Ar įmanoma būti gyvybingu visą gyvenima?


Sveikatos skaidrės.

Ar įmanoma būti gyvybingu per visą gyvenimo laiko tarpą? Gyvybingumo korekcijos galimybės. Sveikos gyvensenos struktūra. Pakankamas fizinis aktyvumas. Fizinis aktyvumas. Kaip mūsų organizme eikvojama energija? MET – Metabolinio ekvivalento vienetas. (fizinio aktyvumo koeficientas). Energijos gamybos raumenyse būdai pagal fizinės veiklos trukmę. Pulso dažnio (PD) ribos. Ciklinių treniruočių. (skirtų energijos eikvojimui). metodai. Racionali mityba. Žmogaus energijos poreikis per parą. Žmogaus profesinio fizinio aktyvumo koeficientas (FAK-MET). Riešo apimties ir KMI santykis. Mityba subalansuota kiekio atžvilgiu. Mityba subalansuota kokybės atžvilgiu. Analizuojant fizinį aktyvumą būtina vertinti. Pulso dažnis gulint (PD). Rufje Indeksas (RI). Maksimalus Deguonies Suvartojimas (MDS - VO2max). MDS rodiklių vertinimas (Dadelo 2001).


Pakankamas fizinis aktyvumas Racionali mityba Žalingi įpročiai (rūkymas, piktnaudžiavimas alkoholiu, narkotikai) Stresas Ekologija Asmens higiena.

Mažas fizinis aktyvumas gali tapti pagrindine daugybės labai pavojingų ligų, susijusių su sekinančiu gydymu ir didelėmis piniginėmis išlaidomis, priežastimi. Širdies ligos. Kai kurios vėžio formos. Diabetas. Osteoporozė. Insultas. Nutukimas. Stuburo ligos. Psichinės ligos ir depresija. Koks fizinis aktyvumas yra pakankamas?

Asmenys, per savaitę išnaudojantys 500-1000 kcal, vidutiniškai 29% sumažina sveikatos sutrikimų riziką lyginant su nesportuojančiais. Asmenys, per savaitę išnaudojantys 2000-2500 kcal, sveikatos sutrikimų riziką sumažina net 55%. Niekada ne vėlu pradėti fiziškai aktyvų gyvenimą. Kuo vėliau pradedate sistemingai fiziškai aktyvintis tuo sunkiau pasiekti optimalią fizinę būklę.

Buityje (judame kuriant vertybes) Kryptingas sportavimas (judėjimas) yra vertybė.

Pagrindinės medžiagos apykaitos rodiklis (PMA) dauginamas iš Fizinio darbo intensyvumo koeficiento (metabolinio ekvivalento) (MET).

Pagrindinė medžiagų apykaita (PMA) (ramybėje) Harris'o-Benedict'o formulę:.

Fizinis darbas sveikatos atžvilgiu yra optimalus kai medžiagų apykaita suaktyvinama 4-8 k. Fizinio darbo intensyvumas vertinamas metabolinio ekvivalento vienetais (MET) Tokiu būdu per savaitę optimalu fiziškai aktyvinantis išeikvoti 2000-2500 kcal.

Būtina išsiaiškinti kokiais būdais organizme raumenys gamina energiją !!!

2,5 kcal/min energijos sąnaudų. Galima bėgti 13 m/s greičiu.

  • Sveikata Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 48 puslapiai (1301 žodis)
  • Universitetas
  • Sveikatos skaidrės
  • MS PowerPoint 3760 KB
  • Ar įmanoma būti gyvybingu visą gyvenima?
    10 - 2 balsai (-ų)
Ar įmanoma būti gyvybingu visą gyvenima?. (2016 m. Gegužės 31 d.). http://www.mokslobaze.lt/ar-imanoma-buti-gyvybingu-visa-gyvenima.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 18:40