Apšvietimo sistemos detalių diagnostika, charakteringi gedimai ir remonto technologijos


Mechanikos kursinis darbas. Santrauka. Įvadas. Teorinė kursinio darbo dalis. Apšvietimo prietaisai. Apšvietimo sistemos. Pagrindinių žibintų sandara. Rūko, atbulinės eigos ir papildomi žibintai. Gabaritiniai, galiniai, numerio ženklo apšvietimo žibintai. Prietaisų skydelio apšvietimo žibintai. Apšvietimo reguliavimas. Praktinė kursinio darbo dalis. Apšvietimo prietaisų techninis aptarnavimas. Apšvietimo prietaisų gedimai. Žibintų tikrinimo ir reguliavimo technologija. Išvados. Literatūra.


Apšvietimo prietaisai skiriami mašinos vidui arba aplinkai apšviesti. Pagrindiniai jų rodikliai yra šviesos stiprumas ir sklaida. Pagal šviesos stiprumą apšvietimo prietaisai skirstomi į žibintus ir pažibinčius. Žibintai skleidžia stiprią šviesą, todėl naudojami tolimam apšvietimui. Pažibinčių šviesa yra silpna ir jie tinka tik vietiniam apšvietimui. Kelio žibintai būna tolišviečiai, artišviečiai, dvišviečiai ir rūko. Tolišviečiais žibintais apšviečiamas kelias užmiestyje, kai nėra iš priekio važiuojančio transporto. Žibintai tada turi apšviesti tokį atstumą, kad, pamačius kliūtį, būtų galima spėti sustabdyti transporto priemonę.

Automobiliai turi turėti du arba keturis į priekį šviečiančius apšvietimo žibintus. Jie turi būti reguliuojami ir taip pritvirtinti, kad padėtis atsitiktinai negalėtų pasikeisti. Tolimajam ir artimajam apšvietimui kiekvienoje automobilio pusėje įmontuojamas vienas bendras žibintas su dviejų siūlelių lempute (du universalūs žibintai) arba artimasis ir tolimasis apšvietimas įrengiamas atskiruose keturiuose žibintuose (du artimųjų arba universalūs ir du tolimųjų šviesų žibintai). Artimosios šviesos žibintai įmontuojami arčiau gabaritinių žibintų, o tolimosios šviesos – arčiau automobilio centro.

Šiuo metu pasaulyje gaminamuose automobiliuose naudojamos dviejų tipų šviesos paskirstymo sistemos – europietiška ir amerikietiška.

Europietiškos sistemos žibintuose naudojama dviejų siūlelių lempa (artimam ir tolimam apšvietimui) ir metalinis ekranas artimam apšvietimui. Žibintas konstruojamas taip, kad tolimojo apšvietimo siūlelis būtų reflektoriaus židinyje, o artimojo – keliais milimetrais prieš židinį ir šiek tiek aukščiau židinio optinės ašies. Dėl to tolimoji šviesa – tai atsispindėjusių nuo reflektoriaus lygiagrečių spindulių pluoštas, o artimoji – susikertančių spindulių pluoštas. Ekrano paskirtis – apsaugoti nuo šviesos spindulių patekimo ant apatinės reflektoriaus dalies, o nuo jo – į akis priešais judančių transporto priemonių vairuotojams. Ekrano priekis šiek tiek užlenktas į viršų, kad artimos šviesos siūlelio skleidžiama šviesa taip pat neakintų.

Tokiu būdu europinės sistemos šviesos srautas atsispindi tik nuo viršutinės reflektoriaus dalies ir, esant tinkamam žibinto polinkiui, neakina priešais judančių transporto priemonių vairuotojų. Amerikietiškos sistemos žibintuose tolimosios šviesos taip pat yra reflektoriaus židinyje. Artimosios šviesos siūlelis yra virš tolimosios šviesos siūlelio ir aukščiau reflektoriaus optinės ašies.

Šviesos srauto, nukreipiamo į viršų, sumažinimui naudojami mažesnio gylio reflektoriai. Tai nėra gerai, nes mažėja šviesos srautas, apšviečiantis kelią. Dėl to naudojama didesnio galingumo tolimojo apšvietimo siūlelis. Iš kitos pusės, nesant ekrano (kaip europietiškoje sistemoje), šviesos srauto nuostoliai taip pat sumažėja.

Dar vienas amerikietiškos sistemos žibintų ypatumas – artimojo apšvietimo siūlelis šiek tiek pastumtas dar ir į kairę (nuo automobilio judėjimo krypties), todėl žibinto šviesa labiau apšviečia dešinį kelkraštį. Tai ne tik pagerina pavojingos kelio zonos apšvietimą, bet ir mažina priešais judančių transporto priemonių vairuotojų akinimą.

Standartinių amerikietiškų žibintų konstrukcija yra tokia, kad lemputė ir korpusas yra nedalomas vienetas. Tokio sprendimo privalumas – lempos židinio hermetiškumas. Dėl to žibintų reflektorius padengtas ne chromu, o sidabru. Tokių reflektorių atspindys 30% didesnis nei chromuotų.

Klasikinio žibinto dalys yra: elektros lempa, reflektorius ir sklaidytuvas. Reflektorius štampuojamas iš plieninės skardos. Jo vidinis paviršius lakuojamas. Lako paviršius poliruojamas ir padengiamas aliuminiu. Sklaidytuvo stiklas apsaugo žibinto vidų nuo atmosferos poveikio ir paskirsto šviesos srautą reikiamomis kryptimis. Sklaidytuvas gaminamas iš specialaus presuoto stiklo arba plastiko ir dažniausiai klijuojamas prie reflektoriaus arba žibinto korpuso.

Apvalūs ir stačiakampiai žibintai su dviejų siūlelių elektros lempa ir bendru reflektoriumi artimajai ir tolimajai šviesai nėra racionalūs. Šių žibintų tolimosios šviesos srautas per daug plačiai išskleistas horizontaliai, o artimosios šviesos srautui dėl ekranavimo šešėlio būdingas griežtas kontrastinis perėjimas nuo tamsios į šviesią dalį. Kontrastinis kelio apšvietimas, esant dideliam automobilio greičiui, blogai veikia vairuotoją, jo akys greitai pavargsta, o dėmesys yra įtemptas. Siekiant pagerinti artimojo kelio apšvietimo kokybę, gaminami žibintai su daugiažidiniu reflektoriumi. Tai toks reflektorius, kurio tūrinėje erdvėje yra keletas parabolinių reflektorių su skirtingais židinio nuotoliais, bet jų optiniai židiniai yra bendrame taške. Daugiažidinis žibintas yra siauras, išlenktas ir asimetrinis centrinio šviesos srauto krypčiai. Papildomas reflektorius pagerina artimąjį ir šoninį apšvietimą. Priekinio apšvietimo efektyvumas padidinamas ir žibintų aukštis sumažinamas elipsoidiniais žibintais. Tokiuose žibintuose įtaisytas pailgintas mažo skersmens reflektorius, kuris gali tilpti aptakaus automobilio priekinėje dalyje. Į žibintą įsukama vieno siūlelio halogeninę lempa. Lempos kaitinimo siūlelis yra reflektoriaus optiniame židinyje. Šviesos spindulį

  • Mechanika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 16 puslapių (3689 žodžiai)
  • Kolegija
  • Mechanikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 836 KB
  • Apšvietimo sistemos detalių diagnostika, charakteringi gedimai ir remonto technologijos
    10 - 8 balsai (-ų)
Apšvietimo sistemos detalių diagnostika, charakteringi gedimai ir remonto technologijos. (2016 m. Sausio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/apsvietimo-sistemos-detaliu-diagnostika-charakteringi-gedimai-ir-remonto-technologijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:12