiant laktatui, yra labai svarbus aerobinio pajėgumo rodiklis. Vadinasi, laktato kaupimasis padidėjęs esant darbui, kai naudojama 80 proc. VO2maks. , yra geriau nei toks pats laktato kiekis, kai naudojama 60 proc. VO2maks. Didelio meistriškumo sportininkų anaerobinis apykaitos slenkstis yra, kai naudojama 75 – 85 proc. VO2maks.

Dvikovinių ir ištvermės sporto šakų sportininkams labai svarbu turėti aukštą anaerobinio slenksčio dydį, nes tai lemia darbo intensyvumą.

Anaerobinės apykaitos slenkstis. (2014 m. Birželio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/anaerobines-apykaitos-slenkstis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 13:41