Antanas Škėma romano “Balta drobulė” pasaulis


Balta drobule istorinis laikas. Istorinis laikotarpis balta drobulė. Balta drobule kurinio istorinis laikotarpis. Antanas skema istorinis laikotarpis. Skema istorinis laikas. A. škėma balta drobulė istorinis laikas. Romano "balta drobulė" istorinis laikas. A skemos balta drobule istraukos antanas garsva iseina i perona interpretacija.

Lietuvių analizė. A. Škėmos romano “Balta drobulė” pasaulis. “B. T. Broadway line. Ekspresas sustoja. Antanas garšva išeina į peroną. Šešios iki keturių popiet. Jis žingsniuoja apytuščiu peronu”. Taip prasideda A. Škėmos romanas “Balta drobulė”, taip prasideda romano protagonisto (svarbiausio vaidmens atlikėjo) poeto Antano Garšvos paskutinė sąmoningo gyvenimo diena. Nes kitą rytą garšvos sąmonę užlies nesulaikomas beprotybės potvynis, ir pradėtas rašyti eilėraštis taip ir liks nebaigtas.


b. M. T. Broadway line. Ekspresas sustoja. Antanas garšva išeina į peroną. Šešios iki keturių popiet. Jis žingsniuoja apytuščiu peronu .

Taip prasideda a. Škėmos romanas balta drobulė , taip prasideda romano protagonisto (svarbiausio vaidmens atlikėjo) poeto antano garšvos paskutinė sąmoningo gyvenimo diena.

Išorinis romano veiksmo laikas tetrunka beveik vieną parą. Bet per tas 26 valandas poetas išgyvena 40 metų įvykius ir būsenas, išklaidžioja savo atminties labirintus, tarsi iš naujo perskaito jau užrašytus gyvenimo puslapius. Prarasto laiko kelionėje jis nusileidžia į pasąmonės gelmes, kur randa seniai užmirštus nustumtus, užslopintus buvusio gyvenimo fragmentus. Įtempęs valią ir silpstančias sielos jėgas permąsto dabartį, pasaulį ir pats save. Jis gal nėra patrauklus, bet jis yra gyvas ir autentiškas, žvelgiąs į gyvenimą savom akim. Jis nuolat kovoja prieš melą ir falsifikaciją, kurią mato ir aplinkoj ir savyje. Jis be atvangos ieško priemonių įprasminti savo spurdėjimui beprasmiškai atrodančioj realybėje ir bando nugalėti vienatvę, kuri yra neišvengiama jo, kaip kūrėjo dalia.

Garšvos stebėjimus, mąstymus bei prisiminimus struktūrina rašymo problematika, kaip pagrindinė romano tema ir ašis. Dabarties pasaulį susiskaldžiusi sąmonė stebi dvejopai, kalbėjimą trečiuoju asmeniu nuolat keičia pirmo asmens perspektyva; šitaip objektinė tikrovė įsisavinama ir suvirškinama , viskas tampa rašomo teksto vidumi, mintyse išsakomo diskurso (kalbinis arba nekalbinis procesas, turintis vienokią ar kitokią prasmę) dalimi. Pasaulis skaitomas kaip ženklų ir įvaizdžių sistema, tuoj pat performuojamas, nardinamas į tinklą ir verčiamas poetiniu diskursu (išplėstas minties apie kokį nors dalyką išreiškimas). Romano subjektui gyvenimas- tai nuolatinis rašymo bandymas. Vis bandomos įvairios metaforizavimo (perkeltinės prasmės suteikimo) galimybės, ieškant geriausio būties įforminimo būdo. Pasaulis poetui yra virtualaus teksto galimybė.

Daiktai romano protagonistui nebeegzistuoja autonomiškai (nepriklausomai nuo aplinkos), jie suvokiami kaip poetinių figūrų audinio reikšminių ryšių susikryžiavimo taškai. Daiktai- žodžių simboliai (priešingai klasikinei sąmonei, kur žodžiai žymi daiktus), taigi susidaro neįprastos krypties referencijos (pažymėjimas, atsiliepimas) ryšys.

Amerikoje, dirbdamas liftininku bespalvės banalios kalbos apsuptyje, chaotiškoje, iš proto vedančioje aplinkoje, garšva vėl išgyvena kūrybos krizę, o gal ir trečiąjį savo kaip poeto gimimą. aš dar neesu gimęs.

  • Lietuvių kalba Analizės
  • 2010 m.
  • 4 puslapiai (686 žodžiai)
  • Lietuvių analizės
  • Microsoft Word 7 KB
  • Antanas Škėma romano “Balta drobulė” pasaulis
    8 - 1 balsai (-ų)
Antanas Škėma romano “Balta drobulė” pasaulis. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/antanas-skema-balta-drobule-pasaulis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 15:41