Aš vaizdo ypatybių tyrimas, taikant 20 pasisakymų testą


Psichologijos laboratorinis darbas.

Įvadas. Metodika. Tiriamieji. Tyrimo būdai. Tyrimo procedūra. Duomenų apdorojimas. Rezultatai ir jų analizė. „Aš“ vaizdo eiliškumo aspektai. Vaikinų ir merginų „Aš“ vaizdo skirtumai. Vaikinų ir merginų pozityvaus savęs vertinimo rodiklių palyginimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Myers manymu, įgydami naują vaidmenį, iš pradžių jaučiame drovumą, tačiau tai, kas prasidėjo kaip vaidyba, pamažu absorbuojame. Tokiu būdu vaidmuo tampa tikrove. Pasitelkdami socialinius palyginimus, mes nusprendžiame, kad esame turtingi ar vargšai, aukšti ar žemi ir t.t. Savojo Aš samprata taip pat priklauso ir nuo kasdieninės patirties. Jei imamės sudėtingų užduočių ir jas įvykdome, jaučiamės kompetentingesni. Aplinkinių nuomonė taip pat formuoja mūsų savąjį Aš: kai kiti apie mus gerai galvoja, mes patys apie save imame geriau galvoti. Savojo Aš supratimas skiriasi ir skirtingose kultūrose, pvz., Azijos, Afrikos ir Centrinės bei Pietų Amerikos žmonės yra savikritiškesni ir ne tokie savimylos, kaip pvz., amerikiečiai (Myers, 2008, p.63). Taigi, kultūra taip pat formuoja savąjį Aš. Vakarų kultūrose žmonės mano esą nepriklausomi, o Azijos ir trečiojo pasaulio šalių atstovai jaučiasi labiau priklausomi nuo kitų.

Savivertė yra visų Aš schemų ir galimų Aš visuma. Svarbus savęs vertinimui yra užtikrintumas tam tikrose srityse, pavyzdžiui, vieni gali vertinti save už puikius mokymosi rezultatus, kiti – už fizinį patrauklumą.Socialinis atstūmimas mažina mūsų savivertę ir stiprina pritarimo poreikį. Paniekinti mes jaučimės nepatrauklūs arba nevisaverčiai (Myers, 2008, p.76).

Remdamasis M.Kuhn ir T.McPartland metodika, P.Žakaitis savęs apibūdinimą skirsto į dvi kategorijas: objektyvieji – atsakymai, atskleidžiantys tiriamųjų tapatinimąsi su visuomenės institucijomis ir subjektyvieji – atsakymai, apibūdinantys subjektyvias būsenas, individualias savybes. Jie rodo, kad žmogus labiau vadovaujasi savo vidiniais išgyvenimais. Jei vyrauja objektyvūs tapatumo aspektai, daroma prielaida, kad žmogui visuomeninis aktyvumas yra svarbus dalykas (Žakaitis, 2010, p.8).

Anot P.Žakaičio, „Tirdami Jav studentus M.Kuhn ir T.McPartland nustatė du dėsningumus: 1) dauguma asmenų, apibūdindami save, pirmiausia siekia išvardyti objektyvius Aš vaizdo aspektus ir tik išsėmę juos pereina prie subjektyvių. 2) Asmenys, kurie pradeda savąjį tapatumą apibūdinti nuo subjektyvių aspektų, prie objektyvių nebegrįžta“ (Žakaitis, 2010, p. 9).

Taigi, šio laboratorinio darbo tikslas – atlikti Aukuro ir krikščioniškosios privačios Vaivorykštės tako gimnazijų moksleivių, 16-17 metų vaikinų ir merginų Aš vaizdo ypatumų palyginamąjį įvertinimą.

pristatyti ir aprašyti, kokiais Aš vaizdo skirtumais pasižymi grupės tirtų merginų ir vaikinų

palyginti vaikinų ir merginų teigiamo ir neigiamo savęs vertinimo rodiklius

2. Merginos yra labiau orientuotos į esamą ar būsimą šeimą nei vaikinai.

Kadangi tyrimo metodika numato, jog tyrimo dalyviai nebūtinai turi priklausyti grupei, o tyrimui skirtas anketas galima pateikti ir pavieniams tiriamiesiems, buvo nuspręsta tyrimą atlikti dviejose gimnazijose: Klaipėdos Aukuro gimnazijoje ir privačioje krikščioniškoje Vaivorykštės tako gimnazijoje. Tiriamųjų amžius buvo pasirinktas vyresnis (16-17 metų), nes buvo numatoma, kad tokio amžiaus tiriamieji supras tyrimo anketose pateiktą instrukciją ir sugebės tinkamai atsakyti į klausimus. Buvo nuspręsta pasirinkti tyrimui 20 tiriamųjų: 10 vaikinų ir 10 merginų, nes to reikalauja šio tyrimo metodika. Kadangi vienoje grupėje buvo 9 vaikinai ir 3 merginos, tai likusios 7 merginos ir 1 vaikinas buvo pasirinktas kitoje gimnazijoje.

Aš vaizdo ypatybių tyrimas, taikant 20 pasisakymų testą. (2016 m. Gruodžio 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/as-vaizdo-ypatybiu-tyrimas-taikant-20-pasisakymu-testa.html Peržiūrėta 2017 m. Spalio 23 d. 05:44