Aplinkos pažinimas Vaiko ugdymas konspektas


Pedagogikos konspektas.

EGZAMINO klausimai Vaiko kultūra. Patirtinis vaiko ugdymasis. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų socialinė kompetencija ir jos plėtojimas. Teigiamo savęs suvokimo ir vertinimo svarba vaiko asmenybės raidai. Į vaiką orientuotas vaikų pranešimų dekodavimas. Pedagogas kaip „ dialogo asmuo “. Vaikai siekia reikštis kaip individualybės. Vaikams labai reikšminga savigarba. Realizuojami tik vaikui jaučiantis vaikų bendrijos nariu. Vaikai negali vertinti taip , kaip vertina suaugusieji. Nėra nuolat egzistuojančių žinių ir vaiko pažinimo. Vaikų grėsmės. Grėsmių prevencija. Žaidimų teorija žaidimo kilmė ir sampratų įvairovė. Vaikų žaidimų klasifikavimo įvairovė. Su taisyklėmis. Žaidimo reikšmė. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaiko bendravimo įgūdžiai. Bendravimo žaidime etapai. Kūrybiniai vaikų žaidimai samprata rūšys ir jų analizė. Koks suaugusio vaidmuo tame ? Kaip teisingai skatinti vaikus inscenizuoti ? Naudinga prisiminti. Statybiniai konstrukciniai . –. Žaidimai su taisyklėmis samprata rūšys ir jų analizė. Spausdintus – stalo. Didaktinius žaidimus teorinėje ir praktinėje pedagogikoje ypatingai akcentavo. Frėbelis ,. Montessori. Žaislai samprata rūšys. Reikalavimai vaikų žaislams Reikalavimai. Skaičiaus sąvokos raida. Skaitmuo Skaitmuo – tai skaičiaus ženklas. Mažų vaikų matematikos suvokimo savitumai. Didaktiniai principai mažųjų matematikoje. Ugdomojo mokymosi principas. Moksliškumo ir ryšio su gyvenimu principas. Ugdymo prieinamumo principas. Ugdymo vaizdumo principas. Individualumo principas. Aktyvaus mokymosi principas. Aibės samprata , mažo vaiko aibės suvokimo pradžia ir pirmieji aibės suvokimo etapai. Aibės samprata. Mažo vaiko aibės suvokimo ypatumai. Vaikų aibės suvokimo lygio nustatymas.


Vaikystė – specifinė, individuali ar bendra, universali, vaikui pačiam reikšminga patirtis, jo gyvenimas “čia ir dabar”.

Vaikų pasaulis - tai vaikų subkultūra glaudžiai susijusi su suaugusiųjų pasaulio kultūra; tai - jų pačių sukurtas pasaulis.

Vaikų pasaulyje yra daug suaugusiajam nežinomų reikšmių, todėl ugdymas - tai dvilypis procesas, kuriame vyksta abipusis keitimasis informacija.

Vaikas - aktyvus savęs paties kūrėjas: vaikų veikla, mąstymas, sampratos yra jų individualaus patyrimo raiška, todėl šis patyrimas negali būti vertinamas kaip teisingas ar neteisingas.

Vaikų pasaulis yra kupinas tik jiems patiems reikšmingų, suprantamų taisyklių.

Vaikų pasaulyje vaikas gali atlikti tai, kas suaugusiųjų kultūroje jam dar nepasiekiama ( vaikas žaidime- derasi, nusileidžia, gudrauja, pokštauja, atlieka tam tikrus vaidmenis).

“Dialogo žmogus” ( Freire, 2000 )- padedantis vaikui prisiimti atsakomybę už savo veiklą, sudarantis sąlygas į laisvus pasirinkimus.

Tyrinėtojas ir netiesioginis dalyvis, gebantis dekoduoti vaikams reikšmingus tarpusavio sąveikos kontekstus.

Dekoduodamas vaikų pranešimus pedagogas atranda :

vaikai siekia reikštis kaip individualybės, tačiau vaiko individualumo raiška vyksta lyginant save su kitais vaikais;

vaikams labai reikšminga savigarba, savęs įprasminimas, kurie vyksta vaikui siekiant bendrumo su kitais vaikais;

Vaiko savigarba ir siekis būti unikaliu, individualiu ir kartu panašiu į kitus

Vaikai negali vertinti taip, kaip vertina suaugusieji, todėl sudaro aplinką, kuri yra panaši į tą, kuri yra vaikų bendrijoje.

Nėra nuolat egzistuojančių žinių ir vaiko pažinimo, todėl negali būti ir stereotipinių vaikų poelgių, gebėjimų vertinimų situacijų.

Vaikų supriešinimas skirstant juos į grupes (pagal pasiekimus, pagal elgesį ir kt. Pvz.: “Eilės apie blogiukus”).

Kultūrinės daugumos ir kultūrinės mažumos vaikų supriešinimas.

Pasiturinčių ir nepasiturinčių šeimų vaikų supriešinimas.

Pedagogų ir vaikų savigarbos suderinimas grindžiamas nuostata: saugu ir gera gyvenant, būnant, veikiant tarp kitų (panašių ir skirtingų į save) žmonių.

žaidimas – socialinis reiškinys, atsiradęs iš darbo procesų istoriniame žmonijos vystymosi laikotarpyje ir rengiantis jaunąją kartą darbui;

žaidimas – tai priemonė iš kartos į kartą perduoti sukauptą žmonijos patirtį;

žaidimas – tai veikla prasidedanti vaikystėje ir lydinti žmogų visą gyvenimą....

žaidimas- tai veikla, kurios atsiradimą lemia biologinės priežastys ( instinktai). Žaidimas – paveldimas, įgimtas ir jo neįtakoja istoriniai laikotarpiai, socialinės, ekonominės ir kt. sąlygos ir priežastys.

Žaidimas – socialinis reiškinys, kurio atsiradimą ir turinį lemia aplinka ir potyriai.

Žaidimai klasifikuojami pagal vaiko aktyvumą žaidime: kūrybiniai – kylantys paties vaiko iniciatyva ir su taisyklėmis – sukurti suaugusiųjų.

Bendravimas ( tariasi, derasi, nusileidžia, dalijasi, ieško bendrų sprendimų, kuria bendrus žaidimų turinius ir t.t., ko realybėje, regis, dar nėra įgyta).

neorganizuoto elgesio etapas (nesugebėjimas pasirinkti veiklos, įvertinti savo veiksmų pasekmes: gali sugriauti kito statinį, atimti žaislą ir taip atkreipti į save dėmesį. Tai- ne agresija).

Individualaus žaidimo etapas (žaidžia vienas arba su suaugusiuoju).

Žaidimo “greta” etapas ( nekuria bendro žaidimo, bet stebi kitus, stengiasi jiems netrukdyti; pasireiškia draugiškumas, savitarpio pagalba).

Laikinos sąveikos etapas ( laikinai susitelkia bendram žaidimui – kol nesusidomi kita veikla).

Ilgalaikės sąveikos etapas ( veiklos planavimas, atsakomybė už bendrą žaidimą ir teisingą vaidmens atlikimą, taisyklių laikymasis, bendras priemonių gaminimas arba pasirinkimas).

Pastovios sąveikos etapas (pastovios, susiformavę žaidėjų grupės, ypatingas dėmesys žaidimo partneriams, žaidimo veiksmų planavimas ir derinimas).

į režisierinius( režisūrinius) – patirto įvykio ar situacijos atkartojimas panaudojant žaislą(-us) ir komentavimas pačiam vaikui atliekant tik “režisieriaus” , ne “aktoriaus”vaidmenį.

Siužetinius- vaidmeninius – kuriama ar atvaizduojama situacija, kurioje vaikas pats atlieka vaidmenį ( mama, tėtis, mokytoja, varuotojas, gydytojas, šuniukas, kačiukas ir kt.) Siužetinio vaidmeninio žaidimo struktūra – siužetas, turinys, vaidmuo.

  • Pedagogika Konspektai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (4228 žodžiai)
  • Pedagogikos konspektai
  • Microsoft Word 48 KB
  • Aplinkos pažinimas Vaiko ugdymas konspektas
    10 - 3 balsai (-ų)
Aplinkos pažinimas Vaiko ugdymas konspektas. (2016 m. Kovo 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/aplinkos-pazinimas-vaiko-ugdymas-konspektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:37