Asmenybės formavimas ir šeima


Asmenybes formavimasis. Vaiko asmenybes formavimas. Šeimos reikšmė asmenybės formavimuisi. 1.šeimos reikšmė asmenybės formavimuisi. Zmogaus asmenybes formavimas. Asmenybės socialiniai veiksniai procesai. Asmenybes formavimasis literaturoje. Kas formuoja zmogaus asmenybe rasinys. Kaip aplinka formuoja zmogaus asmenybe. Kas formuoja asmenybe.

Psichologijos referatas. Įvadas. Ar kiekvienas žmogus yra asmenybė? Kas yra socializacija. Vaiko socializacija šeimoje? Išvados. Literatūros sąrašas. Asmenybės formavimasis - ilgas procesas. Jo užuomazgos pastebimos, kai vaikas pradeda veikti savarankiškai, savo iniciatyva, atsisakydamas vyresniųjų pagalbos. Antrųjų metų pabaigoje - trečiųjų pradžioje vaikas pirmą kartą pasako: „aš pats”. Savarankiškumui didėjant, ryškėja individualybė. Mokykliniai metai - svarbus asmenybės brendimo laikas, bet ir po jų nesibaigia jos vystymasis. Asmenybės ir savęs suvokimo vystymąsį lemia daugelis veiksnių, kurie grupuojami į endogeninius (vidinės kilmės) ir egzogeninius (išorinės kilmės) veiksnius. Yra daugelis nuomonių, kas gi lemia asmenybės formavimąsi: aplinka ir auklėjimas, ar įgimtos savybės. Endogeniniai vystymosi veiksniai yra paveldimumas ir brendimas. Iš ankstesnių kartų paveldimos tam tikros savybės, turinčios įtakos ne tik biologiniam, bet ir psichologiniam vystymuisi. Brendimą skatina vidiniai augimo procesai, glaudžiai sąveikaujantys su aplinka. Egzogeniniai veiksniai - tai aplinkos poveikiai, į kuriuos individas reaguoja, vienus įsisavindamas, kitus atmesdamas. Išmokimas - svarbus asmenybės vystymosi veiksnys. Juo įgyjama individuali patirtis, padedanti įsitvirtinti visuomenėje. Visi šie veiksniai formuoja paauglio ar jaunuolio savęs suvokimą ir asmenybę. Kalbant apie veiksnius, formuojančius tai, negalime nepaminėti protinių sugebėjimų ir pažinimo. Prie asmenybės formavimo labai aktyviai ir ženkliai prisideda ir socialinė aplinka.


Asmenybės formavimasis - ilgas procesas. Antrųjų metų pabaigoje - trečiųjų pradžioje vaikas pirmą kartą pasako: aš pats .

Asmenybės ir savęs suvokimo vystymąsį lemia daugelis veiksnių, kurie grupuojami į endogeninius (vidinės kilmės) ir egzogeninius (išorinės kilmės) veiksnius.

Endogeniniai vystymosi veiksniai yra paveldimumas ir brendimas.

Egzogeniniai veiksniai - tai aplinkos poveikiai, į kuriuos individas reaguoja, vienus įsisavindamas, kitus atmesdamas.

Visi šie veiksniai formuoja paauglio ar jaunuolio savęs suvokimą ir asmenybę.

žmogus yra ne tik biologinė, psichinė, bet ir socialinė būtybė. Daugelis biologinių bei psichinių žmogaus savybių gali būti perduodamos genetiškai, tačiau svarbiausi ir jam būdingiausi sociokultūriniai bruožai negali būti paveldimi, nors biologinės žmogaus organizacijos ypatybės kartais gali šiek tiek veikti ir žmogaus socialinę raidą.

Visuomenė yra ta sociokultūrinė realybė, kurioje ir vyksta šie sudėtingi sudetingi žmogaus socialinio tapsmo procesai. Asmenybė yra svarbiausias bazinis visuomenės socialinės struktūros elementas. Be jos nėra ir negali būti socialinių veiksmų, socialinių ryšių ar santykių, žmoniasmenybė - tai tiesioginis tarpasmeninių santykių atspindys. Asmenybė paprastai nagrinėjama kaip konkreti išraiška ir kaip socialiai reikšmingų konkrečios visuomenės bruožų ir savybių sistemos įsikūnijimas žmoguje. Asmenybės ypatingumas yra ne jos kraujo sudėtis ar abstrakti žmogaus fizinė prigimtis, o jo socialinė vertė. Asmenybe negimstama, o tampama. Tik ką atėjęs į pasaulį kūdikis yra žmogus, bet ne asmenybė, nors jame jau užprogramuota reali gali­mybė tapti asmenybe ateityje. Taigi ne kiekvienas žmogus - asmenybė. Tačiau, antra vertus, bet kuris žmogus (ne tik genialus, talentingas ar itin socialiai ryškus), atspindintis svarbiausius savo visuomenės socia­linius ir kultūrinius bruožus bei aktyviai veikiantis joje kaip subjektas, gali būti vertinamas kaip asmenybė.

Teisingumas ir tolerancija, pasirengimas padėti, tvirtumas – tai asmenybės bruožai, be kurių neįmanomas pedagoginis veikimas. Šiame veikime išryškėja specialūs pedagoginiai sugebėjimai. Pedagoginį sugebėjimą apibūdina įvairūs skirtingų sugebėjimų dariniai: diagnostinių, komunikacinių, organizacinių, ekspresyvinių, akademinių, kūrybinių. (vaikų darželių auklėtojoms reikalingas ryškus komunikatyvumo sugebėjimas. ) pedagogas ne tik jaučia dvasinių vertybių ir jų perteikimo kitiems poreikį, bet ir poreikį gyventi jomis, jas realizuoti savo mąstymu ir elgesiu.

  • Psichologija Referatai
  • 2011 m.
  • 8 puslapiai (1476 žodžiai)
  • Universitetas
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 14 KB
  • Asmenybės formavimas ir šeima
    10 - 1 balsai (-ų)
Asmenybės formavimas ir šeima. (2011 m. Sausio 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/asmenybes-formavimas-ir-seima.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 02:34