Asistento praktikos sveikatos ir fizinio katedros užduotys


Pedagogikos praktikos ataskaita.

PLANAS Renginio aktualumas. Judam kartu !”. Renginio tema , dalyviai ,, Judam kartu ! “. Renginio tikslai. Renginio forma , priemonės. Sporto šventės „ judam kartu “ nuostatai. Šaudyklinis bėgimas. Lankų sukimas. Šuoliai per ilgą virvę. Baudų metimas. Tritaškių metimas. Krepšinis tėvai – vaikai. Renginio eiga. Renginio įsivertinimas. Praktikos apibendrinimas ir savirefleksija. Literatūros sąrašas.


Susipažinusi su 6 klasės auklėtojos darbo planu, supratau, kad Vilniaus Žemynos progimnazijoje, sveiko gyvenimo būdo propogavimas – išties aktualus. Auklėtoja atvirai papasakojo visas klasės problemas ir sėkmes, laimėjimus, pasiekimus bei aptarėme jos, kaip auklėtojos darbo planą. Turėjau galimybę pamatyti sukauptus jau buvusių auklėtinių pamokų temų informacijos aplankus, kuriuose atsispindėjo įvairios su sveikataos ugdymu susijusios temos: AIDS ir ŽIV, sveika mityba, sporto nauda, šiukšlių rūšiavimas, oro tarša, rūkymo žala, jo psichologinius aspektus (mokykloje nemažai rūkančių vaikų), taip pat buvo aptariamos sveiko gyvenimo būdo taisyklės. Pasak, auklėtojos, tokias temas pasirinko patys mokiniai. Dabartiniai auklėtiniai dar tik skirstėsi temas, tačiau, iš to, kas jau pasirinko, buvo galima matyti, kad temos tendencingai kartojasi, tad jų aktualumas vis dar toks pat nemažas. Vaikai renkasi tai kas jiems įdomu, su kuo patys susiduria, tai kas jiems rūpi. Su sveikatinimo temomis jie galėjo susipažinti kitų integruotų pamokų metu t.y per biologiją, geografiją ir pan. Todėl ieškant informacijos buvo vadovaujamasi jau įgytomis žiniomis, kurias dar geriau įsisavino. Tokiu būdu, auklėtoja skatina mokinius ugdyti kitus ir didinti savo turimų žinių kraitį. Pasvarstėme, galbūt dažniau diskutuojant tokiomis temomis, vaikai patys bus daugiau linkę laikytis sveiko gyvenimo būdo taisyklių bei tausos aplinką.

Auklėtojos veiklos planas - apgalvotas ir turiningas, nes klasės valandėlių metu nagrinėjamos ne tik klasės problemos, bet ir aptariamos svarbios sveikatai temos. Tačiau, manau, kad auklėtoja galėtų aktyviau įsijungti į klasės valandėlių vedimą, akcentuoti mokiniams keisti savo įpročius ne tik mokyklos teritorijoje, bet ir grįžus į namus. Pavyzdžiui, kai bus pristatoma šiukšlių rūšiavimo tema, auklėtoja galėtų atsinešti spalvotų šiukšlių maišų ant kurių būtų užrašytos rūšiavimo taisyklės bei šiukšlių tipai. Pasitelkiant tokias vaizdines priemones, mokiniai galėtų geriau įsisavinti informaciją, o suprantant didelę rūšiavimo reišmę, galbūt, tai aktyviai darytų ir namuose. Tikiu, kad pasitelkiant daugiau vaizdinių priemonių, kažką panašaus ir įdomaus būtų galima pritaikyti ir kitoms temoms, kad auklėtiniai girdėtų ne tik ,,sausą‘‘ informaciją, bet ir praktiškai galėtų pabandyti įgytas žinias. Visos minėtos temos yra aktualios mokiniams, nes jos glaudžiai siejasi su sveikata ir ypač tokio amžiaus vaikams, verta įgyti naudingus ir sveikus įpročius, kurie atsirastų ir šeimose. Manau, kad į temų sarašą reikėtų labiau įtraukti temų apie įvairias ligas (ypač aktualias šiuo šaltuoju sezonu), kalbėti apie jų pirmuosius požymius, gydymą. Itin svarbu sužinoti, ką reiktų daryti staiga ištikus, pavyzdžiui, astmos priepoliui, kadangi, dažnais atvejais aplinkiniai žmonės sutrinka ir nežino, kaip elgtis, negali niekuo padėti. Tad mokantis ir kalbant apie tai, atsiranda didesnė tikimybė, jog ištikus nelaimei, mokinai nedvejos ir galės padėti draugams ar artimiesiems.

Asistento praktikos sveikatos ir fizinio katedros užduotys. (2016 m. Vasario 10 d.). http://www.mokslobaze.lt/asistento-praktikos-sveikatos-ir-fizinio-katedros-uzduotys.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 06:08