Asortimento politika


Ekonomikos referatas. Asortimento politika. Asortimento politikos ir asortimento struktūros sampratos. Asortimento politika. Asortimento politiką lemiantys veiksniai. Asortimento politikos tikslai ir strateginės bei operatyvinės orientacijos. Asortimento sudarymo procesas apima dvi pakopas. Asortimento valdymo strategijos. Asortimento analizė.


Asortimentas – tai prekių rinkinys, kurį tam tikru metu rinkai pateikia prekybos įmonė. Taigi asortimentas yra prekybos įmonės pasiūla. Platesne prasme prekybos įmonės asortimentas apima ir jos teikiamas paslaugas.

Asortimento politika – tai visi sprendimai ir veiksmai, kuriais siekiama sudaryti prekybos įmonės asortimentą, formuoti jos pasiūlą.

Asortimento politika lemia prekybos patalpų poreikį ir jų įrengimą bei įrangą, prekių pirkimo politiką, komunikacijos priemones. Todėl asortimento politika yra labai svarbi kiekvienos prekybos įmonės veiklos sritis.

Prekybos įmonėje parduodama daugybė įvairiausių prekių. Atsižvelgiant į keliamus tikslus, jos įvairiai skirstomos, klasifikuojamos. Prekybos įmonių marketinge prekų klasifikavimo tikslas – sudaryti galimybę efektyviau valdyti asortimentą, priimti racionalius asortimento politikos sprendimus. Marketingo literatūroje pateikta nemažai prekių klasifikavimo siūlymų. Jie skiriasi klasifikavimo požymiais ir praktine nauda. Trumpai susipažinkime su kai kuriomis klasifikacijomis, turinčiomis didesnės reikšmės prekybos įmonių asortimento politikaukščiausiame piramidės lygmenyje yra mažiausias asortimento vienetas, kurį pagal tam tikrus kiekybinius ar kokybinius požymius galima išskirti iš prekių visumos. Jis vadinamas prekės rūšimi, arba pozicija. Jis atitinka p. Kotlerio schemoje prekės vienetą. Šį vienetą galima apibūdinti tokiais pavyzdžiais: skalbimo milteliai automat ariel color išfasuoti po 600g. , arba a\b vievio malūnas aukščiausios rūšies kvietiniai miltai 550d, išfasuoti po 2kg. Labai giminingas vienas nuo kito mažai besiskiriančios prekių rūšis (vienetus) vokiečių specialistai vadina prekės pavadinimu. Prekių pavadinimai vienas nuo kito skiriasi neesminėmis savybėmis. Pavyzdžiui, skalbimo milteliai skalbimui mašinomis, aukščiausos rūšies kvietiniai miltai. Sujungus skirtingų pavadinimų prekes, gaunamos prekių pavadinimų grupės. Pavyzdžiui, skalbimo priemonės, miltai. Jas sujungus – prekių grupės. Pavyzdžiui, buitinės chemijos prekės, grudų produktai. Sujungus prekių grupes sudaromos prekių šeimos, pavyzdžiui, namų ūkio prekės, bakalėjos prekės, šias sujungus gaunamos prekių šakos, pavyzdžiui, buities prekės, maisto prekės. Taip kiekviename asortimento lygmenyje sudaromas vis platesnis, tačiau mažiau specifinis prekių kompleksas.

Prekybos įmonėje nebūtina naudotis pateikta asortimento struktūra. Konkrečiu atveju galima įtraukti papildomų lygmenų arba kai kurių atsisakyti.

  • Ekonomika Referatai
  • 2010 m.
  • Leonardas
  • 8 puslapiai (1668 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 14 KB
  • Asortimento politika
    10 - 1 balsai (-ų)
Asortimento politika. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/asortimento-politika.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 23 d. 22:26