Atsakomybė pervežant krovinį Etanolio tirpalas


Transporto bakalauro darbas.

Įvadas. x. Vežimo proceso dalyvių atsakomybės pagrindų teorinė analizė. x Atsakomybės sąvokos samprata. Atsakomybės svarba gabenant pavojingus krovinius. Ženevos tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencijos pritaikymas. Pavojingų krovinių vežimo tarptautinis teisinis reglamentavimas. Tarptautinis teisinis reglamentavimas. Civilinė atsakomybė. x. Administracinė atsakomybė. x. Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklės. Atsakomybės paskirstymas. x. Ekipažo vežančio pavojingus krovinius tarptautiniais maršrutais reikalavimai Vežėjo atsakomybė ypatumai. x. Siuntėjo atsakomybė ypatumai. Krovinio gavėjo atsakomybės ypatumai. Etanolio gabenimo proceso ypatumai įmonėje. x. Uab „Autopaslauga“ struktūra ir valdymas. Veiklos sritys ir jų aprašymas. Uab „Autopaslauga“ transporto priemonių parkas. Personalo apžvalga. x. Padalinių vadovų atsakomybės pasiskirstymas įmonėje. Ekipažo atsakomybė įmonėje. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas įmonėje pagal CMR konvencijos nuostatas. Vežėjo pažeidimai. x. Siuntėjo pažeidimai. x. Atsakomybės vieta, projektuojant etanolio vežimo technologinio procesą. Etanolio tirpalo pristatymas. x. Cisternos parinkimas etanolio tirpalo vežimui. Cisternos konstrukciniai reikalavimai. Cisternos žymėjimas. x. Cisternos bandymas ir kodavimas. Reikalingos cisternos įrangos aprašymas. Autocisternos ženklinimas. x. Saugos konsultanto atsakomybė parenkant transporto priemonę. Tinkamas dokumentacijos pildymas. Reikalingos dokumentacijos naudojimas įmonėje.


Transporto sistema yra viena iš svarbiausių faktorių nulemiančių ne tik Lietuvos valstybės sėkmę ir tempus Europos erdvėje, bet ir ekonomikos pažangą bei žmonių gyvenimo lygį. Pramoninės produkcijos ir žaliavų, pasižyminčių pavojingomis savybėmis, pervežimas užima ypatingą vietą bendroje pervežimų struktūroje tiek Lietuvoje tiek ir Europoje. Pavojingų krovinių tarptautinį vežimą automobilių transportu reglamentuoja Europos sutartis dėl tarptautinio pavojingų krovinių vežimo keliais (ADR). Dėl tokių priežasčių, jos tobulinimui bei plėtrai telkiamos pačios naujosios technologijos.

Pastaruoju metu pavojingų krovinių vežime vis daugiau dėmesio skiriama eismo saugumui, stengiamasi sumažinti neigiamą transporto priemonių poveikį aplinkai bei sumažinti nelaimingų atsitikimų galimybę iki minimumo, bet pats svarbiausias dalykas į kurį kreipiama daug dėmesio yra – krovinio siuntėjo, vežėjo bei gavėjo atsakomybės klausimai. Statistiniai tyrimai rodo, kad daugiausia krovinių yra pervežama kelių transportu. Statistiniai duomenys rodo, kad Europos sąjungos teritorijoje, pavojingų krovinių vežimas siekia apie 10 mlrd. tonų kilometrui. Kelių transportu pavojingų krovinių pervežama net 58 %, geležinkeliu - 25%, o vidaus vandenimis - 17 %. Statistinių duomenų skaičiai yra ne maži, todėl pavojingų krovinių vežimo proceso bei tai reglamentuojančių procedūrų nuodugnus tyrinėjimas, išmanymas yra svarbus bei būtinas. Todėl visos su pavojingo krovinio gabenimu susijusios šalys turi žinoti savo pareigas bei žinoti pasekmes už jų nevykdymą. Vežėjams norintiems vežti pavojingus krovinius yra keliami dideli reikalavimai, nes didžiąją dalį pas krovinio vežėja būna pavojingas krovinys ir nuo vežėjo priklauso jo saugus pristatymas.

Siekiant išvengti nemalonumų, galinčių kilti vežant pavojingą krovinį yra pasirašoma sutartis tarp krovinio siuntėjo bei vežėjo, kurioje yra numatytos šalių pareigos bei jų atsakomybė. Sutartis dėl pavojingo krovinio vežimo sudaroma remiantis vežėjo civiline atsakomybe pagal Ženevos tarptautinių krovinių vežimo keliais sutarties konvenciją bei jos draudimus, į kurią Lietuva įstojo 1993 metais.

Darbo tikslas – įvertinti atsakomybės pagrindus projektuojant etanolio tirpalo vežimo procesą, siekiant užtikrinti tinkamą krovinio pristatymą.

Darbo uždaviniai:

Atlikti vežimo proceso dalyvių atsakomybės teorinę analizę

Išnagrinėti įmonės veiklą bei įmonės padalinių atsakomybės pasiskirstymą

Suprojektuoti pavojingos medžiagos JT 1170 gabenimo technologinį procesą

Įvertinti vežimo proceso dalyvių atsakomybės lygį

Taikyti CMR konvencijos nuostatas, projektuojant pavojingos medžiagos JT 1170 gabenimo procesą

Darbo objektas: atsakomybės pagrindai.

Darbo metodai: mokslinis, specialios, techninės mokslinės literatūros analizė ir įmonės veiklos analizė.

Prieš pradedant aiškinti kas yra atsakomybė, reikia trumpai aptarti atsakomybę apskritai. Dabartinės lietuvių kalbos žodyne žodis atsakomybė, turi tokias reikšmes: 1) reaguoti, atsiliepti; 2) gauti atpildą už nusikaltimą ar kitus neteisėtus veiksmus; 3) garantuoti, užtikrinti darbo sėkmę ir pan.

Pagal rašytoją Alfonsą Vaišvilą, teisės teorijos vadovėlyje apie atsakomybę yra rašoma, kad atsakomybė yra teisinė, jos samprata negali būti kildinam iš nieko kito, kaip tik iš pačios teisinės atsakomybės prigimties. Todėl kaip kiekvienas asmuo supras atsakomybę, toks požiūris bus į teisinę atsakomybę. Dažniausiai teisinė atsakomybė yra faktiškai tapatinam su sankcijų taikymu, su neigiamais padariniais atsakomybės pažeidėjui. Atsakomybės pažeidimas prasideda teisės pažeidimu ir baigiasi teisės pažeidėjo teisių suvaržymu.

Žmogus atsakomybė supranta bendriausia prasme, kad tai žmogaus teisnių, pareiginių, dorovinių, elgesio ir kitų reikalavimų vykdymas, kad jis yra atsakingas už savo veiksmus ir kad turi atsakyti už savo veiksmų pasekmes.

Kiekvieną žmogaus poelgį galima vertinti pagal tam tikras elgesio atitinkamoje aplinkoje ar srityje taisyklių reikalavimus. Priklausomai nuo to, kokioje srityje žmogus dirba, turi laikytis tos srities elgesio normų taisyklių. Šios taisyklės žmogų paverčia tokiu, kokio atitinkamai darbovietei reikia. Tokia sukurta sistema, kad žmogaus elgesys turi atitikti tam tikrą elgesio modelį, kartu taip pat reiškia, kad bus paisoma kitų asmenų interesų.

Atsakomybė pervežant krovinį Etanolio tirpalas. (2016 m. Balandžio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/atsakomybe-pervezant-krovini-etanolio-tirpalas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 19:54