Aplikacijos


Aplikacijos iš popieriaus. Aplikacijos vaikams. Aplikacija iš popieriaus. Aplikacija vaikams. Aplikacijos is medziagos. Aplikacija is audinio. Aplikacijos ant audinio. Popieriaus aplikacija. Aplikacijos iš audinių. Aplikacijos ant popieriaus.

Dailės kursinis darbas. Įvadas. Aplikacijų iš natūralių ir nenatūralių medžiagų įvairovė. Gamtinė medžiaga. Popierius. Kartonas. Įvairios nenatūralios medžiagos. Antsiuvinė aplikacija iš įvairių medžiagų. Aplikacijos darbai iš gamtinės medžiagos. Aplikacija iš šiaudų. Aplikacijos iš riešutų kevalų; kaulavaisių sėklų; citrusinių vaisių žievelės; pupelių, lubinų ankščių; aguonų galvučių; saulėgrąžų lukštų. Aplikacijos iš popieriaus. Pamokos eiga. Aplikacijos iš nenatūralių ir natūralių medžiagų (mišrios). Antsiuvinė aplikacija iš audinių atraižų. Aplikacijos darbų sąryšis su kitais mokomaisiais dalykais. Rekomendacijos. Literatūra. Panevėžio specialiosios mokyklos mokinių kūrybiniai darbai.


Mokykla formuoja asmenybę, ugdo ir lavina estetinį skonį. Vaikai gana anksti pajaučia grožį. Technologijos mokytojų pareiga dirbant su specialių poreikių vaikais – pastebėti jų polinkius, lavinti kūrybinę vaizduotę, fantaziją, skatinti originalumo, savitumo siekį. Svarbu, kad vaikai ne tik mokėtų įvertinti grožį, bet ir gebėtų jį kurti, pritaikyti savo aplinkoje. Spec. Mokykloje per technologijų pamokas ugdomas gebėjimas bendrauti ir bendradarbiauti, dvasinė raiška, kūrybinis mąstymas, vaizduotė, estetiniai jausmai ir poreikiai. Šių tikslų siekti padeda įvairūs aplikacijų darbai. Aplikacijos darbų paskirtis –ugdyti mokinių gebėjimą atpažinti įvairias medžiagas, apibūdinti jų savybes. Tik artimiau susipažinę su įvairiomis medžiagomis iš kurių aplikuojami darbai, pastebime, kad visa tai reikalauja daug žinių, kruopštumo, įgūdžių ir darbo. Aplikuojami darbai formuoja tokius įgūdžius, kaip tikslumas, kruopštumas, tvarkingumas, kūrybingumas. Mokytojas turi padėti vaikui suvokti, kad aplikuojant darbus iš įvairių medžiagų yra ne žaidimo dalis, o nemažai laiko ir jėgų atimantis bei kantrybės, mokėjimų ir įgūdžių, atidumo ir tikslių judesių reikalaujantis darbas. Šiose pamokose lavinami smulkieji pirštų raumenys, ugdomi motorikos įgūdžiai, o tai labai pravers mokantis rašyti.

Mokomosios užduotys turėtų būti atrenkamos atsižvelgiant į jų aktualumą, praktinį pritaikymą, ugdomąją vertę, vietos sąlygas. Aplikacijos darbai siejami su mūsų tautos kultūra, šventėmis, tradicijomis, papročiais.

Technologijų pamokos tinkamiausios formuojant darbo kultūros įgūdžius ir įpročius. Per šias pamokas mokiniai mokosi planuoti savo veiklą, dirbti bendradarbiaudami, tinkamai naudoti darbo priemones bei įrankius, taupyti medžiagas, darbo saugos. Technologijų pamokose specialių poreikių vaikai išmoksta kurti grožį, pinti, austi, nerti, siūti, siuvinėti, austi. Vaikų kūrybai tinka įvairios medžiagos: siūlai, audiniai, kailis, oda, sagos, karoliukai, sagtelės ir kt. Mokytojas gali pasiūlyti atlikti kūrybines užduotis iš karpytų siūlų, nertų pynelių, aplikuoti audinį sagomis ir kt. Darbeliai ne tik paprasti, bet ir unikalūs, visus džiugina, traukia įvairumu, nuoširdumu. Svarbiausia leisti vaikams savarankiškai rinktis raiškos priemones. Nederėtų konkrečiai nurodyti, kritikuoti ar kitaip varžyti, nes tai keltų vidinę įtampą, galbūt net visam gyvenimui išugdytų nepilnavertiškumo jausmą.

Aplikacijos. (2011 m. Vasario 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/aplikacijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 12:19