Atvykstamojo turizmo raidos analizė ir prognozės Lietuvoje


Turizmo namų darbas. Įvadas. Teorinė dalis. Turizmo sektoriaus samprata ir jį apibūdinantys rodikliai. Turizmo poveikis įvairioms šalies ūkinio gyvenimo sritims. Turizmo raida. Turizmo ištakos. Turizmo sampratos raida. Turizmo raida lietuvoje. Atvykstamojo turizmo lietuvoje konkurencingumas baltijos šalių kontekste. Atvykstamojo turizmo plėtojimo svarba lietuvoje. Praktinė dalis. Atvykstamojo turizmo mastai lietuvoje. Turizmo mastų prognozė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Apibendrinant, turizmas daro didelę įtaką šalies ūkinio gyvenimo sritims. Labai svarbų poveikį turi šalies ekonomikai, jis skatina verslumą, paskirsto išteklius, kuria darbo vietas. Kita vertus turi ir blogąją pusę: mažos valstybės tampa priklausomos nuo turizmo, valdžia patiria papildomų išlaidų, auga priklausomybė importuotoms prekėms

XIX a. – romantinių kelionių laikotarpis, atsirado ir pirmosios turistinės organizacijos.

Apibendrinant, lietuviai keliavo jau nuo senų laikų, po Antrojo pasaulinio karo keliauti buvo galima tik TSRS teritorijoje. Atgavus nepriklausomybę lietuviai naujai atrado pasaulį, tai padarė įtaką masinio turizmo atsiradimui ir išpopuliarėjimui. Taip pat dėl Lietuvos istorinės praeities išpopuliarėjo kaimo turizmas, o tai mums teikia tiek socialinė, tiek kultūrinę naudą.

Atvykstamasis turizmas Lietuvoje susikūrė tik per pastaruosius dešimt metų. Vyko ir vyksta jo kūrimas, atnaujinimas, susiję su turizmo infrastruktūros tobulinimu, turizmo verslo ir jo produkto plėtojimu, naujų veiklos rūšių panaudojimu. Tačiau siekiant sukurti Lietuvoje turizmą kaip vieninga sistemą, tampančia pasaulinės turizmo industrijos dalimi, reikia dar daug pastangų ir lėšų. Šalies atvykstamojo turizmo rinkos plėtrai priklauso nuo šalies konkurencinių turizmo pranašumų, t.y. nuo turizmo išteklių, turizmo produkto išskirtinumo, palyginti su kitų panašios kultūros ar gamtos šalių siūlomais produktais, taip pat kitų ekonomikos sektorių išvystymo šalyje.

Nepaisant sparčių augimo tempų tarp trijų Baltijos valstybių tarptautinio turizmo pajamos buvo didžiausios Estijoje, o mažiausios – Latvijoje. Pasaulio turizmo ir Eurostato skaičiai rodo, kad atvykstamasis turizmas sparčiai plėtojosi visose trijose Baltijos šalyse, tačiau Estija, anksti pradėjusi ekonomines reformas, užsitikrino geresnes pozicijas (Karolina Petrilovskaja, Algirdas Miškinis, straipsnis. 2007m.).

Apibendrindama galiu teigti, kad Lietuvos atvykstamasis turizmas sparčiai plečiasi. Turizmo eksporto pajamos padidėjo net penkis kartus, tad atvykstamasis turizmas davė daugiau pajamų nei didžioji dalis stambių įmonių. Iš trijų Baltijos valstybių užimame antrąją vietą, pirmąją vietą užima Estija ir tik dėl to, kad ji anksčiausiai pradėjo ekonomines reformas.

Apibendrinant, Lietuvoje vykstantys socialiniai ir ekonominiai pokyčiai leidžia įsitraukti į tarptautinio turizmo rinką. Turizmas Lietuvoje pradėjo plėstis tik 1992 m. Turizmas ne tik papildo valstybės biudžetą, didina turizmo įmonių pajamas, bet jo dėka gerėja transporto infrastruktūra, tvarkoma aplinka, parkai, restauruojami senovės paminklai. Todėl manau, kad labai svarbu plėtoti Lietuvos atvykstamąjį turizmą, nes tai daro didelį poveikį šaliai.

Šioje dalyje analizuosiu atvykstamojo turizmo mastus Lietuvoje, atskirų metų į Lietuvą atvykusių užsieniečių skaičius pagal valstybes, apgyvendinimo įstaigų tipai, kaimo turizmu besidominčių užsieniečių skaičių, kokia transporto rūšis populiariausia, turistų kelionių pasiskirstymas pagal lankytojų amžių, užsienio turistų išlaidos Lietuvoje (mln. Lt.).

Lietuvoje yra daug įvairių apgyvendinimo įstaigų. Skiriasi jų tipai ir dydžiai. Tam tikros apgyvendinimo formos pasirinkimas priklauso nuo kelionės pobūdžio, turistų poreikių, esamos pasiūlos, ekonominės padėties bei dėl daugelio kitų dalykų. Nemaža dalis turistų mėgsta apsistoti pas gimines ir draugus, tačiau ir šie turistai yra labai svarbūs turizmo sistemai. Nors viešbučiai yra dominuojanti apgyvendinimo forma, tačiau ir kitos apgyvendinimo įstaigos gali būti patrauklios ir labai svarbios turizmo plėtrai. Išanalizuosiu turistų pasirinkimus dėl gyvenamosios vietos 2009 – 2012 metais ( 3 lent., 4 lent., 5 lent.).

  • Turizmas Namų darbai
  • 2013 m.
  • 33 puslapiai (6072 žodžiai)
  • Universitetas
  • Turizmo namų darbai
  • Microsoft Word 139 KB
  • Atvykstamojo turizmo raidos analizė ir prognozės Lietuvoje
    10 - 4 balsai (-ų)
Atvykstamojo turizmo raidos analizė ir prognozės Lietuvoje. (2013 m. Gruodžio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/atvykstamojo-turizmo-raidos-analize-ir-prognozes-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 20:16