Atmintis mokymosi procese


Psichologijos skaidrės. Atmintis mokymosi procese. Atminties blokai. Informacija, kuri. Atminties sistemos, padedančios išmokti. Dėmesys ir atmintis. Žinotini 2 dalykai. Pakartojimas. Užkodavimas. Ilgalaikė atmintis. Metaatmintis. Atminties veiksniai. Ebinhauzo užmiršimo kreivė. Tiriant suaugusiuosius nustatyta, kad jie įsimena. Valingas prasminis loginis įsiminimas. Mechaninis įsiminimas. Saugojimas (išlaikymas). Atgaminimas. Užmiršimas. Nėra prastos atminties.


Yra gyvybiškai svarbi, Labai domina mane, Yra man nepaprastai naudinga arba žalinga, Padeda išvengti skausmo ir nepageidautinų dalykų, Yra susijusi su stipriais jausmais, išsyk patenka į ilgalaikę atmintį.

Informacija, į kurią per 3 sek. neatkreipiamas dėmesys ir kuri neatpažįstama, dingsta iš sąmonės (pvz., praeivių veidai gatvėje). Aplinka siūlo daugiau informacijos negu galime įsiminti, todėl dėmesys atlieka filtro vaidmenį.

Įvertindami kiekvieną naują informaciją, naudojame jau turimas ilgalaikėje atmintyje žinias. Mokiniai, kurių ilgalaikė atmintis sunkiai skiria vertingą ir nevertingą informaciją, dėmesio laukas yra siauras ir jie labiau išsiblaško.

Informaciją atgaminti lengviau veikiant palankiems pašaliniams stimulams, patraukiantiems dėmesį.

Išsaugoti informaciją padeda kartojimas. Kartojimas gali būti dvejopas: Tarnaujantis trumpalaikei atminčiai (kartojame informaciją, kuris šiuo metu aktuali); Detalizuotas, perkeliantis informaciją iš trumpalaikės į ilgalaikę atmintį; tai vyksta informaciją siejant su ilgalaikės atminties (patirties) turiniu.

Užkoduota įsisąmoninta informacija sudaro ilgalaikės atminties turinį. Manoma, kad ilgalaikės atminties apimtis neribota. Ribotos yra atgaminimo galimybės (kai kuriuos dalykus atgaminame tik ypatingose būsenose). Ilgalaikė atmintis priklauso nuo žmogaus interesų, gebėjimų, nuostatų vertybių ir kt.

Prigimtį atskleidžia jos tipai: Epizodinė („aš čia kažkada buvau.

Atmintis mokymosi procese. (2015 m. Balandžio 29 d.). http://www.mokslobaze.lt/atmintis-mokymosi-procese.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 00:18