Asmenybės atminties ir mąstymo ypatybių tyrimas


Psichologijos referatas.

Įvadas. Asmenybės atminties samprata. Mąstymo samprata. Įgūdžių būdai. Atminties tyrimas. Mąstymo tyrimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Informacijos perdirbimo modelis paaiškina, kaip informacija iš aplinkos patenka į mūsų atmintį. Procesas prasideda nuo dirgiklio, sukeliančio orientuojančią reakciją, kuri sužadina norą daugiau apie tą dirgiklį. Labai svarbu čia yra dėmesys – jis dažnai yra reakcija į psichofizines, emocines dirgiklio savybes, jo neįprastumą ar komandinį pobūdį.

Mokslinė teorija – tai tarpusavyje susijusių prielaidų ir sąvokų rinkinys, kuris susieja įvairius empirinius tyrimus bei siūlo naujus ryšius tarp jų, kurie turėtų išryškėti tam tikromis aplinkybėmis (Pervin, 1980).

Tiriamosios emocinė – psichologinė būsena. Mergaitė komunikabili laisvai bendraujanti, atvira, daug kalbanti, judri. Su bendraamžiais vaikais sutaria labai gerai, greitai randa bendrą veiklą, tačiau mėgsta dominuoti. Tyrimo metu mergaitė jaudinosi, kad atliktų gerai pateiktą darbą. Šio tyrimo metu , ji buvo aktyvi ir norėjo pradėti užduotį kuo greičiau, kadangi ji jau atlikinėjo asmenybės savybių ir jutimo/ypatybių tyrimus. Tyrimas buvo atliekamas laisvu nuo mokyklos laiku. Tai yra savaitgalį. Mergaitė buvo pailsėjusi, gerai nusiteikusi. Tyrimą atliko savoje aplinkoje.

Tyrimo tikslas: Nustatyti mokinio valingo įsiminimo ypatybes.

Tyrimo eiga: Mokiniui siūloma išmokti kurią nors mįslę, skaičiuotę. Pavyzdžiui:

Tiriamoji įsiminė gana greitai mįslę įsiminė per 5 kartus, perskaičius tekstą. Atkartojo mįslę aiškiai, emocingai. Išklausius mįslę pateikė atsakymą – „Kelias“. Žinant atsakymą daug lengviau buvo galima įsiminti pačią mįslę.

Skaičiuoklę vaikas įsiminė sunkiau, todėl kad buvo ilgesnės apimties. Pirmą posmelį buvo lengviau įsiminti, nes jame žodžiai buvo trumpesni, labiau eiliuoti, mažiau žodžių ir jie ne tokie sudėtingi kaip antrajame posmelyje. Pirmą posmelį pavyko prisiminti per keturis kartus, antrajam prireikė net trylika kartų. O visą skaičiuotę vaikui mokytis prireikė 30 minučių. Vaikas pastebimai susijaudino mokindamasi antra posmelį, todėl kad pati pastebėjo, nes sunkiau sekėsi įsiminti antrą posmelį, galbūt dėl to kad tiriamajai buvo mažiau girdėtų žodžių. Tokių kaip „kazokėlis, sidabrinę rasą krečią“.

  • Psichologija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 11 puslapių (1577 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 1703 KB
  • Asmenybės atminties ir mąstymo ypatybių tyrimas
    10 - 6 balsai (-ų)
Asmenybės atminties ir mąstymo ypatybių tyrimas. (2016 m. Birželio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/asmenybes-atminties-ir-mastymo-ypatybiu-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 04:23