Atlyginimas ir motyvacija


Finansų referatas. Įvadas. Atlyginimo samprata. Darbuotojų motyvacijos analizė. Motyvacijos samprata. Motyvacijos teorijų analizė. Darbutojų motyvavimo priemonės organizacijose. Išvados. Literatūtra.


Atlygis už darbą literatūroje apibrėžiamas kaip pajamų šaltinis išreikštas pinigine forma, kurį visuomenė moka savo nariams pajal jų panaudoto protinį ir fizini darbo kiekį. Vienas iš svarbiausių organizacijos uždavinių yra išlaikyti tokį darbuotojų motyvacijos kiekį, kuris atitiktų organizacijos tikslus, bei keliamus uždavinius.

Motyvacija – tai tokia žmonių veikla, kai jie ar įmonė pasiekia savo tikslus, bei patenkina poreikius. Darbutojas turintis motyvacijos nori būti darbe, didžiuojasi savo atliktu darbu, neturi neigiamo požiūrio į įmonę, būtent dėl to, motyvacija yra naudinga įmonei. Patys įmonių vadovai turi susikurti motyvacijos modelį, o prieš pradedant jį kurti, reikėtų išsiaiškinti, kas veikia darbuotoją tam tikrai veiklai.Kiekvieno žmogaus poreikiai yra skirtingi, todėl ir sudarytame motyvavimo modelyje turi būti pateiktos skirtingos motyvavimo priemonės.

Daugelis darbuotojų motyvaciją suvokdami pinigine išraiška daro klaidą. Jei pažvelgtume į Vakarų šalis, ten tik viena dalis darbo užmokesčio yra piniginė išraiška, tačiau ir piniginio atlygio ignoruoti nereikėtų, nes jo pagalva galime patenkinti pirminius poreikius.

Temos aktualumas – Norint sumažinti darbuotojų kaitą, padidinti darbo našumą, išlaikyti kvalifikuotus darbuotojus neapsieisime be darbuotojus motyvuojančių priemonių.

Problema: Neanalizuojama darbuotojo motyvacijos svarba, skaičiuojant ir mokant jo atlyginimą.

Darbo objektas –Motyvacija ir atlyginimas

Darbo tikslas – Atskleisti teorinius motyvavimo ir atlyginimo aspektus, bei nustatyti motyvavimo organizavimo principus.

Pagrindiniai darbo uždaviniai: pateikti atlyginimo ir motyvacijos sampratą teoriniu aspektu, atlikti motyvacijos teorijų  analizę, išnagrinėti darbuotojų motyvavimo priemones organizacijose.

Darbo metodai: literatūros šaltinių analizė, internetinių šaltinių informacijos analizė, duomenų sisteminimas, apibendrinimas ir grafinis vaizdavimas;

Daugelis žmonių trokšta sėkmės, tačiau ne visi ją pasiekia. Kai kurie iš jų net nesuvokia kas yra sėkmė. Yra tokių, kurie mano, kad sėkmė – tai pinigai, šlovė, galia. Tie, kuria remiasi šiuo apibrėžimu dažniausiai nusivilia, nes visos jų viltys žlunga ir jie taip ir nepatiria laimės, o laimė pasiekiama tik sunkiai dirbant ir dedant didžiules pastangas. Mano nuomone, darbas yra tai, be ko pasaulis neegzistuotų, jis mus apsaugo nuo skurdo, nuobodulio ir ydų. Jei atsikltume apklausą ir paklaustume kodėl žmonės dirba, kiekvienas iš jų atsakytų savaip. Vieni teigtų dirbantys dėl to, kad darbas yra jų pragyvenimo šaltinis, antri galbūt dėl to, kad darbas teikia iššūkių, treti dėl to, kad darbas teikia galimybę bendrauti, kiti, kad tai galimybė turėti visuomenėje svorį, statusą, padėtį ir t.t.

Darbą galime apibūdinti kaip fizinę arba protinę veiklą. Jis gali būti suprantamas kaip gamybos atlikimo būdas (namų  darbo gaminys) ar poelgis (geras darbas). Jei nagrinėtume kaip darbas apibrėžiamas darbo psichologijoje, sužinotume, kad  darbas suprantamas kaip tam tikra žmonių visuomeniškai naudinga (asmeninių ar visuomeninių interesų suderinimo prasme) veikla, kurioje jie sąveikauja tarpusavyje, gamindami įvairias vertybes.   Psichologiniu aspektu – darbas kaip individo emocijų šaltinis, kaip individo socializacijos terpė, kaip asmeninių vertybių, poreikių patenkinimas.

Kiekvienas iš mūsų suvokia, kad už darbą turi būti atlyginta. Atlyginimas žmogui yra visa tai ką jis vertina ir brangina, jis suprantamas kaip tiesioginės ir netiesioginės piniginės išmokos darbuotojui. Šiandieniniame pasaulyje negalime apsiriboti tik finansine atlyginimo išraiška. Daugelio organizacijų sukaupta patirtis rodo, kad sėmę dažniausiai nulemia gebėjimas tinkamai pasinaudoti darbuotojų turimomis žiniomis, kvalifikacija ir pan. Norint suvienyti darbuotojus, bei nukreipti jų pastangas bendrų tikslų siekimui personalo motyvavimas tampa viena svarbesnių bet kurios organizacijos strategijos dalių.

Vadovaujantis H. Fayol (2005) darbo užmokestis yra suteiktų paslaugų kaina. Jis turėtų būti teisingas ir tenkinti tiek personalą, tiek įmonę (darbuotoją ir darbdavį). Darbo užmokestis yra pagrindinis žmogaus, įmonės ar įstaigos darbuotojo pajamų šaltinis. Jo dydis priklauso nuo aplinkybių, nepriklausančių nuo darbdavio valios ir darbuotojo vertingumo, pvz nuo pragyveinimo lygio, personalo pertekliaus arba trūkumo, bendrų verslo sąlygų ir nuo darbuotojo vertingumo. Pakalbėjime apie mokėjimo būdą turintį įtakos atlyginimui.

  • Finansai Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3738 žodžiai)
  • Universitetas
  • Finansų referatai
  • Microsoft Word 47 KB
  • Atlyginimas ir motyvacija
    10 - 9 balsai (-ų)
Atlyginimas ir motyvacija. (2015 m. Spalio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/atlyginimas-ir-motyvacija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 12:37