Atskirų finansinių paslaugų teisinis reglamentavimas


Finansinių paslaugų teisinis reguliavimas. Finansiniu paslaugu reglamentavimas es. Finansiniu paslaugu reglamentavimas. Finansiniu paslaugu reguliavimas. Finansinių paslaugų teisinis reguliavimas es. Es finansinių paslaugų reguliavimas. Finansiniu paslaugu reguliavimas speros. Finansinių paslaugų teisiniai santykiai. Įmonių reglamentavimas. Finansines paslaugos konspektai.

Teisės konspektas. Indėlių ir kitų grąžintinų lėšų priėmimas. Indėliai pagal banko sąskaitos sutartį. Lėšų pervedimas. Paskola. Lizingas. Faktoringas (finasavimas perleidžiant piniginį reikalavimą). Mokėjimo priemonės.


Sąvoka, požymiai. Teisinėje literatūroje indėlis yra suprantamas taip pat tam tikra pinigų suma, esanti banke arba kitoje kredito įstaigoje pagal indėlio, banko sąskaitos sutartį atidarytoje sąskaitoje. Geriausiai indėlį apibrėžia civilinis kodeksas – indėlio sutartimi (depozitu) bankas įsipareigoja priimti iš indėlininko ar trečio asmens, kuris perveda pinigų sumą indėlininko naudai, tam tikrą pinigų sumą bei įsipareigoja grąžinti indėlį ir sumokėti už jį palūkanas. Atsižvelgiant į tai, indėlį apibūdina trys pagrindiniai požymiai;

1) indėlis-tai pinigų suma, t.y. indėlis gali būti laikomas tik pinigų forma, kas reiškia atsiskaitymams naudojamą valiutą, t.y. indėlis gali būti laikomas bet kokia valiuta, dėl kurios susitaria bankas ir indėlininkas. Todėl indėliu nebus laikomos obligacijos, vertybiniai popieriai nei kiti rūšiniais požymiais apibrėžti daiktai, kaip žinome tai galėtų būti grūdai, obuoliai ir pan.

2) indėlis tik ta pinigų suma, kuri yra banke arba kitoje kredito įstaigoje, t.y. indėlis negali būti laikomas bet kur, jei tai bus bet kur laikoma pinigų suma, tai nebus indėlis, nes tik bankai bei kitos kredito įstaigos gali priimti indėlius, nes bankams ir kredito įstaigoms yra taikomos specialiosios priežiūros priemonės, kurios gali užtikrinti indėlių saugumą. Antra priežastis, kad tik bankai ir kredito įstaigos gali atlikti visas pinigines operacijas, reikalingas indėlininko teisėms įgyvendinti. LR Finansų įstaigų įstatymas pateikia (2 str. 23 dalis) kredito įstaigos apibrėžimą, t.y. LR įmonė ar įstaiga arba užsienio valstybės padalinys, veikiantis LR, kurie turi licenciją verstis ir verčiasi indėlių ir kitų grąžintinų lėšų priėmimu iš neprofesionalių rinko dalyvių piniginių paskolų teikimu, taip pat turintys teisę verstis dalies ar visų Finansų įstaigų įstatymo 3 str. 1 dalyje nustatytų paslaugų teikimu ir prisiimantys su tuo susijusią riziką ir atsakomybę, taigi būtina sąlyga yra licencija, o kaip mes atsimename iš mūsų bendrųjų nuostatų, tokią licenciją gali turėti tik bankai arba kitos kredito įstaigos.

3) indėlis gali būti laikomas tik atidarytoje sąskaitoje, t.y. nustatyta išskirtinė indėlio laikymo forma. Sąskaita atidaroma pagal indėlio arba banko sąskaitos sutartį. Sutartis privalomai turi būti sudaryta paprasta rašytine forma (tam tikrais atvejais sutartis laikoma sudaryta paprasta rašytine forma, kai indėlio priėmimas patvirtintas indėlininkui išduota taupomąja knygele arba indėlio sertifikate). Sutarties formos reikalavimo nesilaikymas daro sutartį negaliojančia. Kad bankas asmeniui atidarytų sąskaitą, dažniausiais turi būti pateikti dokumentai identifikuojantys fizinį asmenį bei dokumentai, kurie ne tik identifikuoja ūkio subjektą, bet ir jo veiklą reglamentuojantys vidaus dokumentai bei nustatantys asmenis, kurie turi teisę atstovauti šį asmenį. Sąskaita gali būti uždaroma tik tada, kai tokį prašymą pateikia indėlininkas. Sąskaita taip pat negali būti uždaryta ir tuomet, kai sąskaitos turėtojui apribota teisė disponuoti sąskaitoje esančiais pinigais (pvz. pagal MAĮ 17 str. 1 d. 7 punktą mokesčių administratorius turi teisę duoti nurodymą bankui nutraukti pinigų išmokėjimą, jeigu asmuo neleidžia mokesčių administratoriui jo patikrinti, t.y. nepateikia arba slepia apskaitos dokumentus ar patikrinimo metu nustatomi pajamų slėpimo faktai). Tokiu atveju nors draudimo nėra, tačiau uždaryti sąskaitos praktiškai iš esmės nebus galima dėl objektyvių priežasčių, t.y. uždarant sąskaitą, jos turėtojas turi atsiimti visus pinigus, kai bus apribotas naudojimasis sąskaita, to padaryti fiziškai bus neįmanoma, nes šiuo atveju mokesčių administratoriaus nurodymas draus judinti pinigus, o jeigu bankas pažeis šiuos draudimus, iškils jo atsakomybės klausimas. Pats bankas vienašališkai nutraukti bet kokią indėlio sutartį gali tik išimtinais atvejai, t.y. pvz. kai pats dėl objektyvių priežasčių negali vykdyti savo įsipareigojimų (atimama licencija atlikti bankines operacija) ar indėlininkas pažeidžia įstatymus ar sutartinius įsipareigojimus bankui, pavyzdžiui išaiškėja, kad įnešdamas indėlį pateikė suklastotą mokesčių administratoriaus pažymą apie tai, kad jis deklaravo piniginių lėšų įsigijimo šaltinį (nes jei suma viršija 45600lt, pagal lėšų brangiam turtui įsigyti deklaravimo įstatymą yra privalu pagrįsti pajamų šaltinį ir pateikti tai deklaracijoje). Atkreiptinas dėmesys į tai, kad civilinis kodeksas indėlio sutartį pripažįsta viešąja sutartimi, o tai reiškia, kad jis privalo sudaryti indėlio sutartį su bet kuo kas į jį kreipiasi, sutarties pagrindas yra viešoji oferta, t.y. viešas pasiūlymas sudaryti sutartį ir sutartis sudaroma su visais kas akceptuoja šį pasiūlymą, toks teisinis reglamentavimas sulygina indėlio sutartį su kitomis masinio vartojimo sutartimis, tokiomis kaip telekomunikacijų paslaugos, elektros, šilumos, dujų ir panašiai. Be abejo yra galimos ir išimtys, kurias turi nustatyti įstatymai, kada bankui yra leidžiama atsiakyti sutartį, tokia išimtimi galėtų būti mano jau minėtas pinigų plovimo prevencijos atvejis, kai bankas atsisako teikti paslaugą jei asmuo atsisako parodyti dokumentus, įgalinančius banką identifikuoti asmens tapatybę.

  • Teisė Konspektai
  • 2011 m.
  • 30 puslapių (19684 žodžiai)
  • Teisės konspektai
  • Microsoft Word 68 KB
  • Atskirų finansinių paslaugų teisinis reglamentavimas
    10 - 1 balsai (-ų)
Atskirų finansinių paslaugų teisinis reglamentavimas. (2011 m. Rugpjūčio 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/atskiru-finansiniu-paslaugu-teisinis-reglamentavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 10:04