Apgyvendinimo paslaugų pasirinkimą lemiantys veiksniai


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Analitinė dalis. Apgyvendinimo įstaigų rūšys ir jų paslaugos. Populiariausi viešbučiai pasaulyje. Viešbučiai ir jų paslaugos Lietuvoje. Vartotojai ir jų elgsena. Vartotojų elgsena ir jos reikšmė. Veiksniai, lemiantys vartotojo sprendimą pirkti. Viešbučio “Centre Hotel Nuova” TYRIMAS. Kainos tyrimo metodo (-ų) pasirinkimas ir pagrindimas. Tyrimo dizaino parengimas. Tyrimo duomenų analizė ir interpretavimas. Išvados. Literatūros sąrašas. Priedai.


Viena iš populiariausių paslaugų šiomis dienomis yra apgyvendinimo paslaugos. Įstaigos, kurių pagrindinė veikla yra teikti apgyvendinimo paslaugas, o taip pat papildomas paslaugas papildomiems vartotojų poreikiams tenkinti yra klasifikuojamos į kelias rūšis pagal vertinimo kriterijus: viešbutis, motelis, nakvynės namai, sanatorijos, nameliai. Kiekvienai apgyvendinimo įstaigas teikiančiai įstaigai yra būdingas sezoniškumas.

Kasdien visame pasaulyje vis auga vartotojų skaičius, kurie skiriasi gyvenimo būdu, vartojimo įpročiais bei poreikiais, kurie taip pat turi polinkį greitai ir dažnai keistis. Kinta ne tik vartotojų tendencijos, bet apskritai kinta vartotojų elgsena. Šiandieniniame pasaulyje ypatingai didelis dėmesys yra skiriamas ekonomikai, verslo vystymui ir plėtrai, todėl natūralu, kad pastoviai didėja pasiūla, kuri kartu su aplinkos veiksniais keičia vartotojo elgseną, tampančią sunkiai nuspėjama, įnoringa ir lengvai paveikiama. Vartotojai yra klaidinami per didelės pasiūlos, tuomet jie dažnai pasimeta ir neranda tinkamo sprendimo kur ir ką vartoti.

Šiame darbe ketiname išsiaiškinti pagrindinius veiksnius, kurie lemia vartotojų pasirinkimą renkantis apgyvendinimo paslaugas viešbučiuose. Labai naudinga yra suprasti vartotojo elgseną ir ją lemiančius veiksnius.

Darbo tikslas - nustatyti apgyvendinimo paslaugų pasirinkimą lemiančius veiksnius.

Darbo uždaviniai:

Panagrinėti kas sudaro apgyvendinimo paslaugas;

Išanalizuoti paslaugų teikimo įstaigos teikiamas paslaugas;

Išanalizuoti vartotojų elgsenos pagrindinius teorinius aspektus;

Išnagrinėti aplinkos veiksnių įtaką vartotojų elgsenai renkantis apgyvendinimo paslaugas;

Atlikus tyrimą, išanalizuoti gautus rezultatus ir pateikti išvadas bei pasiūlymus;

Daugiausia svečių atvyko iš Rusijos – 60,2tūkst. (2012m. II ketv. – 46,2tūkst.), Vokietijos – 47,8tūkst. (2012 m. II ketv. – 48,2 tūkst.), Lenkijos – 45tūkst. (2012 m. II ketv. – 43,7 tūkst.), Baltarusijos – 36tūkst. (2012m. II ketv. – 25,3tūkst.), Latvijos – 20,9tūkst. (2012m. II ketv. – 20,4tūkst.), Jungtinės Karalystės – 13,3tūkst. (2012 m. II ketv. – 10,4 tūkst.), Estijos –11,2tūkst. (2012m. II ketv.–11tūkst.), Suomijos –10,6tūkst. (2012m. II ketv.–12,2tūkst.). Daugiau nei pusė užsieniečių (55,7 procento) rinkosi nakvynę Vilniuje.

Beveik ketvirtadalis svečių (24,4 proc.) apsistojo kurortinių miestų apgyvendinimo įstaigose: Druskininkuose–65,8tūkst. turistų, arba 8,3 procento daugiau nei antrąjį 2012 m. ketvirtį, Palangoje–52,8tūkst., arba 1,6 procento daugiau,Neringoje–14,1tūkst., arba 9,6 procento daugiau, Birštone–9,5tūkst., arba 31,4procento daugiau.

Pagal Lietuvos statistikos departamento duomenis matoma žymiai didesnė viešbučių ir motelių paklausa tarp žmonių apgyvendinimo paslaugų rūšių. Juose taip pat dažniausiai apsistoja užsieniečiai. Pagal turimus duomenis galime spręsti, jog užsieniečiai atvykę į Lietuvą apsistoja tik viešbučiuose arba moteliuose ir beveik nesirenka apgyvendinimo paslaugų poilsio nameliuose ir reabilitacijos centruose ir sanatorijose.

Lyginant 2013m. su 2012m. pirmuoju pusmečiu ir antruoju ketvirčiu, matomas didžiausias sumažėjimas Lietuvos gyventojų tarpe, kurie apgyvendinimo paslaugas renkasi poilsio namuose ar nameliuose (10% sumažėjimas). O didžiausias augimas pastebėtas užsieniečių tarpe, kurie apgyvendinimo paslaugas renkasi sanatorijose ir reabilitacijos centruose (22,1% padidėjimas).

Pagal 1-ą diagramą galime matyti, kad Lietuvoje apgyvendinimo įstaigose dažniausiai apsistoję kaimyninių šalių piliečiai (Rusija, Baltarusija,Lenkija,Vokietija). Kur kas mažesnę dalį sudaro atvykėliai iš tolimesnių kraštų (JAV,Suomija,UK).

Remiantis Lietuvos statistikos departamento duomenimis matome, jog dažniausiai apgyvendinimo paslaugas renkasi didžiuosiuose Lietuvos miestuose ( Vilnius,Klaipėda,Kaunas).

Pirmąjį 2013 m. pusmetį viešbučiuose ir moteliuose apgyvendinta 767,2tūkst. turistų, arba 7,6procento daugiau nei pirmąjį 2012m. pusmetį, iš jų užsieniečių –470,2tūkst., arba 6,5procento daugiau.

Taigi, remdamiesi Lietuvos statistikos departamento duomenimis viešbučių ir moteliu paklausa tarp žmonių yra ženkliai didesnė nei kitų apgyvendinimo paslaugų. Dėl to savo darbe toliau nagrinėsime tik tais viešbučius.

(standartiniuose) viešbučių kambariuose papildomai turi būti dušo želė arba vonios esencija, skaitymo lempa prie lovos, chalatas, papildomai turi būti siūlomas švediškas stalas, higienos produktai (dantų pasta, šepetėliai, skutimosi priemonės ir pan.), atsiskaitymas banko kortelėmis.

Šiandieną pasaulinis viešbučių tinklas gali patenkinti įvairių keliautojų skonį. Pateikiame kelis viešbučius, kurie ilgą laiką yra laikomi patys prabangiausi bei žymiausi viešbučių sektoriuje:

W Hotel Fort Lauderdale – 5 žvaigdučių viešbutis su vaizdu į Atlanto vandenyną , viena akimirkų iš Fort Lauderdale pagrindinių vietų, tai elegantiškas ir madingas viešbutis siūlo visas naujausias technologijas, kartu su neprilygstamų pritaikytų paslaugų ir įrenginių. 2011 metais šis viešbutis buvo įvertintas prestižiškiausių viešbučių bendruomenės TripAdvisor Travelers’ Choice kaip stilingiausias 2011 metų viešbutis.

Apgyvendinimo paslaugų pasirinkimą lemiantys veiksniai. (2015 m. Gegužės 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/apgyvendinimo-paslaugu-pasirinkima-lemiantys-veiksniai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:08