Apšvietimo sistemos


Mechanikos referatas. Įvadas. Apšvietimo automobiliuose pradžia. Apšvietimo sistemos. Tolimojo ir artimojo apšvietimo žibintai. HID (High-Intensity discharge) žibintai. Veikimo principai. Degiklių tipai. Privalumai. Trūkumai. Gabaritiniai, užpakaliniai, numerio ženklo apšvietimo žibintai ir atšvaitai. Priekiniai ir užpakaliniai rūko žibintai ir atbulinės eigos žibintas. Posūkio rodiklis. Įspėjamosios šviesos signalizacijos sistema. Išvados. Literatūra.


Pradinis etapas: lemputė veikia su kontroliuojama perkrova. Kadangi lankas veikia didele galia, kapsulėje temperatūra pakyla greitai. Metalinės druskos garuoja ir lankas suintensyvėja. Tarp elektrodų varža taip pat krenta: elektroninio balasto valdymo įrenginiai užregistruoja ir automatiškai persijungia į nuolatinio veikimo.

Nuolatinis veikimas: visos metalų druskos yra garų fazėje, lankas pasiekė savo stabilią formą ir šviesos efektyvumas pasiekė savo nominalią vertę. Balastas dabar tiekia stabilų elektros energijos tiekimą, todėl lankas nemirga. Stabilaus veikimo įtampa yra 85 voltai kintamos srovės D1 ir D2 sistemose, 42 voltai kintamos srovės D3 ir D4 sistemose. Kvadratinės bangos kintamosios srovės dažnis paprastai yra 400 Hz arba didesnis.

HID priekinių žibintų degikliai sukuria tarp 2800 - 3500 liumenų iš 35 - 38 vatų elektros energijos, o halogeninės kaitinamosios priekinių žibintų lemputės pagamina nuo 700 iki 2100 liumenų iš 40 - 72 vatų 12,8 V.

Šiuo metu labiausiai paplitę šių kategorijų D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D3R, D4S, D4R degikliai. D reiškia iškrovą, ir skaičius yra tipo žymuo. Galutinė raidė apibūdina išorinį skydą. HID žibintų lemputės lankai sukuria didelius trumpųjų bangų ultravioletinius (UV) spindulius, bet nei vienas neišsiveržia pro lemputę, dėl UV spindulių sugėrimo sunkaus stiklo skydo, aptraukto aplink lemputės lanką. Tai svarbu siekiant išvengti UV spinduliams jautrių komponentų ir medžiagų nusidėvėjimui žibintuose. "S" degikliai - D1S, D2S, D3S ir D4S – turi paprastą stiklinį ekraną ir yra labiau naudojami projektoriaus tipo optikoje. "R" degikliai - D1R, D2R, D3R ir D4R - suprojektuoti naudoti reflektoriaus tipo priekinių žibintų optikoje. Jie turi nepermatomą kaukę, apimančią konkrečias skydo porcijas, kuri palengvina optinį šviesos/tamsos kūrimą netoli trumpųjų šviesų šviesos paskirstymo.

Koreliuota spalvos temperatūra gamykliškai instaliuotuose HID žibintuose yra tarp 4100K ir 5000K, kai volframo halogeninių lempų yra 3000-3500K.

Automobilių HID lempos tiekia apie 3000 liumenų ir 90 Mcd/m2 palyginti su 1400 liumenų ir 30 Mcd/m2 halogeninėse lempose. Žibinto optika turi būti skirta naudoti tik su HID lempa, nes gaminama kur kas daugiau šviesos. Tyrimai parodė, kad vairuotojai reaguoja greičiau ir tiksliau, važiuojant keliu su kliūtimis, su gerais HID žibintais, nei su halogeno. Taigi, geri HID žibintai prisideda prie vairavimo saugumo. Prieštaringas argumentas, kad nuo HID žibintų akinimo gali sumažinti eismo saugumą trukdant kitų vairuotojų matomumui. Būtent dėl to Europoje ir daugelyje ne Europos šalių, taikančių Europos Ekonomikos Komisijos reglamentus, visi HID žibintai turi būti įrengti su lęšių valymu ir automatine žibintų aukščio reguliavimo sistema, išskyrus motociklus. Dažniausiai šių sistemų nebūna automobiliuose kuriuose neoriginaliai yra įrengtos HID lempos.

  • Mechanika Referatai
  • 2014 m.
  • 13 puslapių (1991 žodis)
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 1516 KB
  • Apšvietimo sistemos
    10 - 2 balsai (-ų)
Apšvietimo sistemos. (2014 m. Balandžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/apsvietimo-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 02:19