Asortimento formavimas UAB Palink


Marketingo kursinis darbas.

Asortimento formavimas „ Uab palink “ įpatumai. ĮVADAS Temos aktualumas. Darbo objektas. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Asortimento formavimas teoriniu aspektu. Prekių asortimento formavimą lemiantys veiksniai. Asortimento politiką lemiantys veiksniai. Prekių asortimento formavimo strateginės orientacijos. Visuotinė konkurencija. Vertikalioji konkurencija. Horizontalioji konkurencija. Prekių asortimento pardavimo strategijos formavimas. Asortimento analizė. Asortimento kaitos kryptys. Asortimento plėtimas. Asortimento siaurinimas. Asortimento pertvarkymas. Asortimento pakeitimas. „ Uab palink “ parduotuvės „ iki cento “ asortimento formavimo tyrimas. „ IKI CENTO “ charakteristika. „ IKI CENTO “ asortimento formavimą lemiantys veiksniai. Išoriniai asortimentą lemiantys veiksniai. Konkurentų analizė. Vidiniai asortimentą lemiantys veiksniai. Parduotuvės ,, IKI CENTO “ asortimento analizė. Asortimento formavimo ir valdymo strategijos. Informacijos šaltinių sąrašas.


Deja, ne visose Lietuvos parduotuvėse asortimento formavimo klausimas yra išpręstas. Būtent todėl savo darbe pasirinkau nagrinėti UAB „Palink“ parduotuvės „IKI CENTO“ prekių asortimento formavimą. Šios įmonės siūlomų prekių asortimentas yra itin skurdus, o tai sąlygoja neigiamą įmonės augimą rinkoje.

Atliekant tyrimą remsiuosi: J. Pajuodis, V. Pranulio, S. Urbonavičiaus, R. Virivilaitė ir kitų autorių knygomis bei darbais ir straipsniais.

Darbo objektas: Asortimento formavimas „UAB PALINK“ ypatumai

Darbo tikslas: Išanalizuoti „UAB PALINK“ parduotuvės „IKI CENTO“ siūlomų prekių asortimento formavimą.

Darbo uždaviniai:

atlikti mokslinės literatūros analizę nagrinėjama tema;

išanalizuoti ir įvertinti parduotuvės „IKI CENTO“ prekių asortimentą;

išanalizuoti vartotojų poreikius pateiktam prekių asortimentui;

išanalizuoti vartotojų poreikius bei parduotuvės prekių asortimento atitikimą paklausai;

pateikti asortimento formavimo strategiją, leidžiančią užtikrinti įmonės asortimento plėtrą.

Pagal joms būdingą ilgaamžiškumą ar materialų apčiuopiamumą prekes galima suskirstyti į tokias tris grupes:

a) ilgalaikio naudojimosi prekės - tai materialūs gaminiai, paprastai skirti daugkartiniam naudojimuisi. Tokių prekių pavyzdžiais gali būti šaldytuvai, staklės, drabužiai.

b) trumpalaikio naudojimosi prekės - materialūs gaminiai, visai suvartojami per vieną ar kelis naudojimosi ciklus. Tokių prekių pavyzdžiais gali būti alus, muilas, druska.

c) paslaugos -pardavimo objektai, kuriuos sudaro veiksmai, nauda ar patenkinimas.

Prekių politika apima ir prekių asortimento formavimą. Prekių asortimentą galima apibūdinti maždaug taip: tai prekės, glaudžiai susijusios tarpusavyje arba dėl jų funkcionavimo panašumo, arba dėl to, kad jas parduoda toms pačioms klientų grupėms, arba tose pačiose prakybos įmonėse, arba jų kainų diapazonas yra tas pats.

Laikui bėgant asortimentas paprastai plečiamas. Įmonė gali tam naudoti du būdus, jį didinti arba sodrinti ( R. Virvilaitė, 1997).

a) sprendimas didinti prekių asortimentą. Bet kurios įmonės prekių asortimentas yra viso pramonės šakos prekių asortimento dalis. Asortimento, didinimas būna tada, kai įmonė tarsi perauga, ką jau gamina, ribas. Didinimas gali vykti arba apimant žemesnius rinkos sluoksnius, arba aukštesnius, arba, iškart abiem kryptimis;

b) sprendimas sodrinti prekių asortimentą. Plėsti prekių asortimentą galima ir įtraukiant naujus gaminius, siūlomus jau apimties rinkos sluoksniams. Esama kelių priežasčių, dėl kurių imamasi sodrinti asortimentą: 1) įmonė siekia gauti daugiau pelno; 2) bando įtikti tarpininkams, kurie skundžiasi turimo asortimento spragomis; 3) nori geriau panaudoti gamybos pajėgumus; 4) ketina tapti pirmaujančia ir turėti išsamų asortimentą 5) siekia likviduoti asortimento spragas, kad jomis nepasinaudotų konkurentai. Persodrintas asortimentas mažina bendrąjį pelną, nes prekės pradeda trukdyti viena kitai, o vartotojai tampa sutrikę. Prieš pateikiant naujus gaminius, įmonei reikėtų įsitikinti, ar naujovė pakankamai skiriasi nuo gaminamų prekių.

Prekės gyvavimo ciklo egzistavimas nurodo dvi įmonei kylančias problemas. Pirma, ji turi laiku rasti naujų prekių pakeisti toms, kurios jau yra nuosmukio stadijoje. Ir antra, įmonė turi mokėti efektyviai organizuoti darbą su jau egzistuojančiomis prekėmis kiekviename jų gyvenimo ciklo etape. Kai kurios kompanijos, kurios neįstengia deramai pateikti jau turimų prekių, nukreipia visą savo energiją naujovėms kurti. Kitos - atvirkščiai, skiria visas jėgas esamomis prekėmis teikti, atsisakydamos kurti pakankamai naujovių, praversiančių ateityje. Įmonei nederėtų pulti nė į vieną iš tų kraštutinumų (R. Virvilaitė, 1997).

Be šio, svarbiausio tikslo, asortimento politikos tikslas yra padidinti prekybos įmonės patrauklumo potencialą.

Asortimento politikos strategines orientacijas plačiai analizuoja A. Pajuodis (2005) pasak jo, asortimento sudarymo strategines gaires lemia prekybos įmonės ryšių su rinka pobūdis, iš kurių išplaukia tokie principai:

Asortimento formavimas UAB Palink. (2016 m. Vasario 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/asortimento-formavimas-uab-palink.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 11:55