Animacinių filmų įtaka vaiko ugdymuisi


Pedagogikos kursinis darbas. Animacinių filmų įtaka vaiko ugdymuisi. Planas. Teorinė dalis. Išvados. Tyrimas. Išvados. Literatūra. Anketa.


Kitas 3 dienas žiūrėti TV3 rodomus filmukus. Kas vaikams patiko labiausiai. Kokie personažai patiko. Kokias vertybės atskleidžiamos kiekviename filmuke. Tada padaryti apklausą. Sužinoti nuomonę tiek tėvų, tiek vaikų.

Televizija gali atitraukti vaiką nuo išorinio pasaulio. Kuo daugiau vaikas praleis laiko žiūrėdamas animacinius filmus, tuo jo vystymosi raida – lėtės. Be abejo, uždrausti žiūrėti filmų nereiktų, tačiau galima surasti tam tikrų alternatyvų. Specialistai sako, kad senoji animacija nėra žalinga ir ją žiūrėti vaikams galima. [1]

Savo darbu norėčiau įsigilinti į vaikų mąstyseną, ar jie moka atskirti gėrį nuo blogio, kiek animaciniai filmai svarbūs jiems ir kiek užima laiko. Tyrimui pasirinkčiau pirmiausia stebėti kokius animacinius filmus dabar rodo, kokio jie pobūdžio ir turinio.

Tikslas: Analizuoti vaiko mėgiamų animacinių filmų raišką vaiko žaidimuose ir jų poveikius vaiko dorovinių nuostatų formavimuisi, gėrio ir blogio supratimui.

Sociologų (Bettelheim, 1978; Bruner, 1980 ir kt) tyrimai rodo, kad pasaulyje, o ir Lietuvoje, vaikai tebėra gausiausia ir pastoviausia kino bei televizijos žiūrovų dalis. Jau ikimokyklinio amžiaus vaikai tampa televizijos žiūrovais ir žiūri televizijos laidas, skirtas ne tik jiems, bet ir suaugusiems. Ikimokyklinio, o vėliau ir ikimokyklinio amžiaus vaikai „kasdien praleidžia prie ekranų nuo 30 min iki 1,5 – 2 valandų“ (Tildikienė, 1989) .Animaciniai filmai orientuoti į vaikus ir yra vienas svarbesnių televizijos komponentų. Ši plati auditorija yra ypač imli reklamai, animacijai ir vaikams, kuriuos regi ne tik jiems skirtose programose. Net reklaminės kompanijos pasitelkia vaikus, kad šie įtikintų tėvelius nupirkti vieną ar kitą produktą, ir tai pasiteisina.

Ne paslaptis, kad filmukai iš tiesų yra lengva priemonė vaikams „nusiraminti“. Tėvai pasodina prie televizoriaus, vaikas ramus, tada gali atlikti ruošos darbus ar tiesiog pailsėti. Galima įvardinti ir tai, kad filmukai yra lengvai prieinamas pramogų šaltinis. Galima sakyti, jog dabar vaikai mieliau renkasi laiką prie televizijos negu buvimą lauke, kur yra grynas oras, kiti draugai.

Animacija užburia visus, ne tik vaikus, taip pat ir suaugusiuosius. Yra keli animacijos bruožai, kuriuos išskiria specialistai:

Multiprodukcijos ryškumas ir vaizdingumas. Galima pastebėti, jog animaciniai personažai yra labai ryškūs, dideli, „kitokie“ tai atkreipia vaikų dėmesį, personažų pasaulis taip pat būna visada ryškus ir nerealus.

Televizija ir kinas labai pakeitė žmogaus dvasinį gyvenimą. Jie sukūrė iš esmės naują komunikacijos ir laisvalaikio rūšį; tapo plačiai pripažintomis informacijos ir propagandos priemonėmis, padedančiomis šviesti ir supažindinti visuomenę su kultūrinėmis vertybėmis. Kartu šiuolaikinė civilizacija labai keičia ir žmogaus psichiką. Šie pakitimai atsiranda dėl įvairių veiksnių įtakos: informacijos pertekliaus, technikos tobulėjimo bei plitimo ir kt. Tildikienės nuomone (1989), žiniasklaidos priemonės, ypač kinas ir televizija, daro didelį poveikį žmogui, ir pirmiausia vaikystėje, kai formuojasi asmenybė.

Tildikienė teigia, kad emocinio poveikio laipsnis, žinoma, priklauso nuo vaiko emocinio imlumo: veiklos pobūdžio ir intensyvumo atspindėjimą lemia kūrybinis vaiko aktyvumas bei savarankiškumas. Kuo žiūrovas jaunesnis, tuo patikliau priima ekrano vaizdus, sykiu formuojasi ir nuoširdesnis požiūris į juos. Stebint vaikus, galima aiškiau pamatyti televizijos poveikį žmogaus sąmonei ir elgesiui. Ekrano vaizdų tikrumas ir išraiškingumas sustiprina jaunesniojo mokyklinio ar ikimokyklinio amžiaus vaikų tikėjimą realumu, tuo ką mato. Suvokimo nuoširdumas pasireiškia vaikų noru dalyvauti įvykiuose, pakeisti jų eigą, padėti herojams. Pakartotinai žiūrint filmuką, tiesioginiai išgyvenimai nemažėja, bet kartais didėja. Taip yra, nors jau vyresniojo ikimyklinio amžiaus vaikai pradeda suvokti ekrane vykstančių įvykių sąlygiškumą ir domisi jų kūrimo paslaptimis

Animacinių filmų įtaka vaiko ugdymuisi. (2015 m. Spalio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/animaciniu-filmu-itaka-vaiko-ugdymuisi.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:48