Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje


Lietuvių kursinis darbas. Įvadas. Edukologijos pažiūros. Ugdymo tikslų ir uždavinių pagrindų sistema. Tiriamoji dalis. Mąstysenos trajektorijos. Gyvenimas ir kūryba. Psichikos personažai. Archetipų teorija. Archetipinė kritika. Rašytojas. Tyrimas. Tyrimo rezultatai. Išvados. Literatūra.


Tyrimas atliktas. Archetipinės kritikos idėjos buvo adaptuotos ir pritaikytos literatūros ugdymo procese ir mokyklose. Poetų kūryboje gausu skirtingų archetipų. Mus domino saulės ir lietaus vaizdiniai. Mokiniai noriai atsakinėjo į anketos klausimus. Išanalizavus gautus duomenis, paaiškėjo, kad moksleiviai pirmenybę teikia saulės vaizdiniui – t.y. ugnies archetipiniam pirmavaizdžiui. Saulė – ugnis įkvepia kisti, veikti, judėti. Mokiniai pilni gyvybės,noro patys kurti savo gyvenimą. Tačiau ir lietaus vaizdinys (vandens archetipinio pirmavaizdžio raiška) yra vertinamas. Lyjant atsiranda noras apmąstyti savo nuveiktus darbus, kurti eiles, svajoti. Vanduo – melancholijos elementas. Taigi šie du archetipai artimi vaikams. Tikėtina, jog šis literatūrologinis tyrimas paskatins moksleivius daugiau domėtis poezija, atrasti joje sau artimų dalykų, nes šis tyrimas atskleidė statistiniais vienetais dažnai laikomų moksleivių individualų, kūrybišką santykį su literatūra bei joje atsiskleidžiančiais archetipiniais vaizdiniais.

  • Lietuvių kalba Kursiniai darbai
  • 2014 m.
  • 30 puslapių (7232 žodžiai)
  • Universitetas
  • Lietuvių kursiniai darbai
  • Microsoft Word 44 KB
  • Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje
    10 - 3 balsai (-ų)
Archetipinės kritikos idėjų galimybės skaitant lietuvių poeziją mokykloje. (2014 m. Liepos 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/archetipines-kritikos-ideju-galimybes-skaitant-lietuviu-poezija-mokykloje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 10:20