Analitinis kelio skaičiavimas


Laivybos aprašymas. Analitinis kelio skaičiavimas. Analitiniu laivo kelio skaičiavimu. Ps = scostk. Nutolimu NTL. Ntl = ssintk. Is = mds tg tk tg tk = is / mds ( is ir mds. TK arctg IS MDS Jei TK < , tai TK =| TK | + 180º MDS – meridianinių dalių skirtumu. Mds = md2 – md. Analitinio Kelio Skaičiavimo būdai. PS ScosTK NTL = SsinTK φ2 = φ1 + PS φvid = φ1 + PS = NTL cos λ2 = λ1 + IS. Is = ntl mds ps. Loksodromos ilgio ir kurso skaičiavimas.


Grafinis laivo kelio skaičiavimo metodas yra pagrindinis ir praktikoje taikomas dažniausiai. Tačiau pasitaiko atvejų, kai šis skaičiavimas keičiamas laivo vietos platumos ir ilgumos apskaičiavimu.

Laivo vietos platumos ir ilgumos apskaičiavimas pagal jo judėjimo kryptį ir nuplauktą atstumą vadinamas analitiniu laivo kelio skaičiavimu. Šis metodas taikomas:

Plaukiant toli nuo krantų ir vandenyne;

Kai kelio tiesimas smulkaus mastelio jūrlapiuose tampa netikslus;

Kai laivas dažnai keičia kursą ir greitį (plaukimas leduose, manevruojant su žvejybos įranga ir pan.);

Kartu su grafiniu metodu – kontrolės tikslu ir sprendžiant kitas specifines užduotis.

Analitinio laivo kelio skaičiavimo esmę sudaro platumų skirtumo PS ir ilgumų skirtumo IS apskaičiavimas pagal atitinkamas formules, kai žinomos laivo pradinės koordinatės , plaukimo kryptis ir nuplauktas atstumas.

Rasime analitinio kelio apskaičiavimo formules. Iš taško A - išėjimo punkto, kurio koordinatės žinomos, į atplaukimo punktą B nutiesiame loksodromos atkarpą AB = S (jm). Reikia nustatyti atplaukimo koordinates . Nutiesę išplaukimo punkto meridianą AB1ir atplaukimo punkto paralelę BB1 , gauname statų trikampį AB1B, kurio įžambinė AB = S ir , yra žinomi. Meridiano atkarpą AB1tarp minėtų punktų paralelių išreiškia PS , matuojama tais pačiais vienetais – jūrmylėmis kaip ir įžambinė AB. Tuomet galime rasti PS:

PS ženklas nustatomas cosTK ženklu: kai kursas ketvirtiniame skaičiavime yra NE arba NW ketvirčiuose, tuomet PS turi ženklą (+) arba N; kai SE arba SW, tada PS turi ženklą (–) arba S.

Laivo judėjimo paralelės atžvilgiu, plaukiant iš taško A į tašką B, tokiu pat būdu rasti negalime todėl, kad nuplaukimas S iš taško A į B yra išreiškiamas kintamu linijiniu jūrmylių masteliu, o laivo judėjimas paralele B1B – vienodomis linijiniu masteliu išreikštomis jūrmylėmis. Tokia merkatorinių jūrmylių savybė, ir todėl laivo judėjimas paralele B1B jūrmylėmis bus mažesnis, negu judėjimas paralele AA1( nes jūrmylės linijinis dydis mažesnis negu ).

  • Laivyba Aprašymai
  • 2015 m.
  • 8 puslapiai (1411 žodžių)
  • Laivybos aprašymai
  • Microsoft Word 118 KB
  • Analitinis kelio skaičiavimas
    10 - 2 balsai (-ų)
Analitinis kelio skaičiavimas. (2015 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/analitinis-kelio-skaiciavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 05:04