Atsakomybės už kelių eismo taisyklių pažeidimą ir jo galimas sukeltas pasekmes


Transporto referatas. Įvadas. Eismo įvykiai Lietuvoje. Teisinis reguliavimas ir kelių eismo taisyklių pažeidimai. Išvados. Literatūra.


Darbo objektas: atsakomybės už kelių eismo taisyklių pažeidimą ir jo galimas sukeltas pasekmes.

Darbo tikslas: aptarti atsakomybės ypatumus už kelių eismo taisyklių pažeidimą ir jo galimas sukeltas pasekmes.

Darbo uždaviniai:

Aptarti eismo įvykių ypatumus Lietuvoje;

Išagrinėti teisinio reguliavimo ypatumus ir kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Pasak Daukšaitė I., (2014), bendriausia prasme kiekvienas visuomenės narys kartu yra ir eismo dalyvis – dalyvauja eisme kaip vairuotojas, pėsčiasis ir (ar) keleivis. Dėl šios priežasties, akivaizdu, kiekvienas visuomenės narys yra suinteresuotas ir eismo saugumu. Būtina pridurti, jog tokį patį interesą turi (ar bent jau deklaruoja) ne tik patys eismo dalyviai, bet ir valstybės valdžios institucijos.

Anot Endriulaitienės A., Markšaitytės R., ir kitų (2011), Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys rodo, kad per pastarąjį dešimtmetį Lietuvos keliuose įvyko daugiau kaip 62,5  tūkst. eismo įvykių, juose žuvo apie 7  tūkst. žmonių, dar daugiau nei 82  tūkst. žmonių buvo sužeista. Europos Sąjungoje Lietuva yra viena lyderių pagal žmonių mirtingumą keliuose. Nors Lietuvos gyventojų standartizuoto mirtingumo dėl transporto įvykių rodiklis per 1991–2008  m. laikotarpį sumažėjo daugiau nei 50 proc. , vis dėlto situacija Lietuvos keliuose nėra gera. 2009  m. eismo įvykiuose Lietuvoje žuvo 281 vyras ir 84 moterys, sužeisti 4456 asmenys.

Pasak Endriulaitienės A., Markšaitytės R., ir kitų (2011), manoma, kad pavojingo elgesio kelyje modelis turi plėtoti daugiafaktorinį požiūrį ir nagrinėti eismo įvykių priežastis interakciniu požiū- riu (įtraukiant ne pavienius, o įvairius veiksnius vienu metu). Iki šiol nesutariama, ar pavojingas vairavimo stilius yra tiesioginė eismo įvykių priežastis ir tarpinis kintamasis sąsajose tarp neigiamų emocijų, alkoholio vartojimo bei eismo įvykių, ar visi psichologiniai veiksniai (alkoholio vartojimas, neigiamos emocijos ir pavojingas vairavimo stilius) turi įtakos eismo įvykiams kaip nepriklausomos tiesioginės avarijų prielaidos. Dar daugiau, šių veiksnių sąsajos gali skirtis atsižvelgiant į sociodemografinius veiksnius, pvz., jaunų vyrų ar moterų vairuotojų imtyse psichologinių eismo įvykių prielaidų sąveikos gali būti skirtingos, kadangi mokslinių tyrimų rezultatai atskleidžia įvairių rūšių rizikingo elgesio skirtumus pagal lytį.

Remiantis šaltinių duomenimis, 2014 metais daugiausia eismo įvykių ir nukentėjusiųjų jų metu buvo užregistruota Vilniaus apskrityje – 825 eismo įvykiai (24 % visų eismo įvykių), 941 sužeisti (24 % visų sužeistų) ir 54 žuvę (20 % visų žuvusių) eismo dalyviai. Mažiausiai eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų buvo Tauragės apskrityje – 3 % (88 eismo įvykiai) visų eismo įvykių ir 2 % (6 žuvę) visų žuvusių ir 3 % (106 sužeisti) visų sužeistų eismo dalyvių. Didžiausias eismo įvykių ir sužeistųjų skaičius tekęs 1 milijonui gyventojų 2014 metais užregistruotas Klaipėdos apskrityje – čia 1 milijonui gyventojų teko 1433 eismo įvykiai ir 1686 sužeisti eismo dalyviai. Daugiausia žuvusių vienam milijonui gyventojų teko Telšių apskrityje – 146 žuvę eismo dalyviai. Nors eismo įvykių ir sužeistųjų kiekis gyvenvietėse yra beveik perpus didesnis nei užmiesčio keliuose, tačiau eismo įvykių metu gyvenvietėse žūsta beveik dvigubai mažiau eismo dalyvių. Tokios eismo įvykių pasekmės atsiranda dėl eismo intensyvumų ir greičių. Gyvenamosiose teritorijose vyrauja didelis eismo intensyvumas ir mažesni greičiai nei užmiestyje, todėl įvyksta daugiau avarijų, bet su švelnesnėmis pasekmėmis. Užmiestyje atvirkščiai – eismo intensyvumas nėra didelis, tačiau vyrauja dideli greičiai, kurie nulemia sunkias eismo įvykių pasekmes. 2014 m. užmiesčio keliuose įvyko 30 % visų įskaitinių eismo įvykių, tačiau žuvo 61 % visų žuvusiųjų.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (3166 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Atsakomybės už kelių eismo taisyklių pažeidimą ir jo galimas sukeltas pasekmes
    10 - 9 balsai (-ų)
Atsakomybės už kelių eismo taisyklių pažeidimą ir jo galimas sukeltas pasekmes. (2016 m. Sausio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/atsakomybes-uz-keliu-eismo-taisykliu-pazeidima-ir-jo-galimas-sukeltas-pasekmes.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 12:52