Asinchroninės mašinos skaidrės


Elektrotechnikos skaidrės. Asinchroninės mašinos. Trifazio asinchroninio variklio sandara. Trifazis sukamasis magnetinis laukas. Asinchroninio variklio veikimo principas. Asinchroninio variklio elektriniai parametrai. Asinchroninio variklio sukimo momentas. Asinchroninio variklio mechaninė charakteristika. Asinchroninio variklio paleidimas. Asinchroninio variklio greičio reguliavimas. Asinchroninio variklio sukimosi kryptis. Vienfaziai asinchroniniai varikliai.


Rotorius. Rotorius yra feromagnetinės medžiagos cilindras, kurio išoriniuose išilginiuose grioveliuose yra rotoriaus apvija. Rotoriaus magnetolaidis surenkamas iš oksiduotų dantytų elektrotechninio plieno lakštų. Rotoriaus sandara gali būti dvejopa: trumpai sujungtas rotorius (narvelinis rotorius) arba fazinis rotorius.

Trumpai sujungtas rotorius (narvelinis rotorius). Jo narvelio tipo apvija sudaryta iš varinių ar aliumininių neizoliuotų strypų, kurie iš abiejų rotoriaus pusių sujungiami žiedais. Tie strypai yra įveriami į rotoriaus griovelius arba išliejami, užpilant rotoriaus griovelius skystu aliuminiu ar siluminu (Si ir Al lydiniu).

Fazinis rotorius. Fazinė apvija sudaryta panašiu principu kaip ir statoriaus apvija, t. y. rotoriaus grioveliuose sudedama trifazė ričių sistema (paprasčiausiu atveju 3 vienodos ritės, erdvėje sudarančios 120°). Ritės sujungiamos žvaigžde, o jų laisvieji galai prijungiami prie trijų žiedų, kurie tvirtinami ant rotoriaus veleno izoliuotai vienas nuo kito. Kiekvienas žiedas liečia nejudantį šepetį, kas leidžia sukantis rotoriui jo grandinę sujungti su išorine grandine.

Srovės kryptis laikoma teigiama, jei srovė teka iš ritės pradžios (A, B, C) į jos pabaigą (X, Y, Z). Kryželiu pažymėta srovė, kuri teka „nuo mūsų", o taškeliu - „į mus".

Pirmuoju laiko momentu t1 iA>0, iB<0, iC<0, todėl jų kryptys yra tokios: iš A į X, iš Y į B ir iš Z į C. Antruoju laiko momentu t2: iA>0, iB>0, iC<0; jų kryptys: A→X; B→Y, Z → C.

Statoriaus ir rotoriaus elektrovaros čia k1, k2 - apvijų koeficientai. Besisukančio ir stovinčio rotoriaus elektrovarų santykis Paleidimo metu elektrovara lygi.

Variklis prisitaiko prie pakitusios apkrovos tik tuo atveju, jei apkrovos pasipriešinimo momentas yra ne didesnis už variklio Mmax. Perkrautas variklis sustoja.

Didelės galios variklių paleidimo srovės sumažinamos specialiais paleidimo būdais: 1) paleidimo metu nuosekliai statoriaus apvijoms įjungiami rezistoriai arba induktyviosios varžos; 2) statoriaus apvija prie tinklo jungiama per autotransformatorių, kuriuo sumažinama įtampa paleidimo metu; 3) jei variklio apvijos sujungtos trikampiu, paleidimo metu jas galima perjungti į žvaigždę; 4) paleidimo metu į rotoriaus grandinę įjungiami reostatai.

Asinchroninio variklio rotoriaus sukimosi greitis greitį galime reguliuoti, keisdami tinklo dažnį f, polių porų skaičių p, slydimą s.

Variklio sukimosi kryptis priklauso nuo magnetinio lauko sukimosi krypties. Rotorius sukasi lauko sukimosi kryptimi, o lauko sukimosi kryptis priklauso nuo tinklo fazių sekos. Jeigu esant fazių sekai A→B→C laukas sukasi viena kryptimi, tai esant fazių sekai, pavyzdžiui, A→C→B, jis suksis priešinga kryptimi. Norint pakeisti variklio sukimosi kryptį tereikia sukeisti du tinklo prijungimo laidus vietomis.

Variklis su vienfaze apvija (ekranuotų polių variklis) Paprastai variklis su vienfaze apvija įjungtas į tinklą negali pradėti suktis (paleidimo momentas Mk=0). Norint, kad atsirastų paleidimo momentas, gaminami varikliai, kuriuose dalis poliaus yra įskelta, ir ant tos dalies uždėta trumpai sujungta vija - laidininko žiedas.

Variklis su dvifaze apvija Statoriuje yra dvi ritės, išdėstytos statmenai viena kitai. Tokio variklio statoriuje gaunamas sukamasis magnetinis laukas, jei jo ritėmis teka srovės, besiskiriančios 90° faze. Šį fazių skirtumą galime gauti, prijungę vieną ritę prie tinklo nuosekliai su kondensatoriumi.

Asinchroninės mašinos skaidrės. (2015 m. Rugpjūčio 30 d.). http://www.mokslobaze.lt/asinchronines-masinos-skaidres.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 20:30