Ar ten įstojau? Tyrimas


Psichologijos referatas.

Raktinės sąvokos. Įvadas. Tyrimas. Tyrimas. Kur studijuojate universitete ar kolegijoje? Tyrimas. Kokiame universitete ar kolegijoje studijuojate? Tyrimas. Kelintu numeriu rašėte specialybę, kurią dabar studijuojate? Tyrimas. Ar daug dėmesio skyrėte specialybės užrašymui jūsų prąšymo lape? Tyrimas. Studijuojate valstybės finansuojamoje ar nefinansuojamoje vietoje? Tyrimas. Kas padėjo apsispręsti dėl studijų pasirinkimo? Tyrimas. Ar galvojate perstoti į kitą specialybę? Tyrimas. Jūsų manymu, ar yra didelis skirtumas studijuoti universitete ar kolegijoje? Tyrimas. Tik studijuojate ar kartu ir dirbate?Kodėl dirbate? Problemos iškėlimas. Problemos įrodymas. Problemos sprendimas.


Poreikis – jis išreiškia priklausomybę nuo egzistavimo sąlygų. Poreikiai gali būti fiziologiniai(oras, maistas) arba socialiniai(saviraiškos, bendravimo, dominavimo).

Siekis – atspindi patį siekimo procesą. Pasiekimas jau yra rezultatas. Siekių motyvas skatina žmogų būti aktyviu, jis formuoja asmenybę.

Pusiausvyros atstatymas – poreikio išpildymas.

Stresas – aplinkybės, kurios apsunkina veiklą. Stresas nesukelia agresyvumo, kaip frustracija, jis kartais būna ir naudingas.

Blokai – kliūtys, trukdančios išpildyti poreikius.

Troškimo ir troškimo motyvų konfliktas – atsiranda tada, kai žmogui reikia daryti pasirinkimą tarp dviejų teigiamų motyvų. Kad kiltų motyvų konfliktas, motyvai turi abu būti reikšmingi ir taip pat jie turi būti vienodos jėgos.

Nesėkmės baimė – prieštaravimas siekių motyvams.

Rizika – visada siejasi su naujovėmis. Tas, kas nauja, yra rizikinga, nes yra nežinoma. Rizika sukelia troškimo ir vengimo konfliktą.

Vidinė motyvacija – mūsų pačių noras būti veiksmingam ir veikti dėl pačios veiklos.

Išorinė motyvacija – aplinkinių nulemtas, kitų žmonių skatinamas noras.

Savaiminė motyvacija – atsispindi tada, kai žmogaus nereikia raginti, jis pats labai noriai daro, siekia užsibrėžto tikslo, be jokių išorinių aplinkybių. Tai gali atspindėti žmogaus vidinę motyvaciją.

Vaidmuo – atskira, apibrėžta santykinai sritis/veikla yra vaidmuo. Vaidmenys yra skirstomi į etapus: vaidmens laukimas; lūkesčių išpildymas; lūkesčių neišpildymas.

Turbūt kiekvienas pirmakursis ar pirmakursė ne kartą savęs nuoširdžiai paklausė “ar ten įstojau, kur norėjau?”, nes juk nemažai dabartinių studentų renkasi specialybę veikiami tėvų ar draugų įtakos, kiti renkasi specialybę dėl prestižo. Dauguma abiturientų į specialybės rinkimasi žvelgia labai neatsakingai ir dažnai didelio dėmesio neskiria specialybės įrašymo vietai stojimo lape, dėl to studijuojant dažnai pasireiškia nepasitenkinimas studijomis, jų kokybe, motyvacijos bei gerų įvertinimų stoka. Šiame darbe mes siekiame išsiaiškinti, ar daug dėmesio studentas skyrė specialybės pasirinkimui, kokie veiksniai nulėmė jo šitokį pasirinkimą, ar dabar jis yra patenkintas studijomis ir jų kokybe ir ar nesiruošia keisti studijų programos.

Buvo atliktas tyrimas – anketavimas, kurio tikslas buvo sužinoti studentų nuomonę, ar ten įstojo mokytis. Anketoje buvo pateikti tokie klausimai:

4.Ar daug dėmesio skyrėte specialybės užrašymui jūsų prąšymo lape?

6.Ar pakanka žinių tiek, kiek jums suteikia universitetas (kolegija)?

8.Ar esate patenkinti universiteto ar kolegijos studijų programa?

9.Jūsų manymu, ar yra didelis skirutmas studijuoti universitete ar kolegijoje?

  • Psichologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 18 puslapių (2355 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 333 KB
  • Ar ten įstojau? Tyrimas
    10 - 9 balsai (-ų)
Ar ten įstojau? Tyrimas. (2016 m. Vasario 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/ar-ten-istojau-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:16