Ankstyvasis ugdymas


Pedagogikos skaidrės. Šiandienos nuostata į mažo vaiko ugdymą lopšelyje. Ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliai. Ikimokyklinio ugdymo organizavimo modeliai (tęsinys). Išskirtiniai mažų vaikų poreikiai. Ankstyvojo amžiaus vaikų poreikius atitinkanti aplinka. Rekomenduojamos ugdymo erdvės. kūdikių ( iki 8 mėn. ) grupėje. Aplinkos pritaikymas (iki 8 mėn. ) kūdikiui. Rekomenduojamos ugdymo erdvės. kūdikių ( 8-12 mėn. )grupėje. Aplinkos pritaikymas (8 -12 mėn. ) kūdikiui. Rekomenduojamos ugdymo erdvės. 1-2 m. vaikų grupėje. Aplinkos pritaikymas 1-2 m. vaikui. Ugdančiųjų priemonių parinkimas. 1-2 m. vaikams. Žaislų ir priemonių išdėstymas 1-2 m. . vaikų grupėje. Dienotvarkė pirmaisiais gyvenimo metais. Dienotvarkė 1-2 m. vaikų grupėje.


Vaikui iki trejų metų geriausiai augti šeimoje ( O. Monkevičienė, 2003; R. Rimkienė , R. Sabaliauskienė ,2009 ir kt.), bet dėl socialinių, užimtumo ir kitų priežasčių daugelis šeimų turi patikėti savo mažylį lopšelio pedagogams.

Šiandienos nuostata į mažo vaiko ugdymą lopšelyje.

I- l/d grupė, kurios trukmė 4 val. per dieną ( skiriama ir vaikų iki 1,5 m. ugdymui). II - l/d grupė, kurios trukmė 7 val. per dieną. III - l/d grupė, kurios trukmė 9 val. per dieną. IV - l/d grupė, kurios trukmė 10,5 val. per dieną . V - l/d grupė, kurios trukmė 12 val. per dieną.

VI- l/d grupė, kurios trukmė 14 val. per dieną ( skiriama vaikams, kurių tėvai dirba pamaininį, vakarinį darbą). VII- savaitinė l/d grupė. Darbo trukmė- visą parą, visą savaitę- 5 darbo dienas ( skiriama tėvams vieniems auginantiems vaikus ir dirbantiems pamaininį, vakarinį, naktinį darbą, socialinės rizikos šeimų vaikams).

Emociškai saugi aplinka (adaptacija, ryšys su namais, patikimumas, saugumas, psichologinis ramumas, skirti pakankamai laiko vaikui).

Ankstyvasis ugdymas. (2014 m. Birželio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/ankstyvasis-ugdymas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 02:35