Antanas Škėma romanas Balta Drobulė skaidrės


Lietuvių skaidrės. Romanas „Balta drobulė“. Antanas Škėma. Antanas Škėma „Balta drobulė“. A. Škėma savo kilme ir pasaulėjauta - tikras miestietis. Antanas Škėma – vienas žymiausių XX a. Romano struktūra. Kuo ypatinga, neįprasta Baltos drobulės struktūra. Kompozicija. Tekstas sudarytas iš Įvado, Pabaigos ir 15 skyrių. „Šventoji Dvasia, neįžvelgiama išmintis Tavo geometriniuose šviesos spinduliuose, jie nubraižyti pagal liniuotę kupoluose. Vienas ir romano. Sąmonės srautas. Sąmonės srautas, arba vidinis monologas – tai moderniai prozai būdinga literatūrinė technika. Kodėl dominuoja sąmonės srautas? XX a. žmogaus po katastrofų būsena – tai būsena. Laikas. Dabartis ir praeitis yra kiekviename skyriuje. Pasakojimo šerdį sudaro. Erdvė. Garšva privalo vilkėti uniformą – tai suvienodinimo ženklas. Ištaigingas Niujorko viešbutis – tai lyg miniatiūrinis Amerikos modelis. Absurdo žmogus. Garšva jaučiasi esąs. Antano Garšvos kančios šaltiniai. Pavadinimo prasmė. Pirminis A. Škėmos romano pavadinimas buvo „Keltuvas“. Pavadinimas orientuoja į dvi kultūrines sistemas –. Temos ir problemos. Būties prasmės, meilės, kūrybos, beprotybės, istorijos temos suda­ro romano problematiką. Kūrybos reikšmė. Nuo kitų viešbučio darbuotojų Garšva skiriasi ir tuo.


A.Škėma savo kilme ir pasaulėjauta - tikras miestietis. Jo estetines pažiūras formavo Vakarų kultūra. Škėma mokėsi iš pokario pasaulinės literatūros, kino, dailės, muzikos modernių meno formų, kurios tiksliau galėjo išreikšti sujauktą jo „antiherojaus“ dvasią.

XX a. žmogaus po katastrofų būsena – tai būsena, kai pasaulis suskilęs į šipulius, kai prarastas tikėjimas vertybėmis, kai individas nebeturi jokių atramų. Koliažo arba mozaikos technika , į fragmentus suaižėjęs epinis nenuoseklumas atitinka į šukes suskilusią didmiesčio žmogaus dvasią. Racionalius samprotavimus keičia sąmonės vizijos, žargoniškas frazes – poetinė improvizacija. Visa tai atveria ir neurozės kamuojamo žmogaus pasaulio susidvejinimą.

Dabartis ir praeitis yra kiekviename skyriuje. A. Garšvos prisiminimai bei jo užrašai yra pradžia, atramos taškas, prielaida dabarčiai apmąstyti. Jo dabartis yra praeities rezultatas. Praeities vaizdai neturi nuoseklaus siužeto. Jie nėra savarankiški, tačiau kur kas įvairesni ir spalvingesni už monotonišką herojaus dabartį.

Garšva privalo vilkėti uniformą – tai suvienodinimo ženklas, jis tik 87 numeris, negalintis bendrauti su žmonėmis, nes privalo stropiai atlikti keltuvininko pareigas uždaroje, kalėjimą primenančioje keltuvo erdvėje. Tokia suspausta erdvė – tai automatizuoto, susvetimėjusio pasaulio , nepilnavertės žmogaus būties simbolis.

  • Lietuvių kalba Skaidrės
  • 2015 m.
  • 21 puslapis (1044 žodžiai)
  • Lietuvių skaidrės
  • MS PowerPoint 2200 KB
  • Antanas Škėma romanas Balta Drobulė skaidrės
    10 - 6 balsai (-ų)
Antanas Škėma romanas Balta Drobulė skaidrės. (2015 m. Kovo 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/antanas-skema-romanas-balta-drobule-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 00:17